דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה בהשלמות הון 

מאת    [ 02/10/2011 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 6796 פעמים ]

השלמות הון הוא אפיק השקעה הנחשב לסולידי מאוד ולרוב מאפשר תשואות הגבוהות מהממוצע . אם כן מה הן השלמות הון? 

ניתן לחלק השלמות לשני סוגים עיקריים

  1. השלמות הון עצמי לפרוייקטים.

  2. השלמות הון הנדרש לצורך בטחונות. 

השלמות הון למינוף פרוייקטים.  

לא אחת, בעיקר בפרוייקטים בתחום הנדל"ן , על מנת לקבל מימון / ליווי מבנק מסחרי נדרש היזם להציג הון עצמי בהיקף של     30% - 50%. במקרים רבים ליזם אין אפשרות להעמיד הון עצמי בהיקף הנדרש ועליו לקבל מימון ממקור נוסף. במקרה זה חברה העוסקת בהשלמות הון, תשלים את ההון העצמי הנדרש ליזם על מנת להתחיל בפרוייקט ולקבל את הליווי בנקאי.  במקרה זה, ישלם היזם חלק משמעותי מהרווחים בתמורה להשלמה זו ואילו החברה שהשלימה את ההון תזכה לראות את ההון והרווחים בחזרה רק בתום הפרוייקט לעיתים מאף ספר שנים.  

עם זאת, במקרים אלו מבטיחה לעצמה החברה העוסקת בהשלמות הון את הקרן ואת התשואה באמצעות משכון שני או שעבוד של הנכס. התשואות הגבוהות הנהוגות בתחום זה מאפשרות טווח רגישות רחב מאוד ולמשקיעים בהשלמות הון עצמי, רמת בטחון גבוהה וסיכון נמוך. 

השלמות הון הנדרש לצורך בטחונות  

השלמות הון לצורך בטחונות מאפשרות  לחברות מסחריות להעמיד את בטחונות הדרושים להן לצורך קבלת אשראי מבנק מסחרי. חברות מסחריות המגייסות מימון מבנק מסחרי נדרשות לרוב להעמיד בטחונות בהיקפים משתנים. בניגוד לפרוייקט נדל"ן בו קיים נכס ממשי אותו ניתן לשעבד, במקרה זה מסתמך הבנק על הפעילות המסחרית ונכסים לא מוחשיים של החברה.

לאחר שבחן הבנק את הפעילות העסקית ואת בעלי החברה יקבע היקף ההון העצמי או שווי הנכסים אותם יש לשעבד כבטחון לאשראי או להלוואה המתקבלת מהבנק. לחברות אלו לעיתים נדרשת השלמה של ההון הנדרש לצורך העמדת בטחונות וקבלת אשראי. במקרה זה השלמת ההון היא קצרת מועד ,לרוב עד 72 שעות בהן מוקצה ההון הנדרש עד לקבלת ההלוואה. מיד לאחר קבלת ההלוואה חוזר סכום הקרן בצרוף התשואה. בחברה העוסקת בהשלמות הון ומנהלת את פעילותה באופן מקצועי ונאות רמת הבטחון של המשקיעים גבוה והסיכון אפסי. לרוב פעילות זו תנוהל ע"י חברה לה פעילות עסקית והיכרות מעמיקה התחום זה.  

בשני המקרים מדובר בהשקעה סולידית המציעה בטחון גבוהה למשקיעים ועל פי רוב תשואות גבוהות, התשואות הנהוגות בתחום השלמות ההון נעות בין 7% - 14% לשנה למשקיעים.

היקף הפעילות והשוק של השלמות הון  אינו גדול ועל כן ברובו מנוהל ע"י חברות בוטיק ולא חברות ענק . חברות שונות מציעות הגנות שונות על פי דרך פעולתן .

כבכל השקעה ,למשקיעים שבכוונתם להשקיע בהשלמות הון, כדאי לוודא שמדובר בחברה מוכרת ולא עלומה, שיש לה פעילויות עסקיות נוספות  ובקשו לקבל חוות דעת משפטית של משרד עו"ד מוכר ( כל חברה רציניית העוסקת בתחום זה מחזיקה בחוו"ד משפטית).

היום בעידן גוגל, ניתן בקלות לקבל מושג  אודות פעילות החברה ומנהליה.  
זכרו כי קיימות מעט חברות העוסקות בהשלמות הון או למען הדיוק מעט חברות המאפשרות למשקיעים להשתתף ולהצטרף לפעילות זו ולרוב אינן נמנות בין בתי ההשקעה הגדולים והמוכרים. לצד זה אופי הפעילות הוא סולידי ומאפשר ביטחון רב למשקיעים. 

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב