דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים אורגני 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2747 פעמים ]

כיום, נחשב קידום אתרים לתעשייה שלמה. יותר נכון להגדיר זאת כמפעל אחד גדול בהובלת מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, המכתיבים מלמעלה את חוקי המשחק. את אותם חוקי המשחק או סטנדרטים חייבים להכיר ולהפנים על מנת להצליח.

לקידום אורגני יש דירוג של כבוד ברשימת השלבים שיש לבצע כשנגשים לנושא בניית אתר,אם אתר חדש או קיים. כל זאת בשביל מטרה עיקרית אחת והיא להופיע בתוצאות החיפוש לביטוי מסויים שקשור לאתר שלכם בעמוד הראשון וכמה שיותר עליון ברשימה. הדבר הוכח טכנית כמביא יותר תנועה לאתר מאשר הופעה שלא בעמוד הראשון כמובן.

היות האתר שלכם בעמוד הראשון שווה הרבה כסף לצורך העניין וחוסך לכם בדיעבאד בהוצאות שיווק ופרסום האתר בהמשך.

קידום אתרים אורגני, משמעו קודם כל קידום באמצעים, עדיף כשרים אם אתם מעוניינים לא להיענש ע"י גוגל, אשר השימוש בהם פתוח לכל והוא סטנדרטי וניתן לביצוע אפילו באמצעותכם.

ובכל זאת, מחייב ידיעה מעמיקה עם הדרך בה מנועי החיפוש מדרגים את אתרים ותוצאות חיפוש כלליות, מחייב עבודת הכנה בתוך האתר, עבודה מחוץ לאתר וכמובן מחקר ראשוני מקיף על ביטויי חיפוש ובחירתם לקידום על פי הקשרם לאתר.

איך לעשות את זה אורגני?
השלבים העיקריים:

 

1. הזנת התכנים לאתר:
ישנה חשיבות רבה לבסס תכנים בעלי ערך מוסף לאתר שלכם, עוד בעת בניית אתר האינטרנט שלכם, ושיהוו מקור ביטויי קישור לאתר.בקידום אורגני האתר שלכם מהווה כבסיס מידע אמין לכאורה, מנועי החיפוש ובראשם גוגל מתוחכמים מאוד. למשל גוגל, יכולה לדעת האם תוכן האתר שלכם הוא תוכן איכותי, ללא כפילות, המהווה תוכן אמין ורלוונטי או שהתוכן אינו איכותי המורכב בעיקר מתגיות שווא, חלילה הועתק מאתר אחר שנסרק בעבר על ידי גוגל ובכל אתם נענשים, ועיצוב ומרכיבים נוספים באתר שנועדו להגדיל את נפח העמוד.

המנועים סורקים את עמודי האתר וזאת תוך כדי גלישת אנשים ברמת הזמן, שהות בעמודים וכד'.
כאשר מעדכנים תכנים באתר מומלץ לבצע שימוש בתגיות כותרות לאזורי תוכן שונים בעמוד ולהזין את תגיות המטה (תגיות המיועדות בעיקר למנועי החיפוש), על מנת שמנועי החיפוש יוכלו בסריקתם לדעת יותר על תוכן הדף, כאשר תגיות המטה החשובות ביותר הן תגיות כותרת העמוד בדפדפן ומילות חיפוש רלוונטיות לאותו עמוד.

2. בזמן הקמת האתר:
הכנת האתר לקידום אם אורגני ואם ממומן, מתחילה כבר בשלב פיתוח האתר וכתיבת הקוד. זו, כוללת שימוש בקודים באתר תיקניים ועומדים סטנדרטים בינלאומיים כגון W3C, מה שאומר שעל הקוד להיות כתוב בצורה אופטימלית ללא שורות קוד מיותרות, כפולות ו"שבורות".
דברים נוספים שיש לקחת בחשבון בזמן הקמת האתר הם הכנת מקום לכותרות פסקאות התוכן השונות באזורי עמודי התוכן של האתר, להימנע משימוש ב IFRAME, להימנע משימוש בפלאש ליצירת תכנים, לנסות כמה שפחות קבצי CSS, להימנע כמה שניתן מטבלאות ולהשתמש כמה שיותר בדיבים ולהימנע מכפילות לינקים המובילים לאותם עמודים, כפילות תכנים וכד' .

3. בסיום הטמעת תכני האתר
יש לבצע בניית תשתית לעדכון והוספת תכנים רלוונטיים על בסיס קבוע, כלומר ליצור חלונות ואיזורי תוכן דינמיים אשר יהיה ניתן בעתיד לעדכן אותם על בסיס ניהול האתר ממערכת הניהול שלו. דבר זה מונע מהאתר להיראות למנועי החיפוש כאתר סטטי. מנועי החיפוש אוהדים של אתרים עם תכנים משתנים.
הגדלת טראפיק הגולשים לאתר שלכם ויצירת קישורים פנימה והחוצה מהאתר יעשו בעיקר על ידי החלפת קישורים איכותיים עם זיקה לנושא האתר בעדיפות, מנועי החיפוש לא אוהבים אתרים שמוכרים קישורים להחלפה ולכן המנעו מכך, כמובן ששיתוף ונראות ברשתות החברתיות המובילות הוא קריטי. חשוב לאפשר לגולשים לשתף את האתר שלכם ברשתות החברתיות המועדפות עליהם עם הוספת כפתורי הפצה לרשתות חברתיות.
דבר חשוב לא פחות וקל יחסית ליישום הינו כתיבת מאמרים או רכישה שלהם, בניית קישורים מובילים לאתר שלכם בתוכם (כן, כן זה חוקי) והעלאתם לרשת. כלי חביב לסטטיסטיקות האתר שלכם יהיה לצרכי מעקב נתוני הגלישה של הגולשים שלכם -  גוגל אנליטיקס.
קידום האתר אינו פעולה. קידום האתר שלכם הינו תהליך שדורש פוש בתחילתו ותחזוקה מתמשכת על בסיס קבוע.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב