דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקנות או לא לקנות בית פרטי או דירה? 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2844 פעמים ]

המחאה האזרחית על יוקר המחייה החלה את דרכה כמחאה על יוקר הדיור, והתרחבה לתחומים נוספים כמו המחיר של המזון, העלות הגבוהה של חינוך ובריאות, המשכורות הנמוכות ועוד. אך אין כל ספק כי ההוצאה הגבוהה ביותר שנוציא במהלך חיינו היא עבור רכישת דירה ולכן כולם שואלים את עצמם את השאלה - האם מחירי הנדל"ן בארץ ירדו או ימשיכו לעלות? כולם עוסקים בנושא חשוב זה - האזרחים, בעלי הבתים, קונים , מתווכים, מנהלי תיקי השקעות וכמובן גם הממשלה, אך תשובה חד משמעית תלויה בהרבה מאד גורמים. על הצפי לשינוי במחירי הנדל"ן בישראל בכתבה הבאה.

 

מה המצב כיום?

לשאלה זו יש תשובה ברורה מאוד – מחירי הנדל"ן בישראל הם כיום יקרים מאוד, ונראה שאין עוד יותר מדי לאן לעלות. באזורים מרכזיים כמו תל אביב, רמת גן, גבעתיים וירושלים, המחירים גבוהים. באזורים אלה דירות ארבעה חדרים, עם סלון, מטבח וחדרי ילדים, הם מצרך מבוקש מאד ומחירן יכול להגיע לשני מליון שקל ויותר. גם באזורים רחוקים יותר מהמרכז כמו מודיעין, שוהם, איזור השרון, איזור בקעת אונו ועוד, המחירים גבוהים למדי. גם בפריפריה המחירים עלו בשנים האחרונות, אך באזורים אלו ניתן למצוא דירות במחירים סבירים. כאשר מדברים על מחירי הנדל"ן, מדברים גם על רכישת דירה, וגם על מחירי השכירות שממשיכים לעלות (במיוחד במרכז). בקיצור - יקר מאוד לרכוש דירה בישראל (בוודאי יחסית אירופה) וגם מחירי השכירות מרקיעי שחקים.

 

אז מה עושים? 2011. האם מחירי הנדל"ן יעלו או ירדו בתקופה הקרובה? נראה כי העתידהקרוב לא צופן שינויי מחירים מרחיקי לכת. הדעות על כך כמובן חלוקות אך גם אם הממשלה תיזום חוקים שיגדילו את היצע הדירות (ויגרמו להורדת מחירים), זה ייקח עוד כמה שנים טובות. נראה כי בתקופה הקרובה, לפחות באיזור המרכז אנו צפויים לסוג של "קיפאון" בשוק הנדל"ן. מתווכי נדל"ן ואנשי מקצוע העוסקים בתחום, אומרים כי בחודשים האחרונים כמות העסקאות ירדה מאוד. כולם מחכים לראות מה יקרה בשוק, בטרם ירכשו דירה חדשה ויוציאו כסף רב. מנגד, יש הטוענים כי למחירי הנדל"ן אין לאו לעלות וכי אנו נמצאים למעשה ב"בועת נדל"ן" שעתידה להתפוצץ. האופטימיים ביותר טוענים כי מחירי הדירות ירדו בקרוב בעשרות אחוזים ואילו הפסימיים יותר גורסים כי המחירים ירדו באחוזים בודדים.

 

האם יש סיכוי שהמחירים ימשיכו לעלות?

מצב שכזה אינו נראה סביר ורוב המומחים טוענים שזה לא יקרה, אך כדאי לקחת בחשבון גם את האפשרות הזו. יש איזורים שתמיד יהיו מאוד מבוקשים (בעיקר תל אביב ושכונות מסויימות בירושלים), ואם ההיצע ימשיך להיות נמוך והביקוש ימשיך לעלות, יש סיכוי שהמחירים עדיין לא הגיעו לשיא שלהם. לכן, אם אתם שוקלים לקנות דירה בימים אלה, כדאי שתיקחו בחשבון את כל האופציות הקיימות - הקפאת מחירים (בסבירות גבוהה יחסית), ירידה מתונה או חדה במחירים (סבירות בינונית) ואפילו המשך עליית המחירים (בסבירות נמוכה למדי).

 

חשוב לציין כי על מחירי הנדל"ן משפיעים גורמים רבים - יציבות הכלכלה בישראל, יציבות הכלכלה העולמית, שערי הריבית, חקיקה ממשלתית, הקצאת קרקעות וכמובן - היצע וביקוש. שינוי בכל אחד מהנתונים הללו יכול להשפיע באופן ישיר על מחירי הנדל"ן, לטובה או לרעה, ויש לקחת זאת בחשבון!

 

אהרון קידר קבלן ומתווך בתחום הנדל"ן למעלה מ-20 שנה. מעניק ליווי אישי ומקצועי החל משלב ההתלבטות ועד לשלב הקנייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב