דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקציב משפחתי, עסק לכל דבר ועניין 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2378 פעמים ]

הדרך הנכונה לנהל תקציב משפחתי היא פשוט להסתכל על כך כאל ניהול עסק לכל דבר ועניין. אולי זה נשמע משונה אך ניתוח קר של הדברים יבהיר לכם כי ללא קשר לגובה משכורתיכם תמיד ניתן לצמצם בהוצאות, לחתוך בבשר החי ולהעלים את עודפי השומן המיותרים.

ניהול תקציב משפחתי מושכל ונבון מתחיל מחשיבה מוקדמת ותכנון נכון, ראשית עליכם לעקוב בצורה אופטימאלית אחר הוצאותיכם ולשם כך עומדים לרשותכם מגוון עזרים: ישנן חברות אשראי ובנקים המציעים מעקב און ליין אחר ההוצאות באמצעות אתר האינטרנט, אתם מקבלים קוד גישה אישי ויכולים בכל זמן שהוא להיכנס לאתר הבית ולבדוק בדיוק איפה אתם עומדים באותו חודש.

ניתן לבדוק באתר גם את התפצלות ההוצאות עבור אלו תחומים בדיוק אתם מוציאים כסף, כמה עבור הדלק, עבור חינוך הילדים, סלולר, תקשורת, מזון ועוד ובהתאם תקבלו תמונה מדויקת וכך תוכלו להחליט על מה אפשר לוותר ומה הוא מוצר חובה שאין בלעדיו.

אתם יכולים לקבוע כי בכל הוצאה חריגה או אינטרנט או טלפון תקבלו מיד הודעת Sms שתעדכן על עסקה זו וכך תוכלו להישאר מעודכנים תמיד, כמו כן ניתן לקבל לחשבון המייל האישי את פירוט החיובים החודשי מטעם חברת האשראי או הבנק וכך להיות עם האצבע על הדופק ולא לחכות עד שהחשבון יגיע בדואר וכך תוכלו גם לנהל מעקב יעיל יותר אחר הוצאותיכם.

יפה, החלק הראשון הושלם ואתם יודעים בדיוק היכן אתם עומדים ובעבור מה יוצא כספכם, כעת נותר לנהל צרכנות נבונה ולראות איפה אפשר לצמצם ולחתוך בהוצאות. המפתח לכך הוא פשוט השוואת מחירים וסקר שוק. כעת עליכם לפנות לכל המתחרים בענפים ולבדוק האם תוכלו לקבל הצעות מטיבות ואטרקטיביות יותר וכך לשפר את מצבכם הפיננסי או פשוט לוותר על שירותים שאינם נחוצים.

לדוגמא רבים מהאנשים מחזיקים במנויים לעיתונים יומיים שכבר אינם ממש הכרחיים עקב התפתחות האינטרנט, או משלמים מחיר מופקע לחברת הסלולר כאשר החברה המתחרה יכולה להציע חבילות אטרקטיביות ומוזלות. עליכם פשוט להתקשר לחברות השונות, לבדוק מה אתם מקבלים בתמורה למחיר מסוים ואז להשוות את השירותים מול המחיר ולקבל את ההחלטה הנכונה, ייתכן שתקבלו הרבה מידע שאינו רלוונטי בכדי לסבך אתכם שלא תוכלו לבצע סקר שוק מדויק אך החוכמה היא רק להתמקד בעיקר ובמה שמעניין ונוגע אליכם ולהתעלם מכל הלוואי המיותר.

במידה ואכן קיצצתם איפה שיכלתם אך עדיין אתם מצויים במינוס בבנק או זקוקים למקור כסף מיידי, קיים למענכם אמצעי נוסף שהפך לאחרונה לדבר שבשגרה, מדובר כמובן בהלוואות. כיום ניתן ליטול הלוואות ממספר גופים ולא רק מהמערכת הבנקאית, כך שכח המיקוח עבר לידי הצרכן הפרטי וכעת אתם המחוזרים ולא הבנקים.

הלוואות עדיפות על פני מינוס בבנק מאז שחל איסור חריגה בחשבון העובר ושב וכיום מי שמצוי במצב זה משלם ריבית גבוהה ביותר ולכן מומלץ לסגור את המינוס באמצעות הלוואה ולהחזיר אותה בתנאים נוחים בהתאם ליכולתכם הכספיות. גם במקרה זה סקר שוק והשוואת מחירים מהווה המפתח לצרכנות נבונה ובחירה נכונה של הדברים. בדקו את התנאים המוצעים, גובה הריבית, מועד פריסת התשלומים ועוד ובהתאם בחרו את האופציה האידיאלית עבורכם.

יגאל טל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב