דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך כדאי לצאת לטיול? 

מאת    [ 10/10/2011 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 2008 פעמים ]

בארץ קטנה ויפה כמו ישראל, טיול זו אופציה נוחה ומהנה לבילוי בשבתות וחגים – או חול המועד, לשומרי המסורת מבינינו. גם חופשה ממושכת, מאילת ועד רמת הגולן, היא אלטרנטיבה זולה ורגועה יותר בהשוואה לחופשה בחו"ל.
בין אם מדובר בטיול של יום-יומיים או חופשה, רצוי לתכנן מראש ולדאוג לפרטים הקטנים, כדי להבטיח ראש שקט, עמידה בתקציב וכמובן, הנאה מרובה.
לפעמים נדע מראש היכן אנו רוצים לטייל או לנפוש, אך לפעמים הרצון להתנתק קודם לכל, ואז בחירת היעד עשויה להיות תהליך מבלבל ומייגע. כל אחד במשפחה או בחבר'ה, מציע משהו אחר. אז קודם כל, צריך להגדיר את מטרת הנסיעה – חופשה רגועה או חילוץ עצמות? חוף הים או שבילי הליכה? פיקניק ארוך או ביקור באתרים מעניינים?
בחירתנו עשויה להיות מוכתבת בהתאם לעונות השנה, הזמן הפנוי שבידינו, מרחקי נסיעה ועוד. במידה ובחרנו בחופשה, הצעד הבא יהיה לבחור אמצעי מגורים ולינה. האפשרויות רבות ומגוונת - בתי מלון,הסעות, בתי הארחה, צימרים מפוארים ופשוטים, או חניון אוהלים – כל זאת בהתאם לתקציב ולאופי החופשה שאנו חושקים בה. ניתן לאתר המלצות על כל אלה, במדריכי טיולים ונופש למיניהם. אם אין ברשותכם ספרון שכזה, כיום אפשר למצוא מידע רב ומעודכן באינטרנט, כולל ביקורות גולשים והשוואות מחירים.
לעומת זאת, אם בחרנו לטייל אז אנחנו ניידים יותר, אין צורך לחשוב על אתר ספציפי כגון ים המלח או הר הכרמל, ולמצוא בו סידורי לינה. מספיק לחשוב על כיוון כללי – צפון או דרום, הרים או שפלה – ואז להתמקד בעזרת המלצות למטיילים. מי לא מכיר את מדריכי הטיולים של פעם, כמו "נקודת חן" של אורי דביר, או את הפינות להמלצה על מסלולי טיול בעיתונים, רדיו וטלוויזיה? גם בתחום זה, ניתן למצוא מידע נוסף ומשלים באתרי אינטרנט, פורומים ועוד.
לאחר שהחלטנו היכן נרצה לטייל או לנפוש,הסעות, ואיפה נתארח במידת הצורך, מגיעה שאלת  התחבורה. במקרה של חופשה, יתכן ונרצה לחסוך מעצמנו נהיגה ארוכה ומעייפת ברכב. ניתן להגיע לאתרי נופש רבים באמצעות אוטובוס, רכבת ואפילו טיסה, במקרה של אילת. אך עם הגעתנו לאתר הנופש, הסתמכות על תחבורה ציבורית עשויה להיות מתישה לא פחות, לכן השכרת רכב עשויה להיות פתרון מוצלח לדילמה – האם לקחת את הרכב הפרטי או לא?

מומלץ גם כן לרכוש שירותי הסעות מחברה מוכרת, יחסוך המון בעיות.
גם לצרכי טיול, אפילו יומי, השכרת רכב זו אופציה שיש לשקול – לא עבור מי שמחזיק ברכב מסחרי או רכב שטח, הרי לשם מטרה זו בדיוק נרכש הרכב; אך עבור מי שביומיום נוהג ברכב סטנדרטי או לחלופין, רכב יוקרתי, יציאה לטיול עם כל המשפחה/חברים שדחוסים במושב האחורי, ובגאז' שאין בו מספיק מקום לכל הציוד, זו חוויה לא נעימה במיוחד. גם הרכב ייצא מכול הסיפור מלוכלך, שרוט ואולי אף חבול. לשכור רכב מסחרי, רכב שטח ואפילו ג'יפ אם הכיוון שלכם זה טיול ג'יפים, זה מתאים מאוד למי שאוהב לטייל מדי פעם ולא מעוניין או מסוגל להרשות לעצמו, להחזיק ברכב כזה משלו.
גם את אופציית השכרת הרכב ניתן לברר באינטרנט, במקרה זה אף מומלץ. במקום להסתמך רק על מודעות שנחשפתם להן בעיתון למשל, כדאי לערוך השוואת מחירים ותנאי שימוש דרך אתרי החברות להשכרת רכב, פורומים בתחום ואתרי השוואת מחירים. אם זה נשמע לכם מתיש מדי, ישנם גם אתרים שבהם ניתן להשאיר פרטי התקשרות, ואז לקבל הצעות מחיר ממגוון חברות, תוך זמן קצר. 
היערכות חשובה נוספת לקראת הטיול או הנופש, זה הביטוח. אם תבחרו בהשכרת רכב, שימו לב לתנאי הביטוח רכב שכלולים בהסכם השכירות, והקפידו לבטח גם את הצד שלכם בעסקה. גם לגבי ביטוח חובה ניתן להיעזר באינטרנט כדי לקבל מושג על סוגי החבילות, השוואת מחירים ולקבל הצעות מחיר במהרה.

הסעות פרטיות זה גם רעיון לא רע.
אותו הדבר נכון גם בקשר לבתי מלון או צימרים, כך שתכנון הטיול/נופש תוך שימוש באינטרנט, יכול לחסוך זמן ומאמץ מרובים. אולי אף לחסוך לכם כסף – פורטלים רבים מציעים חבילות משולבות של רכב שכור, בית מלון, ארוחות וכרטיסי כניסה לאתרי מבקרים – הכול במחיר חבילה אטרקטיבי. חיפוש קל ומהיר יחשוף בפניכם שלל מבצעים והנחות, ויקל על תכנון הבילוי שלכם. בהצלחה והכי חשוב, תבלו!
דיימלר מובילה בתחום השירותים הפיננסים והיא מספקת אפשרויות מימון לרכב ופתרונות "תפורים לפי מידה" של ליסינג

הסעות עובדים  משה כהן, כתב מוסמך. הסעות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב