דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך למתאפרת המתחילה - כל המידע על תכשירי האיפור הבסיסיים 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 2838 פעמים ]

בעולם האיפור קיימים הרבה מאוד תכשירים שונים ולא פעם אנו תוהות למה הם משתמשים בדיוק ומה מטרתם. לכן, החלטתי לכתוב עבורכן מדריך קצר הסוקר את כלל סוגי מוצרי האיפור ומטרת שימושם. חשוב לזכור בנות – באמצעות קנייה חכמה של המוצרים שאנו באמת צריכות, נוכל לחסוך הרבה כסף ומקום בתיק האיפור.

פריימר: פריימר הוא הבסיס בכל איפור ומטרתו היא להכין את העור טוב יותר למלאכת האיפור. פריימרים נועדו בעיקר לשימושים מקצועיים ותפקידיו הם יצירת מרקם אחיד לפנים, החלקת נקבוביות וקמטוטים ולשוות מראה חלק לעור הפנים. הפריימר גם שומר על האיפור לאורך זמן. אם את סובלת מעור שומני במיוחד או שומני בעיקר באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) אז מומלץ מאוד להשתמש בפריימר נקודתית ב-T או על כל הפנים.

מייק אפ: המייק אפ הוא מוצר חובה לכל חובבת איפור והוא בעצם בסיסו של האיפור. המייק אפ נועד לשוות לעור מראה חלק ואחיד, להסתיר פיגמנט ציות או פצעונים ולהעניק מראה נקי לפנים. חשוב להתאים את גוון המייק אפ לפנים ככל שניתן (וזאת כמובן על ידי מאפרת מקצועית) ולדאוג שהמייק אפ יכיל מקדם הגנה כלשהו. כמו כן חשוב להתאים את סוג המייק אפ לסוג העור (עור רגיל, שמן וכד') וזאת על מנת לא לגרום לפצעונים ולאקנה קוסמטי (פצעונים כתוצאה משימוש לא נכון של תכשירי איפור). קיימים סוגים שונים של מרקמי מייק אפ (נוזלי, מוצק, אבקה וכד'), אני אישית ממליצה על מייק אפ נוזלי המתאים לרוב סוגי העור ומאוד ידידותי בשימוש ללקוחה.

קונסילר: הקונסילר הוא תכשיר שנועד להסתיר את פגמי העור (ולאו דווקא לכסות כהויות מתחת לעניים). קונסילר, זהו בעצם סוג של מייק אפ מאוד מרוכז שבאמצעות מריחה נקודתית שלו ניתן להסתיר קופרוז (נימי דם מורחבים המצויים לרוב באזור כנפות האף), פיגמנטציה (כהויות בעור) סימני אקנה וכד'. הקונסילר קיים בשלל מרקמים ובשלל צורות (סטיק, נוזל, מוצק, בפלטות וכד') . במקרה של פיגמנטציה, הקונסילר אמור להיות בחצי טון (גוון) כהה יותר מהכתם וזאת על מנת ליצור כיסוי של הכתם ולא לגרום לאפרוריותו (שהרי הניסיון בצביעת כתם שחור על-ידי צבע לבן יוצר אפרוריות). במצבים בהם אין פיגמנטציה או כהויות שחורות סביב העיניים, על מנת ליצור אפקט של הבהרת העין יש לבחור בגוון בהיר בחצי טון עד טון מגוון המייק אפ.

פודרה: תפקידה של הפודרה היא קיבוע המייק אפ, עמעום הברק על הפנים והענקת מראה חלק ומט מעל המייק אפ. הפודרה גם היא מגיעה בגוונים שונים (שקופה ובעלת פיגמנטים בגווני העור השונים) ובשני אופנים – דחוסה ואבקתית. לדעתי אין הבדל משמעותי בין השתיים מלבד העובדה שהדחוסה יותר נוחה לשימוש בתיק האיפור בגלל שאינה מתפזרת. חשוב מאוד לשים לב בבחירת צבעי הפודרה, לדוגמא, באם את בעלת עור בהיר יחסית השתדלי להימנע בבחירת פודרה בעלת גוון מסוים אלא השתמשי בפודרה שקופה שצבע המייק אפ יהיה הדומיננטי באיפור. באם את בעלת עור כהה (צהבהב, כתמתם, חום וכד') עליך לבחור בגוון המתאים לגוון המייק אפ שבחרת ולגוון עורך. במידה ויש לך עור צח ללא פגמים (קופרוז, פיגמנטציה, פצעונים, וכד') בהחלט ניתן להשתמש בפודרה בלבד ללא מייק אפ.

סומק: הסומק תפקידו הוא להעניק חיים וגוון לעור חיוור ועייף ולהדגיש את עצמות הלחיים, לתקן את מבנה הפנים (להעבות או לכווץ את הלחיים) ולתת צבע לאחר מריחת המייק אפ והפודרה. השימוש בסומק צריך להיעשות על בסיס כלשהו (מייק אפ או פודרה למשל) ולא על פנים נקיות. כמו כן, קיימים מרקמים שונים של סמקים יבשים או רטובים. סמקים רטובים הם סמקים שמגיעים כמשחות או כמוס שאותם מורחים באמצעות הידיים, מברשת או ספוגית על גבי המייק אפ לפני השימוש בפודרה. סמקים יבשים נועדו למריחה על הפודרה ובאמצעות מברשת בלבד. אני אישית ממליצה מאוד על השימוש בסומק יבש מכיוון שהוא יושב יפה יותר על עור הפנים ובכלל נוח יותר לשימוש.

מסקרה: מסקרה היא בעצם מברשת עם חומר שבעזרתו אנו מבליטים את הריסים ופותחים את העין. מריחה של מסקרה על הריסים יוצרת הארה של העניים על ידי כך שהיא מאריכה את הריסים, מעבה אותם ומעניקה להם נפח. כל אלו מעניקים לעניים שלנו מראה מאוד מחמיא ובכלל מסקרה היא חובה גם אם את לא מרבה להתאפר.

כלל התכשירים שסקרתי כאן משמשים כבסיס בכל תיק איפור לנשים שאוהבות להתאפר ולהיראות מטופחות ומוקפדות במהלך היום. ניתן לבחור מהרשימה את התכשיר או התכשירים שהכי מתאימים לך ולעור פנייך.

שלכן באהבה,
מירי

מירי דוק - מאפרת וקוסמטיקאית מקצועית | נייד: 050-6360003 | אתר: www.miridok.co.il | דוא"ל: href="mailto:makeup@miridok.co.il" makeup@miridok.co.il">target="_blank">makeup@miridok.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב