דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 1833 פעמים ]

רפלקסולוגיה.

בין התחומים הרבים של הרפואה המשלימה, או מה שמכונה "הרפואה האלטנטיבית", בין הרפואה הסינית הפופולרית, לריקי המסתורי קים תחום פחות מוכר שזה תחום של רפלקסולוגיה. מדובר בשטה טיפולית עתיקה יומין. אבל הצורה שנהוגה היום לרוב נחשפה בשנת 1913, ושכללה יותר מאוחר בשנות ה30 אבל מקור השיטה היתה עוד בעולם העתיק לפי ממצאים נמצאו ציורי קיר עוד מתקופה הפרעונים שחיו במצריים שקיבלו טיפולי רפלקסולוגיה. כי אם אנחנו לא יודעים האם אותם טיפולי רפלקסולוגיה שקיבלו הפרעונים היו טיפולים רפואים או בגדר מסאג' לצורך הנאה. טיפולי רפלקסולוגיה היו ועדין מקובלים גם בחברה ההודית. הרפלקסולוגים טוענים ומאמנים שבכף הרגל של האדם משורטט מפה שכוללת  את כל האברים בגוף, וניתן לאבחן לפי אותה מפה את כל הפרופיל הבריאותי של המטופל. עוד לפי טענה של המומחים הטיפולי רפלקסולוגיה קייימית אצל האדם זרימה של אנרגיה, וכשאותה אנרגיה מסיבה כל שהיא מפסיקה לזרום כהלכה אז מתפתחות מחלות או סיבוכי בריאות. הפעולה שמבצע המטפל רפלקסולוגיה זה להזרים את אותה אנרגיה על מנת שהגוף יתקן את הנזק שנגרם כתוצאה של קטיעת אותה אנרגיה. וכך יחזור לאיזון מירבי. הטיפול רפלקסולוגיה נעשה ע"י עיסוי, ולחיצה על נקודות מסוימות בכפת הרגליים עד הברכיים, וכך מחודשת זרימת האנרגיה או שנוצר תגובת שרשרת רצויה. המדענים בעצמם חלוקים על היעילות של הרפלקסולוגיה יש שטוענים שאין בה ממש, ויש כאלה שתומכים בה. בכל מקרה יש לקחת בחשבון ולא לשכוח שכל תחום הרפואה האלטרנטיבית אינו מושתת על שום מחקרים רפואים אלא מעדויות, תאוריות, ניסוי וטעיה וכדומה. ראוי לציין שעל מיטת הטיפולים של רפלקסולוגיה קיימת אוירה נעימה ורגועה וכל העיסוי הוא דבר מרגיע, מענג, ומפנק ביותר. 

רפלקסולוגיה מטפלת ביעילות למי שיש לו בעיות רפואית כאבים וכשרפואה הקלסית מראה שהכול תקין ובמיוחד במקרים של עיפות כרונית, מתח נפשי ופיזי, כאבי ראש, קוצר נשימה, בעיות עיכול, כאבים שמקורם אינו מזיהום או פציעה או דלקת, הפרעות הורמונליות, ותופעות מחזור חודשי.

רפלקסולוגיה לא מתאימה לאנשים הבאים:

מי שעבר התקף לב בתקופה באחרונה, חווה פציעה וכל שכן אחרי ניתוח והניתוח עדיין לא החלים לגמרי, למי שיש לו זיהום, החלת סרטן פעיל, ולמי שיש לו מחלות עור בכפות הרגליים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב