דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעותן של יחידות עזר בעיצוב ואירגון הבית 

מאת    [ 30/10/2007 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 2462 פעמים ]

כמעט בכל בית אפשר למצוא חפצים מפוזרים ברחבי הבית, שלא נמצא להם מקום אחסון מתאים: צעצועים, דיסקים, סט כלים לאירוח, כלי ניקוי ועוד ועוד. רבים מאיתנו מנצלים את עונת החגים ואת פתיחתה של שנה חדשה לנקות, לזרוק ולמיין חפצים מיותרים ולארגן מחדש את החדרים בבית. אחד הפתרונות היעילים כדי להחזיר את הסדר והארגון, הוא שימוש ביחידות עזר לאחסון החפצים. , מאיה קוגן מציעה דגשים והמלצות לבחירת יחידות עזר.

יחידות עזר הן רהיט הכרחי בבית אולם תשומת הלב העיצובית אינה עליהן, אלא על הרהיטים הנתפסים כ'חשובים' כמו ספות הסלון, פינת האוכל, ארונות, מיטות וכדומה. צריך להתייחס ליחידות העזר באותה תשומת לב ומחשבה הניתנים לריהוט שנתפס כמרכזי בבית, כיוון שללא יחידות העזר, הבית אינו שלם מבחינה פונקציונאלית.

פתרון אופטימאלי לצרכים
יחידות העזר לאחסון מגיעות במגוון צורות ודגמים - ארונות, מזנונים, שידות, מדפים ואף פתרונות אחסון אלטרנטיביים כמו נישה סגורה או ארגזי אחסון. המגוון הרחב מאפשר לתת מענה אופטימאלי לצרכי האחסון והסדר בחדרים השונים בבית. "תכנון נכון של פתרונות האחסון יהפוך את הבית למסודר ומאורגן וישרה אווירה של נוחות בבית" אומרת מאיה קוגן, "יחידות העזר מעוצבות בהתאמה אישית ללקוח, תוך התייחסות לצרכים השונים כגון אחסון חפצים הנמצאים בשימוש יומיומי וצריכים להיות נגישים, לעומת חפצים שנמצאים בשימוש עונתי, חפצים שמשתמשים בהם בשגרה לעומת חפצים שנדרשים רק בחגים ובאירועים מיוחדים וכדומה".

רהיט רב-תכליתי
בבחירת יחידת העזר מומלץ לבחון האם זהו רהיט רב-תכליתי. לא פעם אנו מחפשים זמן רב אחר הרהיט המושלם, רוכשים אותו בכסף רב וכעבור שנים מעטות הרהיט כבר אינו מתאים. בין אם הצרכים השתנו- למשל: הילדים גדלו וצריכים ריהוט שונה, בין אם החלטנו לעשות שיפוץ בבית ורהיטים חדשים נוספו לחלל המגורים, ובין אם אחרי מספר שנים אנו רוצים לרענן ולחדש את מראה החדר. "בבחירת יחידת עזר לבית, חשוב לבחון לא רק האם היחידה נותנת מענה מיידי לצרכי האחסון כיום, אלא גם אם היא מתאימה לתת מענה שימושי לצרכים שונים ולחדרים שונים בבית במהלך השנים" אומרת מאיה קוגן, "בבחירת יחידת עזר שתלך איתנו לאורך שנים, יש לשים לב לשני אלמנטים עיקריים- האחד הוא עיצוב רהיט שיישאר שימושי ביותר גם כשהוא ישנה את ייעודו והשני- עיצוב רהיט שיכול להשתלב מבחינה עיצובית ואסתטית בחללים שונים מבלי ליצור דיסהרמוניה".

לצמוח עם הבית
בחירה ביחידת עזר שיכולה לצמוח ולהשתנות עם הבית עונה על שני דגשים חשובים בעיצוב הבית: הראשון הוא כדאיות כלכלית- אותו רהיט יכול לשמש למטרות שונות וכך אין צורך לרכוש רהיט חדש, השני הוא פתרון עיצובי- על ידי שילוב של יחידת העזר בחדר אחר הוא מקבל מראה רענן וחדש. "היתרון של יחידות העזר" אומרת מאיה קוגן, "הוא בכך שהן דינאמיות ויכולות להתאים לכמה חללים. יחידה שהיתה חלק מפינת האירוח יכולה להפוך ליחידת אחסון במטבח, שידה ששימשה לאחסון צעצועים יכולה להפוך לשידת פנאי ולהשתלב בחדר המשפחה כשהילדים גדלים, ופתרון אחסון כדוגמת ספסל-ארגז יכול לשנות את מקומו בבית, להשתלב בכל פעם בחדר שונה ולרענן את האווירה באותו חדר. כיוון שמדובר ביחידה המשתלבת בחדר בנוסף לריהוט הקיים, תוספת של רהיט כזה הוא כמו החלפת התפאורה בחדר ויצירת אווירה חדשה".

וכמובן- עיצוב ויופי
יחידות העזר מצטרפות לרוב כרהיט נוסף אל הריהוט הקיים בבית, לפיכך הן צריכות להתחבר בצורה הרמונית עם העיצוב בחלל הביתי. "עיצוב הבית נע על הקו שבין אסתטיקה ופראקטיקה. בבחירת הריהוט בבית נבחנים תמיד שני היבטים אלו והשאיפה היא ליצור רהיט שנותן ביטוי לשניהם, מבלי שהאחד יבוא על חשבון האחר" אומרת מאיה קוגן, "זה בולט עוד יותר בעיצוב יחידות עזר, כיוון שהן כמעט תמיד יגיעו כרהיט משלים לשאר העיצוב בבית, והאתגר הוא לעצב רהיט שייתן מענה פונקציונאלי מירבי וגם ערך מוסף עיצובי, וכל זאת מבלי להתנגש בעיצוב הכללי של חלל הבית"

מאיה קוגן מבעלי פשטות- סטודיו לעיצוב רהיטים. בעלת רקע בעיצוב ונסיון בתחום העיצוב, עיצוב פנים וסטיילינג.אתר הבית של פשטות עיצוב רהיטים http://www.pashtoot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב