דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Pagerank וחשיבותו לקידום האתר 

מאת    [ 06/10/2011 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 1694 פעמים ]

בהמשך למאמר הקודם בנושא "מושגים בסיסיים בקידום אתרים", במאמר הנוכחי אעסוק בנושא הקידום האורגני, ובמושג שנקרא PageRank (דירוג הדף של גוגל), הקשר שלו וחשיבותו בנושא קידום האתרים.   תחילה נסביר את משמעות המושג: PageRank או "חשיבות" של דף היא בעצם הדרך שבה מנוע החיפוש מעריך את אמינות ואת רלוונטיות המידע הכתוב באתר כלשהו. הPageRank הינו מספר הנע על סולם מ1 עד 10. למה הכוונה? אם נבצע אנלוגיה לתקשורת בין אישית אזי לכל אחד מאיתנו יש אנשים שעליהם הוא "סומך" יותר ולכן לדבריהם יהיה יותר משקל בעיניו, לעומתם ישנם אנשים "חסרי אמינות" או "מפוקפקים" שעליהם אנו סומכים פחות.   אז איך מנוע החיפוש מבצע קביעה כזאת לגבי אתרים? בדיוק כפי שאנחנו מבצעים זאת לגבי אנשים.   את האמון באנשים שאנו סומכים עליהם לא רכשנו ברגע, אלא ע"י איסוף מידע לאורך זמן, מידע כמו: פידבקים ורושם מאנשים אחרים. משך הזמן שאנו מכירים את האדם. תלונות או חשדות שפיתחנו לאורך היכרותנו עם האדם. ניתוח המסרים שקיבלנו מהאדם.   מנוע החיפוש פועל בדרך מאוד דומה, הקריטריונים אותו הוא לוקח בחשבון בעת חישוב הPageRank לאתר:
  • קישורים מאתרים אחרים ברשת.
  • משך הזמן שהאתר קיים ברשת, או שמנוע החיפוש יודע עליו.
  • "תלונות" על האתר (איזכורים רעים או דיווחים של SPAM).
  • ניתוח נושא הדף, המלל בדף, כמות התכנים באתר, כמות הדפים באתר.
  • תדירות עדכון ותחזוקת הדף.

לכל אחד מקריטריונים זה ישנם תתי שיקולים אשר משפיעים על משקלו.

קישורים מאתרים אחרים ברשת

לכל קישור "נכנס" (קישור מאתר אחר ברשת לאתר שלנו) יש משקל שונה אשר משפיע בצורה שונה על התרומה לPageRank של האתר שלנו:

1) האם התוכן באתר החיצוני עוסק בנושא זהה או קרוב לאתר שלנו? ככל שהנושא חופף יותר כך המשקל גבוה יותר 2) כמה קישורים יוצאים ישנם מהאתר החיצוני? ככל שיש פחות קישורים חיצוניים כך המשקל גבוה יותר. ישנם אתרים (אינדקסים) שבהם ישנם אלפי קישורים יוצאים, ולכן התרומה מאתרים אלה הינה מזערית, למרות שאולי הם עונים על קריטריונים אחרים ברשימה. 3) מהו הPageRank של האתר החיצוני? ככל שהPageRank גבוה יותר, כך המשקל גבוה יותר 4) האם ישנם באתר החיצוני קישורים לאתרים המוגדרים "לא רצויים"? אם ישנם אזי המשקל קטן. 5) כמו כן ישנם עוד מספר שיקולים "טכניים" (הפניות, קישורים ע"י סקריפט או דף מפנה וכו'.

 

משך הזמן שהאתר קיים ברשת, או שמנוע החיפוש יודע עליו   כשאתר חדש עולה לאוויר, לוקח לו פרק זמן כלשהו (נע בין מספר ימים למספר שבועות) להופיע לראשונה בגוגל. תוכנות הסריקה האוטומטיות של גוגל (אלה שהפכו אותו למנוע החיפוש המוביל ברשת) סורקות את רשת האינטרנט ע"י מעבר מקישור לקישור בכל האתרים בצורה אינטנסיבית. לאחר הסריקה הראשונית ומיפוי האתר, הוא מתחיל להופיע בגוגל. בהתחלה ניתן למצוא אותו רק ע"י חיפוש ספציפי של שם האתר (הוא עדיין לא מקודם כדי להופיע בביטויים כלליים). החל מרגע ההופעה הראשונית, גוגל סורק את האתר כל פרק זמן מוגדר כדי למצוא עדכונים בתוכן, ולנתח מחדש קישורים ותכנים מהאתר ואל האתר. לאורך הזמן, במידה והאתר מתעדכן באופן סדיר ואין בעיות או דברים חריגים, גוגל מעלה לאט לאט את ערכו (אמינות נרכשת עם הזמן).   "תלונות" על האתר (איזכורים רעים או דיווחים של SPAM)   במידה והאתר מקבל תלונה (ניתן לבצע "report" על אתר או על תכנים בלתי הולמים באתר), או לחילופין מושמץ או מאוזכר בצורה רעה וגורפת ברשת, גוגל עלול להוריד את ערכו של האתר. במקרים קיצוניים גוגל עלול אף לבצע "Ban" לאתר ובכך להסיר אותו מתוצאות החיפוש בגוגל (לפעמים זה גם לצמיתות).   ניתוח נושא הדף, המלל בדף, כמות התכנים באתר, כמות הדפים באתר   לגוגל קיימים אלגוריתמים רבים לניתוח ומיפוי מלל. בעת ביצוע סריקות על האתר גוגל מסיק מהו הנושא בו האתר עוסק, מהם המוצרים והשירותים שהאתר מציע וכו'. בעבר, האלגוריתמים הנ"ל היו מנוונים ותלויים רבות בחזרתם של מילים או ביטויים בתוכן האתר כדי לסווג את הרלוונטיות שלו לנושא מסויים. מקדמי אתרים "שחורים" (כאלה העוסקים בטכניקות מרמה) ניצלו זאת ובנו אתרים המכילים תוכן "משוכפל" - כלומר אם האתר עסק במכירת פרחים, התוכן היה קרוב ל300 מילים שמתוכן כ220 הן נגזרות של השורש "פ.ר.ח" (מכירת פרחים, הפרחת פרחים, פרחים יפים, תמונות של פרחים, קניית פרחים, גידול פרחים וכו') היום, האלגוריתמים התפתחו כ"כ - שאם הם חושדים שמילה מסויימת "נדחפת" לתוכן האתר או מופיעה בו יותר מדי, ה"קנס" אותו משלם האתר באמינותו גדול מאוד.     תדירות עדכון ותחזוקת הדף   כמו שצויין קודם לכן, מנוע החיפוש אוהב אתרים שמתעדכנים מפעם לפעם, דבר המצביע על השקעה ועל רלוונטיות התכנים באתר. יש להקפיד על רענון התכנים, הוספה והעשרה של הדברים המופיעים באתר וכו'... חשוב להשתדל להכניס תוכן "אמיתי" ואיכותי ולא תוכן שחוזר על עצמו, אחרת ניתן ל"היקנס" על כך (ראו סעיף קודם).     לסיכום: דיברנו על המרכיבים המרכזיים בבניית "חשיבות הדף" של גוגל. "חשיבות הדף" הוא אחד המרכיבים הקובעים באיזה עמוד יופיע האתר עבור חיפושים מסויימים, ויש לשאוף לערך גבוה (אך לא יותר מדי - הכל תלוי בצרכים שלנו).   מאת: שי אלקיים    

 

שי אלקיים יזם, תוכניתן בחסד (בניית אתרים), בעל סקרנות שאינה נגמרת מוזמנים לבקר אותי בפייסבוק ובאתר החברה (אפשר גם לקרוא שם קצת...) http://www.sla-web.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב