דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג ומיתוג מחדש - אמת או חובה? 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 316   [ נצפה 2214 פעמים ]

האם כל עסק צריך מיתוג? הנתונים הסטטיסטיים היבשים מראים, כי בתוך שנה נסגרים כ-30% מהעסקים החדשים ובתוך חמש שנים נסגרים כ-70% מהם, כלומר, שניים מתוך שלושה. הסיבות לכישלונם של עסקים חדשים רבים (והאמת שגם ותיקים) הוא חוסר מיקוד עסקי והיעדר יכולת לממש את הפוטנציאל השיווקי הטמון בהם. כדי להימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר, זקוק כל עסק בראש ובראשונה לזהות ברורה ומוגדרת, או במילים אחרות, למיתוג. להזכירכם, מיתוג, או מיתוג מחדש, הוא תהליך אסטרטגי מבוסס מחקר הכולל זיהוי של צרכים וטרנדים בשוק, הגדרת אפיון קהלי המטרה ועוד. השלב הבא בתהליך המיתוג הוא גיבוש חזון וערכי מותג (הבטחת המותג), פילוח שוק, מיקוד ומיצוב (stp). על בסיס זה מתחיל תהליך קריאטיבי של יצירת זהות ושפה ייחודיים. המוקד הראשוני ממנו יונקת השפה השיווקית את צורתה הוא לוגו החברה. עיצוב לוגו הוא מלאכה מורכבת ומאתגרת, שכן הלוגו, לרוב בשילוב סיסמת מיצוב, אמור לשקף בצורה המושלמת ביותר את האסטרטגיה, המהות והרוח של כל עסק. בחברות גדולות נהוג לסכם את התהליך בצורה מסודרת באמצעות ספר המותג (brand book), שבו מוגדרים הכללים והחוקים לשימוש כהלכתו בלוגו ובסממנים החזותיים האחרים, לשימושם של הספקים החיצוניים ועובדי החברה עצמה. בעידן שבו רוב המוצרים דומים אחד לשני נדרשת יכולת אסטרטגית וקריאטיבית משולבת, שבאמצעותה ניתן לזקק את הערך המוסף ואת הצעת המכירה הייחודית (usp) של כל עסק לכדי תוצר תקשורתי חד, ברור ונחשק. מיתוג שעובד נכון, יסייע לכל עסק להשיג את היעדים הבאים: >>בידול – לבלוט מול המתחרים באמצעות שפה, זהות וחווית לקוח ייחודיים. >>חשיפה אפקטיבית – האחדת המסרים השיווקיים בכל ערוצי התקשורת לשפה אחידה ועקבית, לשם העצמת והגברת האפקטיביות של החשיפה התקשורתית. >>החזר על ההשקעה – מיתוג מצליח משמעו יותר החזר על ההשקעה, יותר מכירות, יותר נתח שוק ובשורה התחתונה גם יותר הכנסות. במילים אחרות, מיתוג מגדיל את הסיכוי של כל עסק לחמוק מאותה סטטיסטיקה קודרת ומייאשת בה פתחנו. ובהתייחס לשאלה, אמת או חובה? מיתוג או מיתוג מחדש, הם בהחלט בגדר חובה בעולם השיווקי הדינמי והאכזרי של ימינו.

מומחה לשיווק ואסטרטגיה, בעל תואר שני במנהל עסקים (mba) מאוניברסיטת ברדפורד. מייסד ושותף ב-אגאמא, חברת מיתוג מובילה שהוקמה ב-2002 ומספקת מענה מושלם ואפקטיבי למכלול הצרכים התקשורתיים של חברות בשוק העסקי (b2b) והצרכני (b2c).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב