דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר בדרך הנכונה 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2059 פעמים ]

פעם אחת הגיע אלינו לקוח שממש סיים לבנות אתר לאחרונה, וביקש ממני לסייע לו בקביעת תהליכי ודרכי שיווק ופרסום על מנת לקדם את האתר שלו. דבר רשון עברנו יחד על עמודי האתר שלו והצבעתי מיידית על כמה מהם שנדרשים לעבור רוויזיה מחדש. הלקוח היה מופתע ואמר לי למה לא אמרו לי את זה קודם? מי שבנה לי את האתר? בניית אתר האינטרנט לקח הרבה זמן ועכשיו עוד צריך לבצע בו תיקונים? 

אכן כן – עניתי. בניית אתר לעסק או ארגון – או אפילו אפילו לבן אדם פרטי, הינה פרויקט מורכב שיש חשיבות רבה לכל שלב ולתהליכים שבו.

פעםדברים היו ממש פשוטים. היית הולך לחברת בניית אתרים, מבקש שיעצבו ויפתחו עבורך אתר אינטרנט, ותוך זמן קצר (לרוב מספר שבועות) היה לך אתר אינטרנט לגאווה. היום עם התקדמות והתפתחות האינטרנט, הרוממו אל על בחשיבותם ובמורכבותם גם תהליכי המכירה והשיווק און-ליין.

 

נוצרו מומחיויות והתמקדויות בשלבי בניית האתרים השונים.
תחשבו לרגע, בניית אתר אינטרנט כמו על בניית בניין. זו תמיד הדוגמא שאני נותן (גם כי חוויתי בניית בית וניהלתי את התהליך כולו לבדי): אדריכל הינו הבעל מקצוע הראשון שפוגשים ולטעמי הכי הכי חשוב. יש מהנדס שמוודא שהבית יעמוד בקריטריונים, תקנים ועומסים ולא יקרוס, מהנדס החשמל מתכנן את מערכות החשמל, קווי המתח והתאורה, מהנדס מים וביוב מתכנן את מערכות המים והניקוז. יש מי שמתכנן את החלונות, מערכות המיזוג, עיצוב הפנים, עיצוב הגינה, גז, פיתוח הגג, הסתרת מכלולים כגון דוד שמש ועוד רבים נוספים. יש מפקח בניה (טוב אצלי כבר אמרתי שלא היה) ויש קבלנים מבצעים (לפי צורך כמובן). אי אפשר לתת לבן אדם יחיד לבצע הכל. זה גם לא אחראי, לא מקצועי (כי לא יכול להיות שאותו אדם יכול להיות מומחה בכל כך הרבה תחומים) וגם סביר להניח שלא יעמוד בזמנים.

 

אז מה עושים ואיך האנלוגיה הזו נקשרת לבניית אתרי אינטרנט? קודפ כל נדרש לפגוש אדם שמומחה בתחום בשלבים הראשונים. מישהו שיתווה לנו את מבנה האתר ותכולותיו הבסיסיות לפי דרישות וצרכים שנגדיר יחד איתו. נבחן יחד איתו את יעדי האתר ואת הפעולות שנייעד לאתר.

מכאן יצמח איפיון לאתר. מפורט ככל שיהיה וככל שנשקיע בזה זמן כך ייטב עימנו בתוצאות.

 

אם האתר שלכם עיסקי, חשוב להתייעץ עם מישהו שמבין תהליכי שיווק ומכירה באינטרנט ויוכל לתכנן את האתר כמערכת מכירות ושיווק יעילה וכערוץ הכנסה נוסף לעסק שלכם.
חשוב שהיועץ יהיה חיצוני, בלתי תלוי ושאינו קשור לאחד הגורמים שנוטלים חלק בבניית האתר, כדי להיות בטוחים שהוא ימליץ לכם בדיוק על מה שמתאים לאתר שלכם, לעסק שלכם, לצרכים שלכם.

 

אני תמיד ממליץ ללקוחות שלי לדפדף ולסקור אתרים באינטרנט שדומים בתחומם למה שאני מעוניין להקים, לקבל רשמים, רעיונות, ללמוד מאיכותם של אחרים ואף לשים לב למגרעות של אחרים.

צעד שני, פניה לכותב, שיכתוב את תכני האתר בהתאם להכוונה שלכם. כותב התכנים יכול להיות גם אתם אם אתם מהתחום וזה כמובן יכול לחסוך עלויות. אך חשוב לזכור שהתוכן צריך להיות איכותי.

צעד שלישי, עיצוב. את התכנים הכתובים, ואת איפיון האתר, שהוגדר יחד עם המתכנן, מביאים לפגישה עם המעצב. תפקיד המעצב הוא לא רק ליצור אתר יפה, מושך גולשים וייחודי, אלא אתר שיתאים למטרות שנקבעו, יעודד את הגולשים לבצע את מה שאנחנו רוצים שיבצעו באתר .עיצוב הוא גורם לא פחות חשוב אם לא הכי בהכרה של אתרכם. המעצב חייב להבין מהו הקו אותו אתם מעוניינים לשדר. ולכן, גם כאן הייתי ממליץ לכם להביא כמה דוגמאות לאתרים שהם הבסיס לכיוון שלכם.

צעד רביעי, בניית האתר. את האיפיון, התכנים והעיצוב נעביר לבונה האתר – מי שמבצע הפיכה של העיצוב לאתר. הוא המתכנת בפועל ויבצע כתיבת קוד, עדיף וחשוב מאוד שיהיה תיקני ויתאים לנו קוד מותאם לצרכי האתר.

הרבה פעמים, העיצוב והתכנות נעשים באותה חברה, תחת אותה קורת גג. אך אין זו חובה.

צעד חשוב מאוד כשהאתר באוויר הינו קידומו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב