דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבח העתיד - חזוןשנת 2020 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 787   [ נצפה 2619 פעמים ]

"דמיינו לעצמכם מטבח המסוגל לספק את כל מאווי בעליו" - כך פתחתי את ישיבת סיעור המוחות בהשתתפות מעצבי פנים, אורחי המכובדים, מתכנני המטבחים בחברה ומנהליה. נסו לחשוב חצי יובל קדימה אל עתיד בו טכנולוגיות הטלפתיה מוטמעת בכל פינה בבית, בחנויות, בקניונים, ברכב הפרטי ברכבת, ביאכטה ועוד...    

אף שאורחי הוכנו מראש לקראת הישיבה ועיקריה, דממה עמוקה השתרעה בחדר עד כי יכולתי לשמוע את רחשי מוחם השוצף של שותפי למאמץ לנסות ולהגדיר את מטבח העתיד. בנקודה זו הבנתי מייד ששגיתי כשהטלתי על מכובדי לנסות לראות את העתיד בדרך תשוקתם של לקוחותיהם. האם נכון היה לצפות לדוגמא ממעצבים מוכשרים בשנת 1750 לספירה, לחזות את כרכרת העתיד כרכב נוסעים המוכר לנו היום בעל מנוע הבערה הפנימית? נדמה שזה יותר מדי. לו היינו אומרים להם אז: "דמיינו כי בעוד 50 שנה לא נצטרך יותר סוסים להניע את הכרכרות והן תוכלנה לנוע במהירות גדולה בהרבה ובכוחות עצמן, כיצד הייתם מעצבים אותן?", זהו כבר מסע אל דמיון המעצבים ולא חתירה אל מאוויי הלקוחות – זה ההבדל!

מטבח העתיד ייולד מתוך חזונם של בעלי דמיון פורצי גבולות, כאלו אשר אילוצי הטכנולוגיה אינם מהווים מחסום עבורם!  אז הנה כמה רעיונות פרי מוח יחיד...

 תכנון -

ראשית עלינו להתייחס למגמת הדירה הקומפקטית. אדריכלי הדיור העירוני נדרשים כבר היום, יותר ויותר למצות תכנון יחידות דיור מפחות ופחות מטרים מרובעים, מנגד, תרבות הבישול הביתי הופכת למשמעותית ודורשת מרחבים גדלים והולכים. מטבח העתיד יהיה רווי משטחים נשלפים ויחידות הפיכות, משטחי העבודה יהפכו בגמר הבישול לשולחן אוכל, הכיריים החבויים ישלפו מייד לאחר שנסיים את עבודת חיתוך והכנת המזון, ורגע לפני שהמזון נכנס לסיר יתחממו לטמפרטורה המתאימה למתכון, הכול ע"מ לאפשר לנו ניצול משטח עבודה גדול וחלק. כמו כן, מכשירי עיבוד המזון, אשר יהיו חלק אינטגראלי ממשטחי העבודה, יחזרו אוטומטית אל תוך תאי האחסון שלהם, שם, יעברו הליך ניקוי אוטומטי לקראת מוכנותם לבא.

 עיצוב -

מקררי העתיד ללא ספק יהיו שונים מהיום, לא רק אינטגרלים חבויים בתוך הארון כי אם מפוצלים ליחידות קירור שונות למוצרי החלב/בשר, לפירות וירקות ולסוגים שונים של הקפאות. קולטי אדים או תנורים חשופים, המזכירים שאנו בתוך מטבח יהיו שייכים לשוחרי טרנד ה Retro או מטבחי שף. המטבחים המודרניים יזכו לחדשנות בתחום מכשירי החשמל, אלו יהיו אינטגרלים, בלתי נראים לעין ונשלפים/נפתחים בעת הצורך. תפישה זו תותאם אל קונספט עיצוב חלל המגורים- סלון, מטבח, פינת אוכל - אשר עומד להשתנות לחלוטין ויהפוך מאזור בעל שלושה מתחמים לחלל אחד ורסטילי ומעוצב. החלל הזה צריך להיות חדר אירוח מרווח כשהחברים מגיעים, מיני קולנוע בשעות הבידור המשפחתי, חדר אוכל  משפחתי נוח בשעות ארוחות היום, ומטבח גדול ויעיל בו יוכלו בעלי הבית לתת דרור ליצירתיות הקולינארית בנוחות מרבית.

