דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים את הדלת המושלמת? 

מאת    [ 03/10/2011 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2426 פעמים ]

בניגוד למה שהייתם עשויים לחשוב, דלת איננה מתפקדת רק כמחיצה המפרידה בין חללים בבית. דלתות הפנים שומרות בנוסף על פרטיותם של בני הבית, מעניקות תחושת ביטחון ליושבים בחדר מסוים, ובשנים האחרונות גם מוסיפות טון עיצובי מובהק משלהן לחלל בית המגורים. ובכן, מה עלינו לדעת על דלתות פנים לפני שניגשים לאולמות התצוגה? ריכזנו עבורכם את המידע הנחוץ לבחירת דלתות פנים.
כיצד מתאימים את דלתות הפנים לבית המגורים?השלב הראשון באיתור דלתות פנים הינו בחירת סוג הדלת בהתאם לתפקידה, הנגזר בין היתר מאופי השימוש בחדר. על מנת לעשות זאת נכון, יש להכיר את סוגי הדלתות השונים, הנבדלים זה מזה באופן הפתיחה שלהם:

דלת כנף: זוהי הדלת הנפוצה במרבית הבתים. דלת העשויה כנף אחת, אשר תנועתה כלפי פנים החדר או כלפי החלל שמחוץ לחדר. בחדרים פנימיים מועדפת בדרך כלל פתיחה של הדלת כלפי פנים, על מנת לא להפריע למרחב החיצוני הסמוך לחדר. לפני בחירה בדלת מסוג זה יש לבצע מדידות ולוודא שבחדר יש מרחב המספיק לפתיחה מלאה של הדלת.

דלת הזזה: דלת מסוג זה היא דלת הנעה על מסילה על פני הקיר הסמוך אליה או ממש לתוכו, אל חלל המצוי בו. היתרונות העיקריים של דלתות מסוג זה הינם יצירה של מפתח גדול ונוח למעבר ביחס לדלת כנף וכן ניצול מרבי של חלל החדר ללא כל הפרעה. יתרונות אלה הופכים את דלת ההזזה לפתרון אידיאלי עבור חללים קטנים כגון מטבחים, חדרי שירותים וחדרי אמבטיות, והיא אף מומלצת כפיתרון להנגשת בתים בהם מתגוררים נכים בכסאות גלגלים.

דלתות דו-כנפיות: דלתות בעלות שתי כנפיים סמוכות, הנפתחות ביחד או לחוד. דלתות אלה מצטיינות בדרך כלל במראה אסתטי מאוד ונעשה בהן שימוש בעיקר במפתחים גדולים מאוד, כמו ביציאה מסלון אל גינה.

דלתות פנים: סוגיית העיצוב

בבואנו לבחור דלת פנים אנו עומדים בפני אפשרויות עיצוב רבות ומגוונות. ניתן לשלב ידיות מעוצבות, פרזולים ודקורציות שונות וכן צבעים ומרקמים שונים. כל חברה המציעה דלתות פנים מציגה בפנינו מגוון רחב של סגנונות עיצוב, והבחירה שלנו תושפע לבסוף משני גורמים עיקריים -  התקציב העומד לרשותנו וטעמנו האישי. ככלל מנחה, מומלץ לשאוף לכך שעיצוב הדלתות יתאים לעיצוב הבית עצמו, ולכן כדאי לבחור את הדלתות בשלב מוקדם של עיצוב הבית – יחד עם בחירת הסגנון העיצובי ופלטת הצבעים של הבית כולו.

איך עושים את זה? התחילו בגוון ולא בחומר. בחרו בצבע - כהה או בהיר, בגוון אחד או בשילוב של גוונים, וחישבו מה ישתלב עם צבע הקיר או עם גווני הריהוט בחדר. לעתים יש נטייה לתכנן צבע של דלת לפי צבע הקיר, אבל זכרו שהבדלי המרקמים והגוונים יכולים לעיתים לקלקל. מכאן המשיכו למרקם של ציפוי הדלת, ולשילובי הדקורציות והפרזולים, אם ישנם. שאלה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת: האם תרצו לשלב בבית מספר עיצובי דלתות שונים, או לשמור על אחידות עיצובית? רבים בוחרים בדלת שונה ליחידת ההורים או לחדרים הרטובים. בדקו עם עצמכם מה עדיף עבורכם.

ולא פחות חשוב: המשקוף.


המשקופים הם אלמנט חשוב בפני עצמו בעולם דלתות הפנים. קיימים ארבעה סוגי משקופים עיקריים:משקוף ישר: משקוף שטוח, שסגנונו נקי.משקוף עגול: משקוף מעוגל המתאים מאוד עבור דלתות פנים כהות. לאוהבי הסגנון הכפרי.משקוף מדורג: עם הלבשות מדורגות. פתרון מצויין כשיש צורך לחפות על עבודת טיוח לא מוצלחת.משקוף סמוי: לא ניתן להתקין דלת ללא משקוף, אך לפעמים מעוניינים להשיג מראה של דלת שנראית כהמשך ישיר של הקיר. להתקנת דלת עם משקוף סמוי נדרשת עבודת הכנה ממושכת ולכן יש להזמינה זמן רב מראש. 

חשוב לדעת שבשיטות הבנייה המודרניות חובה להרכיב "משקוף עיוור" לפני שלב הטיח. אלו הן קורות עץ דקות המותקנות סביב הפתח: שתי "רגליים" וראש משקוף, המתאימים למידות הפתח. תפקיד המשקוף העיוור הוא לתחום את הפתח למידות המדוייקות והסופיות של הדלת והמשקופים. הוא מהווה גם נקודת התייחסות בעת ביצוע הטיח והריצוף. יש להקפיד כי התקנת המשקופים העיוורים תתבצע על ידי מתקין מוסמך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב