עיצבנו את האתר, תכנתנו אותו, כתבנו לו את כל התוכן, אפילו כבר קנינו את הדומיין שבדיוק רצינו, כל שנשאר הוא לאחסן את האתר על גבי שרת ולצאת לדרך. עכשיו ניצבת בפנינו השאלה: היכן כדאי לאחסן את האתר שלנו? בארץ או בחו"ל?
ובכן לשאלה הזאת תשובות רבות ודעות רבות שיכולות להביא טיעונים שונים, וכמו ברוב שאלות החיים אין על השאלה הזאת תשובה אחת מוחצת, אך כדי להתחיל לפתור אותה, נוכל להסתכל על כמה משתנים.
מחיר
הרשת הגלובאלית מלאה בהצעות מחיר לשרתים במזרח הרחוק, ברוסיה, אירופה ובארצות הברית. כיום, התחרות הגדולה ביותר של חברות אחסון האתרים בארץ היא מול השוק האמריקאי המציע ברוב המקרים מחירים נמוכים קצת יותר מהמחירים של חברינו בארץ, אך עם זאת, בשנים האחרונות מחירי השוק של שני השווקים מתאזנים וההבדלים נהיים מזעריים. ניתן לומר כיום כי ברוב המקרים, ההבדל במחיר לא יהיה כל כך משמעותי בין אחסון אתרים בארץ לבין אחסון אתרים בחו"ל, כך שהפרמטרים שיקבעו את חברת האחסון שלנו יהיו אחרים.
מהירות גלישה
המידע על גבי הרשת עובר בתוך כבלים, סיבים אופטיים המעבירים מידע במהירות האור. לעתים העברת מידע במהירות של שנייה וחצי או של רבע שנייה הם משמעותיים ביותר, ויש לקחת שיקול זה בחשבון, במיוחד כשמדובר באתרים בעלי נפח גבוה, או אתרים המתוכננים לשמש משתמשים רבים. בנוסף, מהירות הגישה אל האתר היא פרמטר חשוב של רבים ממנועי החיפוש בעת קביעת דירוגו הכללי של האתר, גם כשמדובר בהבדלים מזעריים של חלקיקי שניות.
אמנם כיום מהירויות הגלישה גבוהות בהרבה, וברוב המקרים אתר האינטרנט המבוקש נפתח מיידית, אך הגולש הממוצע יעדיף שלא לחכות יותר ממה שהוא רגיל עד שהאתר יעלה, והגולש הממוצע רגיל למהירות תגובה אפסית.
מכיוון שמידע העובר על גבי הכבלים מארצות הברית אל הגולש הישראלי עובר דרך ארוכה ביותר, זמן התגובה של השרתים בחו"ל ברוב המוחלט של המקרים יהיה איטי יותר מזה של השרתים הישראליים.
שירות לקוחות
השוק האמריקאי הציב רף גבוה של שירות לקוחות, כמות מזערית של תקלות ונפילות רשת, ובמשך שנים ארוכות היווה נקודת משען לבעלי אתרים רבים בארץ. כיום, עם התפתחותו המאסיבית של ענף מדיית האינטרנט בישראל, אחוזי התקלות ואיכות השירות של חברות האחסון דומים מאוד לאילו של חברינו מעבר לים, ושיקול זה נבחן לחוד לפי החברה הספציפית ולא לפי ארץ המקור.
בנוסף, לא תמיד נוח להתקשר למוקד שירות לקוחות שנמצא הרחק מעבר לים, במיוחד אם מדובר בארץ שהאנגלית בה היא לא שפת אם. לכן במקרה הזה עדיף חברת אחסון אתרים בישראל הכוללת תמיכה בשפה העברית.
טל גולדפרב, מנהל חברת URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחוריו ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט. עוד על אחסון אתרים אפשר לקרוא במדריך קידום אתרים.