אזור האחסון ירכז את מחלקת המזון, מחלקת כלי האוכל ומחלקת כלי הבישול. קולט האדים האוטומטי המתוחכם יישלף מתוך הנמכת התקרה ברגע הרלוונטי, והתנור הבנוי משולב המיקרוגל כמובן (כי לא יהיו שני מכשירים נפרדים!) יתרומם מתוך חלל בלתי נציל שהוא בד"כ הפינה ה"מתה" במטבח, אל גובה משטח העבודה, על מנת להכיל בתוכו את תבניות המטעמים שהכנתם נסתיימה, ויחזור אל מקומו מייד עם סיום תהליך הניקוי האוטומטי העצמי.

טכנולוגיה –

אזורי האחסון העתידיים שלנו יזכו למערכת מחשב הסורקת את התכולה, מעין ספירת מלאי הן של מוצרי מזון וחומרי ניקוי והן של הצלחות, כוסות, סכו"מ, סירים וכו'. רשימות קנייה לסופר בכתב יד צמודות למגנט על המקרר, יחסכו מאיתנו הואיל והזמנות מרוכזות יועברו אוטומטית אל החנויות המקוונות עפ"י דפוסי צריכה נלמדים ע"י המערכת ובהתאם להגדרות העדפותינו הראשוניות זאת כמובן, לא לפני סריקה של הצעות מחיר ברשת.

 המערכת תכיל גם מאגר דינאמי של מתכונים עם תגיות של "מועדפים", "הוכנו לאחרונה" ו"סגנון אישי"... כך שגם אם רעיון לאירוע חברתי בבית יצוץ בעת שהייתנו בצימר בצפון, די בשליחת SMS מהנייד אל ה"מערכת" וזו, כבר תדאג לסרוק את המלאי ולהעביר מייד הזמנת להשלמת חומרים וציוד בהתאם לכמות המוזמנים שנזין. אמריקה!

 במחלקת מכשירי החשמל למטבח, המיקרוגל הוא כמובן לא המילה האחרונה. צפויים להיכנס טכנולוגיות להוספת לחות למזון ולערבול חומרים בקצב ובמזמן לפי הוראות אלגוריתם המתכון המבוקש. בנוסף הכיריים צפויים להיפרד מלהבות הגז הכל כך לא בטיחותיות לטובת טכנולוגיות חימום יעילות וחסכוניות בחשמל כדוגמת טכנולוגיית האינדוקציה אשר החלה דרכה עת אחרונה.

חומרים – 

העתיד שייך לחומרים המרוכבים, יצורם של אלו יוזלו לעומת מחיר העץ אשר יעלה פלאים. כבר היום ניתן להזמין מטבח אשר ייצורו מכיל מעט מאוד "עץ" ובכלל, המגמה ה"ירוקה" ומקסום משאבי כדור הארץ יכתיבו שימוש מוגבר בחומרים מתקדמים ויחייבו את תעשיית הריהוט להימנע ככל הניתן משימוש בעץ גולמי לטובת תפארת תוצרתן של מעבדות הכימיה.

חשוב להבין - חברות ענף המטבחים אשר יפתיעו אותנו תהיינה אלו אשר חותרות אל עתידן בבידול וחדשנות בראיית עתידן. חשוב לא לשקוע בתחרות, בהישרדות, ובמתן מענה לצרכים מיידיים של הלקוח הפוטנציאלי. הסוד הוא להציב יעדים, לספוג השראה, לשתף פעולה עם ענפי ההיי-טק, להעיז ולנסות.  

 

*כל הזכויות שמורות למחבר c – אין לפרסם, לצלם או להעתיק מאמר זה או חלקים ממנו ללא אישור מראש ובכתב.

לאון בוהר מנכ"ל דונטלו-מטבחי מעצבים ויצירות בעץ  אלכסנדר ינאי 5 סגולה פתח תקווה טל. 03-9794575 פקס. 03-9793060 www.Donatello-k.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב