דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מזון בריא יותר וכיצד לצרוך אותו נכון 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2304 פעמים ]

המגזינים ומומחים רבים וטובים מייעצים לנו בכל עת לצרוך מזונות בריאים וטובים יותר, כחלק מאורח חיים בריא ונכון. אכילה נבונה כוללת מזונות החשובים לגופנו, כאלה שהינם בעלי רכיבים תזונתיים וערכים חשובים, המבטיחים לנו בריאות טובה יותר ואריכות חיים. מגוון המזונות הכול כך רב, התפריטים השונים המוצעים לנו כחלק מתזונה בריאה ונכונה יותר, עשוי לבלבל. ולכן, הנה כמה נקודות חשובות, שכדאי להתייחס אליהן, על מנת לסגל סגנון חיים נכון יותר הכולל, גם, תזונה נבונה יותר.

 

 

התייחסו לרכיביו השונים של המזון

 

לפני שאתם רוכשים מוצר מזון כלשהו, התייחסו לרכיביו התזונתיים של המוצר. בדקו האם מכיל חומרי טעם, ריח או צבעי מאכל וכדומה. בטרם רוכשים מזון בריא יותר מומלץ לבדוק את הסימון התזונתי שלו, המציין את כל רכיביו השונים. בנוסף, מומלץ להיעזר ב"תו הבחירה הנבונה" של צ'וייסס, המופיע על גבי אריזות המוצרים השונים ומציין כי מדובר במזון, המומלץ לצריכה כחלק מתפריט עשיר, בריא ומאוזן, וכן כזה הכולל סיבים תזונתיים וכן רכיבים חשובים נוספים, וממעיט ברכיבים אחרים כמו שומן טראנס, שומן רווי, נתרן וסוכר. מזונות הכוללים תו זה חשובים לבריאותנו וכמו כל מזון בריא יותר, מומלץ לנו לצרוך אותם.

 

 

שתיית מים מרובה והימנעות משתיית משקאות קלים

 

במסגרת צריכת מזון בריא יותר והימנעות ממזונות מזיקים, הכוללים כמות גדולה של שומן טראנס, נתרן ועוד, מומלץ לנו גם להרבות בשתיית מים ולהימנע משתיית משקאות קלים, הכוללים כמות גדולה מאד של סוכרים וכן חומרי טעם וחומרים נוספים, העשויים להזיק לבריאותנו. על פי מחקרים נמצא כי משקאות אלה עשויים לגרום לסרטן, הם פוגעים בבריאות השן ומביאים לכדי השמנת יתר.

 

 

הקפדה על מזונות טריים והימנעות ממזונות עתירים בשומנים, כמו שומן טראנס

 

ניתן למצוא שומן טראנס במזונות כמו בשרים או מוצרי חלב, בהם הוא מופיע באופן טבעי, אולם, ישנם מזונות אחרים, מזונות מעובדים, אליהם מוסיפים שומן טראנס באופן מלאכותי כדי לאפשר להם חיי מדף ארוכים. מזונות אלה, נחשבים מזונות שאינם מומלצים לבריאות, ובהיותם כוללים כמות גדולה, בדרך כלל, של שומן טראנס, הם עשויים להגביר את הסיכוי למחלות לב, לסוכרת, להשפיע על תפקודו של המוח ועוד. אם אתם מעוניינים לצרוך מזון בריא יותר, מומלץ לכם להימנע ממזונות עשירים בשומן טראנס ולהגביר את צריכתם של מזונות טריים וטבעיים יותר.

 

 

הקפידו שלא לצרוך כמות גדולה של רטבים

 

רבים מוסיפים למנות שלהם רטבים מסוגים שונים. רטבים אלה תורמים, פעמים רבות, לטעמה של המנה, אולם ערכם הקלורי גבוה מאד והם עשויים להכיל רכיבים כמו סוכר ונתרן בכמות גדולה מאד, שאיננה מומלצים לנו. ולכן במסגרת צריכת מזון בריא יותר, הקפידו שלא לצרוך כמות גדולה של רטבים או הכינו אותם בעצמכם. הכנת רטבים באופן עצמי במקום רכישתם, מבטיחה כי מדובר ברוטב טרי, וכזה המכיל רכיבים הידועים, מוכרים ומותרים לכם. אם בכל זאת רכשתם רטבים קנויים או הוצעו לכם כאלה במסעדה, צרכו מהם כמות קטנה.

 

 

הקפידו על מנות קטנות ומשביעות

 

במסגרת אורח חיים נכון יותר, הכולל מזון בריא יותר, ישנה חשיבות רבה לגודלן של המנות. לצד הפחתה במזונות העשירים בסוכרים, שומן טראנס, נתרן ועוד, חשוב להקפיד לאכול מנות קטנות יותר. מנות הכוללות ירקות בכל מיני צבעים, מנת אורז מלא, למשל, המכילה סיבים תזונתיים יכולה להשביע אתכם למשך זמן רב, וגם אם איננה גדולה כל כך.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב