דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח ארגוני - כי תמיד אפשר להשתפר 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 1817 פעמים ]

כאנשים החיים בעולם שמתפתח במהירות אנחנו יודעים שתמיד אפשר להשתפר. תמיד יש דרך יעילה וטובה יותר לעשות דברים. הדבר נכון הן בחיים הפרטיים והן בחיים העיסקיים. פיתוח ארגוני בא להסתכל על הארגון הן כלפי פנים והן כלפי חוץ ולבחון כיצד ניתן להשתפר ומה אפשר ליעל.

כאשר פיתוח ארגוני ממקד מבטו כלפי פנים הוא ירצה לבחון את מערכות היחסים בין העובדים לבין עצמן, כמו גם את מערכות היחסים בין העובדים למנהלים. בנוסף הפיתוח הארגוני יבחן את התהליכים הפנים ארגוניים המתרחשים כגון הגדרות תפקיד וסמכויות, אופן וזמני דיווח והבקרה הנעשית בארגון. כאשר המבט מופנה כלפי חוץ פיתוח ארגוני יבחן פיתוח אסטרטגיה, שביעות רצון הלקוחות והעובדים  ודברים רבים נוספים.

היכולת להתפתח ולהתאים את הארגון או החברה לשוק, לתרבות וללקוחות היא תנאי הכרחי להצלחה. לכן על הפיתוח הארגוני לקחת את כליו מתחומים אשר עוסקים בתרבויות ובני אדם.  אין זה מפתיע שחלק מההשראה של פיתוח ארגוני נובעת תחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה ומנהל עסקים.

פיתוח ארגוני נוגע בכל תחומי החברה מקידום מכירות ועד שיפור מכירות, מייעוץ עסקי ועד ייעוץ שיווקי. כל מחלקות הארגון לוקחת חלק בתהליך הפיתוח הארגוני. כפי ששעון עובד באופן הטוב ביותר רק כאשר כל חלקיו מתפקדים באופן אופטימלי, כך הצלחת הפיתוח הארגוני תלויה בשיתוף מלא של כל המדורים בתהליך שעובר הארגון.   

חשוב לדעת לשמר את הכלים והמסקנות שהפקנו מבחינת יחסי העובדים, הלקוחות והאסטרטגיה הכללית של הארגון. לכן תהליכים אלו הינם רק נקודות ספציפיות בתהליך הדורש ליווי הצמוד לארגון עד להטמעת התובנות שהופקו.

 מכיוון שהתהליך הוא תהליך כלל ארגוני, ומאחר ואנחנו רוצים להטמיע את המסקנות שיוסקו מהתהליך, חשוב שהפיתוח הארגוני יהיה מכוון לצרכיו הספציפיים של הארגון. מכאן שההדרכות המתבצעות, והשינויים המתרחשים צריכים להיות מבוססים על הכרות מעמיקה עם הארגון. הכרות מעמיקה זו יכולה להתרחש רק באמצעות שיחות עם עובדים מכל העמדות והתפקדים ובניית הדרכת מכירות יחודית המבוססת על הידע הנצבר בשיחות אלו. 

פיתוח ארגוני לא בא לשנות לחלוטין את הארגון. בהתאם לחזון החברה ומטרותיה הפיתוח הארגוני יוצר את מסגרת העבודה הטובה ביותר כדי שהארגון יצליח להגיע באופן הטוב והמוצלח ביותר, אל היעד שקבע לעצמו. 

 

נכתב על ידי חברת בולט באינטרנט עבור אי"מ הדרכות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב