דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצדה בשנות השישים 

מאת    [ 08/10/2011 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2068 פעמים ]

מצדה הוא אתר מורשת ברשימה של יונסקו. סיפור מצדה  הוא אחד הדרמתיים בתולדות עם ישראל.   כיום מערכת מסודרת למופת  של חניונים מקבלת את פני המבקרים למרכז מבקרים מרשים ביותר. אני נזכר בימים של סוף שנות השישים כשהאתר נפתח לקהל הרחב עם תום שנות החפירות של יגאל ידין.

עדיין לא היה רכבל, כן היה כבל מתכת שהעולים נאחזו בו כדי לטפס למעלה. לא היו מדרגות גם לא היו שרותים מסודרים למטה בצד המזרחי של ההר. כדי לבקר באתר  התיירים והמטילים היו מגיעים לעיר הצעירה שזה קמה באמצע המדבר ערד. כמובן שכל הביקור  היה צריך להיות מתואם מראש. מקום המפגש היה באחד מבתי המלון בעיר. שם המתינה למטיילים שיירה של ג'יפים. בג'יפ הראשון ישב מורה דרך מוסמך. שיירת הג'יפים חצתה את העיר החדשה, לעבר השוליים המזרחיים שלה. שם הקים יגאל תומרקין פסל סביבתי הצופה אל הנוף המדהים של מדבר יהודה.

לאחר ספיגת ההשראה של המדבר התחילה השיירה לרדת על דרך עפר לכוון מצדה. בתום נסיעה של קרוב לשעה המטיילים הגיעו לתחתית הצד המזרחי של ההר.  יורדים מהג'יפים ומתחילים לעלות על הסוללה שנבנתה על ידי שבויי מלחמה יהודים שנפלו שבי בידי הרומאים במהלך המרד הגדול נגדם. הביקור כיום הוא פינוק לעומת מה שהיה שם  באותם ימים. עם השנים המקום התפתח לפני כמה שנים נסלל שביל בטון לטובת מבקרים עם מוגבלויות כיסא גלגלים יכול להגיע לרוב המקומות החשובים בהר. בצד המזרחי של האתר יש מרכז מבקרים מפואר בו עוברים המטיילים בדרכם לרכבל. לפני זמן מה הוקם מוזיאון מיוחד במינו אולם הוא לא זוכה להצלחה מרובה למרות ניסיונות הדחיפה של הקופאים. אינני יודע אם הקופאים של המק-דונלד (כן, זו לא בדיחה) יתקשו אף הם למכור את מרכותם. המקום הזה מרגיז אנשים רבים בארץ. אני מאחל לו חוסר הצלחה ושיאלץ להיסגר.

תפריט מק-דונלד מצדה עד אז הצעה
מק - בן יאיר 72.00 שח
מק - סילווה 72.00 שח
מק - ידין סלט72.00 שח
מק-צ’יקן גוטמן 72.00 שח
חינם, משלוחים לשביל הנחש

 

 

 

 

אני חבר קיבוץ עין זיוון ברמת הגולן, שהוא  הראשון בתנועה הקיבוצית שביצע את השינוי באורח חייו הידוע כהפרטה. עם סיום לימודי התיכון התגייסתי לצה"ל. מיד עם תום השרות הצבאי למדתי להיות מורה דרך. שנים רבות הדרכתי מטיילים ותיירים ברחבי הארץ. בתחילת שנות ה80 בני משפחתי ואני עברנו מהמרכז לחיות בקיבוץ ברמת בגולן. כאן עסקתי בעיסוקים שונים כולל הדרכות טיולים. שנים רבות ניהלתי את שמורת גמלא ותרמתי את חלקי בשמירת הטבע בצפון. כיום אני מדריך טיולים במשרה מלאה. אני מתמחה בעריכת טיולים פרטיים למשפחות ולגמלאים מתואמים לטעמם האישי. שפות ההדרכה הן עברית אנגלית וצרפתית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב