דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפתעה למדריך תיירים 

מאת    [ 08/10/2011 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 1652 פעמים ]

 

מדריך תיירים במסגרת מגעיו עם  אנשים שונים לעיתים נתקל בתופעות יוצאות דופן בטיולים שלו בארץ. התייר הממוצע בא כדי להנות ללמוד להעשיר את הידע במקורותיו ולשמוע סיפורים יפים . קורה לפעמים שאתה נתקל בתופעה יוצאת דופן ומפתיעה עם תייר זה או אחר.כך קרה לי לפני שנים רבות ביום שקבלתי קבוצה של תיירים  יהודים מארצות הברית בנתב"ג. לאחר שכולם זוהו ועלו לאוטובוס, עשינו  את דרכנו לירושלים. רגעים אלה הם חשובים ביותר כי זה המגע הראשוני עם התיירים. הם די עייפים לאחר טיסה ארוכה.  רגעים אלה מנוצלים על ידי המדריך לתדרוך כללי לקראת יתר ימי הטיול. אני תמיד נהגתי בכניסה לעיר  ממש לשתוק עד לנקודת התצפית על העיר מעולם לא רציתי שהדבר הראשון שיראו התיירים בירושלים יהיה דוכן הקבלה במלון. המגע הראשון עם העיר מהתצפית ללא כל חשיבות לשעה ולעייפות באותו רגע.

באותו יום מדובר ברגע של השתיקה בזמן הנסיעה לתצפית על ירושלים. קראה לי אחת התיירות שישבה באחד המושבים האחוריים. כשהגעתי אליה היא לחשה לי "אבא שלי נמצא כאן איתי" הבעתי פליאה כי היא הייתה בשנות הששים לחייה ולא היה בקבוצה גבר שיכול להיות האבא. היא  הצביעה על קופסת קרטון שהייתה מונחת על בירכיה ואמרה לי "אני רוצה לקבור אותו כאן,לבקשתו". הייתי בהלם. למזלי הגענו לתצפית וירדנו מהאוטובוס. לאחר ההסברים לקבוצה בדרך לאוטובוס פניתי לגברת ואמרתי לה שזו הפעם הראשונה פונים אלי בבקשה כזו ואני צריך זמן לחשוב על זה, למזלי היא הבינה.

כשאני נתקל בבעיה רצינית אינני מתבייש להתייעץ ולבקש עצה  מכל מכר וידיד, כך עשיתי גם הפעם. היו כאלה שלא האמינו וחשבו שאני מתלוצץ. עד אשר אחד המדריכים יעץ לי לגשת איתה לאתר נטיעות של הקרן הקיימת לרכוש כמה עצים ולטמון את האפר עם השורשים. רעיון מבריק ולשמחתי הבת של האפר הסכימה. היא רכשה שבעה עצים מיותר להסביר מדוע נבחר מספר זה. היא ביקשה מקום שתוכל בעתיד לחזור ולזהות אותו בקלות. אינני יודע אם היא חזרה לבקר אני כן יודע שאני לא עשיתי זאת.

 

 

 

 

  

אני חבר קיבוץ עין זיוון ברמת הגולן, שהוא  הראשון בתנועה הקיבוצית שביצע את השינוי באורח חייו הידוע כהפרטה. עם סיום לימודי התיכון התגייסתי לצה"ל. מיד עם תום השרות הצבאי למדתי להיות מורה דרך. שנים רבות הדרכתי מטיילים ותיירים ברחבי הארץ. בתחילת שנות ה80 בני משפחתי ואני עברנו מהמרכז לחיות בקיבוץ ברמת בגולן. כאן עסקתי בעיסוקים שונים כולל הדרכות טיולים. שנים רבות ניהלתי את שמורת גמלא ותרמתי את חלקי בשמירת הטבע בצפון. כיום אני מדריך טיולים במשרה מלאה. אני מתמחה בעריכת טיולים פרטיים למשפחות ולגמלאים מתואמים לטעמם האישי. שפות ההדרכה הן עברית אנגלית וצרפתית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב