דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לקופירייטינג משכנע 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2815 פעמים ]

ליכולת להעביר תחושות ותובנות במשפטים פשוטים יש מספר חוקים. הם הופכים את הכתיבה לזורמת ויעילה יותר, ומקרבת את הקורא אליכם ואל הרעיון. בין אם מדובר על קופירייטינג לפרופיל חברה, תוכן לאתר או דיוור ישיר, חמשת הטיפים הבאים יהפכו את הטקסטים שלכם לזורמים ומשכנעים יותר.

1. משפטים קצרים

משפטים קצרים הם משפטים שכיף לקרוא. קל לבנות איתם רעיונות מורכבים ולהעביר באופן מדרגי מסרים. משפטים קצרים מאפשרים למצות נושאים ולעבור באופן חלק לנושא חדש. המשמעות המעשית היא לא להגזים במילות קישור (משום ש.., כיוון ואחרות) או בתיאורים רבים מדי. עם זאת, משפטים ארוכים שמשולבים במקומות נכונים, תורמים לשבירת הקצב ולדינמיקה טובה יותר בקריאת הטקט.

2. פנייה אישית

פנייה אישית היא הדרך הבטוחה ביותר לגרום לאנשים לגלות עניין ולהמשיך לקרוא. פנייה אישית יוצרת מחויבות סמויה בינך לבין הקורא. המחויבות הזו היא סימטרית. קופירייטינג בנימה אישית אומרת גם כתיבה ישירה, בגובה העיניים ומתן מידע בצורה אמינה. בתמורה, יקשיבו לך עוד כמה שורות. כתיבה אישית מתאימה גם בכתיבת תוכן לאתר, פרופיל חברה או כל מוצר שיווקי אחר.

בעברית יש לדלג על הפנייה השונה לזכר ולנקבה. שתי טכניקות שימושיות בעניין זה הן שימוש במילים המסתיימות באות כף - לך, עוברך, דעתך ועוד, ובפעלים בלשון עבר  - ביקשת, רצית ודומיהם.

3. כותרות בעלות ערך מוסף

כותרת היא המשפט החשוב ביותר בטקסט. זהו המשפט שקובע את מידת נכונותו של הקורא להמשיך לשורה הבאה. במובן הזה, הזמן שלו הוא המשאב היקר ביותר שלך, וכדאי מאוד להצדיק את ההשקעה הזו.

בעלונים רבים ניתן לראות כי את תפקיד הכותרת תופס רק שם המוצר. כותרת כזו לא מגרה לפעולה, לא מסבירה את היתרון, לא מעוררת רגש ולא מציעה שום ערך מוסף. אז מה הסיבה שאנשים ימשיכו לקרוא את השורה הבאה?

4. חובת השכנוע

אנשים רוצים ממך סיבה לקנות את המוצר שלך. הם שואלים את עצמם למה המוצר שלך טוב לי, למה הוא יותר טוב מהמתחרה שלך? איך השירות שלך יכול לקדם אותי? תכל'ס, שאלות לגיטימיות. קופירייטינג טוב יודע להתייחס לכל החששות של הלקוח הפוטנציאלי ולספק להם מענה. לעיתים אלה עובדות, נתונים ומספרים. לעיתים זהו מענה עדין ומרומז, שלא מציף חששות, אלא מייצר מעטפת שלמה ומנומקת.

5. להתחבר לרגשות של המותג שלך

רגש הוא הדבק שמחבר בין אנשים לאנשים ובין אנשים למוצרים. למעשה, רגש למוצר הוא בדיוק מה שהופך אותו למותג ומחבר סביבו קהל רוכשים נאמן. רגש הוא יכול להתעורר מסיפורים קטנים או גדולים, מהבטחה שיווקית מקורית והריגוש שמצליחים לעורר סביב המוצר בכל מיני פועלות.

filin מספקת שירותי קופירייטינג ופתרונות שיווקיים לעסקים ולחברות. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב