דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקדמות מכשירי החשמל והפרדוקס הטמון בו 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1702 פעמים ]

כל אחד יודע כי הדור שלנו משופע באמצעים טכנולוגיים שונים ומשונים שלא היו קיימים לפני כ-60 שנה, או לפחות היו נחלת מעטים. כמעט בכל בית יש מספר לא קטן של מכשירים, לא פעם יותר מעשרה: טלפון, סלולרי, מקרר, מכונת כביסה, טלוויזיה, תנור אפיה, מיקרו גל, טוסטר  אובן.... אלה הם רק חלק מהמכשירים הנפוצים.

בואו נחשוב לרגע על חשיבות המכשירים בחיינו.   מי זוכר היום את הזמנים שלא היינו צמודים לסלולרי  ואנשים חיכו בסבלנות שנחזור הביתה ונקבל את ההודעה? (למי שהיה טלפון ביתי)  כמה מאיתנו זוכרים את התקופה שלא הייתה מערכת סטריאו בכל בית, אלא טרנזיסטור קטן שהיה משותף לכמה משפחות? או אפילו את התקופה ששידרו ברמקולים את הרדיו המקומי....

ריבוי המכשירים גורם לנו לתלות מוחלטת בטכנולוגיה.  אנחנו כבר לא יודעים איך לחיות בלי כל הטכנולוגיה המודרנית הזאת. מה נעשה בלי המחשב? או מכונת הכביסה? מישהו מסוגל לחזור ולהכין אוכל על גזיה קטנה? או לכתוב עבודה בעט ובעיפרון? שלא לדבר על חשיבות הטלוויזיה בחיי משפחות רבות. בסקר שפורסם ממש לאחרונה באחד מהעיתונים הכלכליים בישראל נמצא כי הישראלי ממוצע מבלה כ5 שעות ביום מול המסך הקטן...שכבר לא כל כך קטן דרך אגב.

פעם גם כל מכשיר היה מחזיק מעמד שנים רבות בלי להתקלקל. היום, יש הרגשה שמוכרים לנו מכשירים מתוך ידיעה ברורה שהם עתידים להתקלקל תוך כמה חודשים. כמה חברות מחשבים למשל טורחות להודיע ללקוחותיהם על תקלה שנתגלתה? (אני שמעתי על אחת כזאת)....

כך שיחד עם התלות הגוברת בטכנולוגיה המודרנית, אנו יותר ויותר תלויים בשירות התיקונים. בין אם זה בדמות הטכנאי שמגיע אלינו הביתה או באיזו  מעבדת תיקונים אליה הבאנו ברעדה את  המכשיר המקולקל, בתקווה  שהטכנאים שם  יצליחו סוף סוף לתקן את המכשיר המקולקל ולהשיב לנו את אורח החיים הקבוע והמסודר שלנו.

רק שהתיקונים הללו גוזלים מאיתנו זמן יקר וכסף. תיקון טלויזיה למשל יכול להיות פשוט ומהיר במידה ומאתרים מעבדת תיקונים רלוונטית אבל יכול גם להפוך לסיוט ולא פעם אנו נאלצים להמתין שעות בטלפון רק כדי לקבל את נציגת השירות החמודה, שתעביר אותנו לפקיד השרות היעיל, שיבטיח לנו שאו-טו-טו תוך יומיים שלוש יתקשר אלינו איזה טכנאי לקבוע תור.

ואז אנו נאלצים להמתין בסבלנות לטכנאי, ולתור שקבענו, רק כדי לגלות שהוא לא מגיע, או שהוא שכח חלק, או שבעצם הוא צריך לקחת את המכשיר המקולקל למעבדה לתיקון...

ובינתיים? חיינו אינם חיים וחוסר הסבלנות רק הולך וגדל... 

וזה מה שנקרא קללת הקדמה.

 

גידי משמש כיועץ בתחומי קידום אתרים בינלאומי לחברת אבסולוט לינק.  החברה עוסקת ב- קידום אתרים בגוגל בארץ ובעולם ובעיקר בחברות טכנולוגיה וחברות סטארטאפ קידום אתרים מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב