דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אקולוגי - הברירה הסביבתית 

מאת    [ 03/10/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 1827 פעמים ]

במיוחד כאשר משלבים אלמנטים מעץ עם צמחים בגינות, גגות או מרפסות. חיבור הדומם שעשוי מעץ לצד שאר הצומח יוצר הרמוניה של רצף טבע המשולב בסביבת בתים בנויים.

אך הפופולאריות הגוברת של עיצוב בעץ גורמת לפגיעה סביבתית קשה, בשל האצת כריתת העצים בעולם לצורך עשיית מוצרי עץ. כיום מומלץ לעצב את הגן בעצים שכבר נכרתו למטרה מסוימת וניתן עדיין לעשות בהם שימוש חוזר לאחר שסיימו את תפקידם. לדוגמא, אדני רכבת שפורקו ממסילות ישנות יכולים לשמש ליצירת מדרגות בגן או מדרכים. ניתן להקים מהם אדניות לגינה, למרפסת או לגג. בעזרתם אפשר לתחום את אדמת הגן למניעת סחף של אדמה מלכלכת. כמו כן ניתן להקים גדרות ועוד שלל עיצובים רבים מבלי לכרות עצים נוספים. מוצר נוסף שפוגע שלא במכוון בעצים הוא דק עץ, שזוכה בשנים האחרונות לפופולאריות רבה בשל המראה המיוחד שהוא מעניק לגינה, למרפסת או לגג הבית.

מעבר להתקנה הראשונית של לוחות העץ, גורם הדק לנזקים סביבתיים נוספים, בשל הטיפולים האינטנסיביים שתובע העץ בצביעה חוזרת שבתחזוקתו השוטפת. פתרון אידיאלי לאלו שאוהבים מראה טבעי, אך לא רוצים לקחת חלק בהאצת כריתת יערות, הוא שימוש בדק אקולוגי, העשוי מחומרים סינתטיים וממוחזרים. דק אקולוגי / דק פולימרי / דק סינתטי הוא מוצר ידידותי לסביבה ומיוצר מפלסטיק ממוחזר יחד עם שיירי עץ גרוסים, שהם תוצר לוואי של תעשיית העץ. יחדיו לוחות הדק יוצרים משטח חזק ועמיד לאורך שנים.

מעבר ליתרונות הסביבתיים, לשימוש בדק סינתטי יש יתרונות דקורטיביים, כמו האפשרות להתקינו בסביבה רטובה לצד בריכה או מזרקה. בנוסף, דק שהוכן במפעל ולא נחתך מעצים שונים מתאפיין במראה אחיד, היות והוא תוכנן על ידי אדם ולא כדרך הטבע. תכונות נוספות של דקים סינתטיים מקנות עליונות פרקטית מול העץ הגושי כגון: עמידות בפני פטריות ומזיקים, אי ספיחה ודחיית כתמים, עמידה בתקני אש ועוד.

כדי להעשיר את אפשרויות המראה ניתן לחרוג מהמקובל ולהניח את הדק באלכסון במקום לאורך או לרוחב. יש המציעים שימוש בפרזול נסתר ללא ברגים למראה אסטטי ונקי של הדק. בנוסף ניתן למצוא דקים פולימריים בשלל גוונים וטקסטורות שאינם בגדר הסטנדרט, דבר המקנה ייחודיות נוספת למראה משטח הדק.

חייהם של מי שהסביבה יקרה לליבם אינם קלים. הם אוהבים את הטבעי והקרבה לקרקע, אולם שימוש בחומרים מהטבע, ובעיקר בעץ טבעי חדש, גובה מחיר סביבתי יקר ובלתי נסבל. עיצוב בעץ ופולימר ממוחזרים זו הברירה הסביבתית. ניתן למצוא יותר ויותר דקים סינתטיים כאופציה הפרקטית עבור דק לגינה, דק לחצר, דק מסביב לבריכה, דק למרפסת, דק לגג, דקים לשטחים ציבוריים ושטחי מסחר ועוד. כיום נוכח מצב המשבר במשק המים וגובה מחירי המים והקנסות, רבים במגזר הפרטי והציבורי בוחרים לייבש את הגינות ולהחליף שטחי צמחייה ודשא לטובת ריצוף דק המשמר את התחושה הכפרית והטבעית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב