דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1745 פעמים ]

פרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה, הידוע בכינויו פרויקט תמ"א 38, הוא פרויקט בעל היקף ארצי אשר נועד לחזק מבני מגורים מפני רעידות אדמה במימון קבלני וללא צורך בדמי השתתפות מצד דיירי הבניין. עם זאת, בשל אופיו של פרויקט זה של חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה, אין התקדמות רצינית בשטח. פרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה הוא אחד האמצעים הבסיסיים ביותר למניעת קריסת בניינים בשעת רעש אדמה והוא בעל ערך אנושי גבוה. במהלך רעידת אדמה, בניינים שלא חוזקו או נבנו על מנת שיוכלו לעמוד ברעש אדמה, עלולים לקרוס ולקבור תחתם את דיירי הבניין.

 

 

חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה באמצעות תמ"א 38

 

 

חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה באמצעות תמ"א 38 מתאפשר על ידי מתן אישורי בנייה לקבלנים אשר ישפצו את בניין המגורים ובתמורה, במקום תשלום מצד הדיירים, יקבלו היתר בנייה של עוד קומה נוספת בבניין. מהכסף שירוויחו הקבלנים בפרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה, זאת על ידי מכירת הדירות שבאותה הקומה, יוכלו לממן את הוצאות שיפוץ הבניין ואף להרוויח את שארית הסכום. עם זאת, על מנת שהיתר הבנייה יהיה משתלם באמת, צריכה להתקבל הסכמה של 100 אחוזים מדיירי הבניין לוותר על זכויות הבנייה שלהם ולהעבירם לקבלנים על מנת שאלה יתחילו בפרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה.

 

 

האם אנו באמת זקוקים לפרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה?

 

 

אף על פי שבעשרות השנים האחרונות לא התרחשה במדינת ישראל רעידת אדמה שיש בה כדי לסכן באופן ממשי בניינים קיימים, אין זה אומר שבעתיד הקרוב לא תתרחש רעידת אדמה כזו. מדינת ישראל נמצאת במיקום גיאוגרפי מועד לפורענות ואכן עלולות להתרחש באזורנו רעידות אדמה כאלה המצריכות את הפעלת פרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה. בעבר הרחוק התרחשו באזורנו רעידות אדמה בשיעור גבוה בסולם ריכטר, רעידות אשר גרמו למותם של מספר אנשים מצומצם. עם העלייה בשיעור האוכלוסין במדינת ישראל ועם עליית אחוז הבניינים הגבוהים, יש לשאר כי רעידת אדמה בסדר גודל כזה, תגרום לאבדות רבות בנפש. על מנת להימנע ממצב כזה, יש לעודד את דיירי הבניין והקבלנים להתחיל בפרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה. פרויקט חיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה יקטין באופן משמעותי ביותר את הסיכון לקריסת הבניין ועשוי בהחלט להציל את חייהם של מאות אולי אף אלפי אזרחים. המדינה אחראית אך ורק על חיזוקם של מבנים ציבוריים ולכן, האחריות לחיזוק הבניין הפרטי מוטלת על דייריו בלבד. המדינה מצידה, יכולה ואף מעודדת את הקבלנים והאזרחים לקום ולפעול למען עצמם.

 

תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים - תמ"א 38




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב