דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון יבש לכלבים 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 1821 פעמים ]

לבחור מזון לכלבים מהסוג המשובח ביותר!

אתם רוצים לקנות מזון לכלבים שלכם, ובעצם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם זה. בחירה של מזון לכלבים  חייבת להתבסס על ההבנה שלכם, כי כמו שאתם אוהבים לקבל אוכל טעים ומזין - כך גם הכלב שלכם. מזון לכלבים צריך לתת לכלבכם את היכולת לגדול בצורה בריאה, ולשמור על כל הוויטמינים והחלבונים החיוניים בגוף שלו. ברור שיש מקרים שבהם צריך להתאים מזון לכלבים בצורה ספציפית על פי הגודל, המשקל, הגזע, הגיל והמצב הרפואי. כך, באמצעות בחירה נכונה של מזון לכלבים, אתם תוכלו לגדל כלב לתפארת, שיהיה חסון ובריא למשך כל ימי חייו. 

 

להכיר כמה מושגים מהתחום

כאשר מדובר על בחירה של מזון לכלבים, חשוב להבין כי קיימים למעשה שני סוגים שונים של מזונות. הסוג הראשון של מזון לכלבים, הוא הסוג היבש. אם עולה בראשכם אסוציאציה של מזון יבש של בני אדם, ראוי כמובן לעשות את ההבחנה המתאימה. המזון היבש נחשב למרכיב המוביל בתחום של מזון לכלבים, וסביר להניח שהתפריט של הכלב שלכם, יורכב ברובו ממזון יבש. ככלל, המזון היבש נחשב כמזון הבריא ביותר לכלבים, משום שהוא מכיל כמות גדולה במיוחד של ויטמינים. הכלבים מאד אוהבים את המזון היבש, משום שהוא גם יותר משביע. לכן , כאשר אתם קונים מזון יבש לכלבים, אתם גם יכולים לתת לכלב שלכם כמות קטנה יותר של מזון, שתשביע אותו מהר יותר. כך אגב - אתם יכולים לחסוך בקלות בהוצאות.

הסוג השני של מזון לכלבים הוא המזון הרטוב, או בשמו השני - המזון המשומר. מזון רטוב כשמו כן הוא - מדובר על חתיכות של בשר (או של בשר טחון) אשר מגיעות משומרות ברוטב. חשוב להבין שכלבים רבים נמשכים באופן טבעי לריח והטעם של המזון הרטוב, משום שבתור מזון לכלבים, הוא בעל טעם חזק הרבה יותר. נהוג בהחלט להכניס לתפריט גם מזון רטוב, שאהוב מאד על הכלבים, כאשר צריך לתת תשומת לב למספר דברים:

ראשית, מזון לכלבים שהוא רטוב, הוא באופן כללי פחות משביע מהמזון היבש לכלבים (חישבו על כך שזה הגיוני, שכן האוכל היבש מכיל גם בפחמימות בנוסף לבשר). כמו כן, המזון הרטוב מכיל כמות קטנה יותר של ויטמינים. במילים אחרות, אם אתם רוצים לקנות מזון לכלבים רק מהסוג הרטוב - תצטרכו לקנות אותו בכמויות הרבה יותר גדולות. על מנת שמצד אחד תוכלו לנהל את התקציב שלכם בצורה נכונה, אבל גם לפנק את הכלב שלכם עם מטעמים שהוא אוהב, נהוג להרכיב את התפריט ממזון יבש ורטוב, כאשר מזון לכלבים מסוג יבש הוא זה שמרכיב לפחות 70% מהתפריט של הכלב.

 

 

להתאים להרגלי האכילה של הכלב

תתפלאו, אבל לכלב שלכם יש הרגלי אכילה הנוגעים אל מזון לכלבים שאתם מאכילים אותו. אפשר ורצוי בהחלט לנסות מספר סוגים של מזון יבש לכלבים, בהתאם למידת העניין שהכלב שלכם מגלה בהם. כמובן שכל בחירה של מזון לכלבים צריכה להיות לא רק על פי ההעדפות של הכלב, אלא גם, ובעיקר למעשה, על פי הערך התזונתי של כל מזון לכלבים. עם זאת, ברגע שאתם רוכשים מזון לכלבים ממספר סוגים, וכולם בריאים ואיכותיים - אפשר פשוט לתת לכלב לבחור מה הוא מעדיף. כמו כן, חשוב לציין שהתפריט של מזון לכלבים הולך ומתעדכן, ככל שהכלב מתבגר. מזון לגורים שונה מסוגים של מזון לכלבים בוגרים, ושניהם שונים מסוגים של מזון לכלבים מבוגרים. לכן, כדאי להתייעץ מעת לעת עם ווטרינר, מהו הסוג המומלץ של מזון לכלבים שכדאי לקנות.

 

הג'ונגל של אלי


המרכז הגדול בישראל למזון וציוד לבעלי חיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב