דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורים קטנים על שמריה הגדול 

מאת    [ 06/10/2011 ]

מילים במאמר: 266   [ נצפה 2401 פעמים ]

רבות מאוד נכתב על שמריה גוטמן כארכיאולוג, וכאדם יוצא דופן. כמי שסלד מהסיסמא : גמלא -  מצדה של הגולן. הארכיאולוג  שהתגורר בקרוון בתוך שטח החפירה בגמלא ולא אהב שאומרים שיהודי העיר התאבדו. רבות נכתב על שמריה שנולד  1909 באותה שנה נולדו תל אביב ודגניה א',  שמריה הוא הראשון שחפר במצדה ב1933.   

הפעם בחרתי לפנות לאנשים שהיו קרובים אליו ולשמוע מהם סיפורים קטנים על שמריה הגדול אני מניח שרובם, נחשפים כאן בפעם הראשונה.  אם מי ששמו/ה לא הגיע אלי אני מתנצל ואשמח אם יפנו אלי, ובהחלט אפשרית כתבת המשך.

אני זכיתי להכיר את שמריה גוטמן במסגרת עיסוקי כפקח בשמורת גמלא באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת. כל מפגש עם איש יקר זה הייתה חוויה בלתי נשכחת. קיבוצי הגולן נוהגים לשלוח את תלמידי כתות ז'  שנת הבר מצווה שלהם ליום חפירות בגמלא. הצטרפתי לחפירה זו עם כל ארבעת ילדיי. שמריה כבר בתדרוך הבוקר  לזאטוטים שבה את ליבם והוסיפם למעריציו. היה  אומר לילדים יתכן שתמצאו רק חתיכת עצם אולי חתיכת חרס שבור  ואולי כלום לא להתאכזב, גם אנחנו לפעמים חודשים לא מוצאים דבר. ילדי הגולן במגע הראשון עם שמריה הפכו למעריצים נלהבים.                                                                         

באותן שנים היו ימים שצה"ל היה חוסם את הכניסה לגמלא בגלל ירי של טנקים במתקן אימונים סמוך. בוקר אחד החוסמים לא הגיעו. שמריה וחבורתו התארגנו לירידה לאתר ליום חפירות, לפתע הופיע ג'יפ צבאי בדהרה ירד ממנו קצין צעיר ושאג "מי האחראי כאן" שמריה ענה לו, "אני" הקצין התבונן בגבר הקשיש נמוך הקומה בתדהמה ואמר "אתם צריכים להתקפל מכאן" התקרב אליו שמריה ואמר לקצין הצעיר "אתה לא רואה שאני כבר מקופל".                                                                                        זה הסיפור הקטן שלי עם שמריה. להלן מצורפים סיפורם של מעריצי שמריה נוספים.

אני חבר קיבוץ עין זיוון ברמת הגולן, שהוא  הראשון בתנועה הקיבוצית שביצע את השינוי באורח חייו הידוע כהפרטה. בגיל חמש עליתי ארצה עם הוריי ממצרים. בתחילה גרנו במעברה, עם סיום לימודי התיכון התגייסתי לצה"ל. מיד עם תום השרות הצבאי למדתי להיות מורה דרך. שנים רבות הדרכתי מטיילים ותיירים ברחבי הארץ. בתחילת שנות ה80 בני משפחתי ואני עברנו מהמרכז לחיות בקיבוץ ברמת בגולן. כאן עסקתי בעיסוקים שונים כולל הדרכות טיולים. שנים רבות ניהלתי את שמורת גמלא ותרמתי את חלקי בשמירת הטבע בצפון. כיום אני מדריך טיולים במשרה מלאה. יש לי מיני ואן מרצדס עם שישה מקומות ישיבה מרווחים. אני מתמחה בעריכת טיולים פרטיים למשפחות ולגמלאים מתואמים לטעמם האישי. שפות ההדרכה הן עברית אנגלית וצרפתית. אתם מוזמנים לפנות אלי לטיול בארץ, ובצפון עם הרכב שלי או בלעדיו. סיורים רגליים | סיורים במכוניות פרטיות | טיולים לקבוצות | טיולי משפחות | גיל הזהב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב