דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעה ייצוגית נגד פרטנר - אורנג' - מחייבת לקוחות מנויידים עוד בטרם אספקת השירותים 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 2407 פעמים ]

ייצוגית חדשה נגד פרטנר: חייבה את לקוחותיה המנויידים חיובי שווא בסך  25 מיליון שקלים

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה היום נגד פרטנר, נטען כי חייבה את הלקוחות שהתניידו אליה בטרם ביצעה את ניוד הקווים. התוצאה: לא רק שניוד הקווים עוכב במספר ימים, אלא שהלקוחות גם שילמו לפרטנר ולחברה הננטשת בחפיפה, כשכלל לא התחילו לקבל שירותים מפרטנר.

 

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה הבוקר ע"י משרד עוה"ד רענן בשן ושות' בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד פרטנר בהיקף של 25 מיליון ש"ח, בגין עיכוב בניוד הקווים וגביית שווא של תשלומים בעבור תכניות לפני ניוד הקווים. על פי הנטען בבקשה, פרטנר, אשר מבצעת עסקת ניוד מספרים לבקשת מנוי של חברה אחרת, גובה מהמנוי תשלומים שונים, עוד בטרם מבוצע ניתוק וניוד הקו בפועל. כך, על אף שניוד המספר חל בנקודת זמן אחת מוגדרת, בפועל, גובה הנתבעת מהמנוי תשלומים כבר לפני כן, לעתים בגין מספר ימים לא מבוטל לפני ניוד הקו.

 

 

 

מגבלה לפרק הזמן המקסימלי לביצוע תהליך ניוד הקו 

 

על פי הוראות שר התקשורת, על חברות התקשורת והסלולר לבצע את תהליך ניוד המספרים בתוך פרק זמן שלא יעלה על 3 שעות ו-59 דקות, שבסופן, מנותק הקו ומופסקים השירותים למנוי אצל בעל הרשיון הננטש, למשך פרק זמן של עד מחצית השעה, שבסופה, מחובר קו המנוי והוא מתחיל לקבל את השירותים מאת בעל הרישיון הקולט.

 

כלומר, למעט נקודת הזמן הספציפית שבה מבוצעת החלפת ספקי השירות, לא אמור להתקיים מצב בו המנוי משוייך לשתי חברות, ובטח ובטח לא לשלם בעד שירותים מקבילים לשתיהן גם יחד כשהוא מבקש לנייד את קווי המנוי מחברה אחת לחברה אחרת.

 

התובעים הייצוגיים, חיים אברג'יל וחב' מינוף ויזמות בע"מ, באמצעות באי כוחם עוה"ד רענן בשן ועוה"ד בת-חן פארי סבאג, טוענים בבקשה כי מבדיקה שנערכה בעניין מנויים שביקשו לנייד את מספריהם אל פרטנר, עלה כי היא נוהגת לחייב את המנויים המתניידים בתשלומים שונים בעבור שירותים סלולריים עוד לפני שהיא מבצעת את הניוד בפועל, ולעיתים במשך ימים רבים לפני כן.

 

כך, על פי הנטען בבקשה, הופכת פרטנר את הרצף הכרונולוגי אותו חייב המחוקק להבטיח בעת החלפת ספק השירות, וכך, היא גורמת למנוי לשלם תשלומי כפל לשווא; האחד, לבעל הרישיון הננטש, לכאורה, אשר אצלו ממשיך המנוי לקבל שירותים וממילא לשלם עליהם, עד לנקודת הזמן בו מבוצע ניוד המספר. השני, לפרטנר, אשר טרם קלטה בפועל את המנוי, ואולם כבר החלה לחייב אותו בתשלומים בעבור שירותים שונים, בעת שהיא מתמהמהת בביצוע ניוד המספר.  זאת, למרות שכל שביקש המנוי, הוא לבצע ניוד של קו הטלפון, אשר יכול וצריך להתבצע בתוך שעות בודדות.

 

 

 

איך עובדת השיטה?

 

כשלקוח מבקש לנייד את קו הטלפון שלו לפרטנר, מותאמת לו חבילת שירותים (דקות שיחה, חבילת sms, חבילת גלישה וכיו"ב) בתשלום חודשי קבוע. הלקוח חותם על בקשה לניוד הקו ביום מסויים, ואילו ניוד הקו מבוצע בפועל רק מספר ימים לאחר מכן, כך על פי הנטען בבקשה. למרות זאת, פרטנר מחייבת את הלקוח חיוב יחסי מיום החתימה על בקשת הניוד, ולא מהיום בו הקו מנוייד. כעולה מהבקשה, נאמד שיעור הנזקים שגרמה פרטנר ללקוחותיה  בלמעלה מ-25 מיליון ש"ח.

 

עוה"ד רענן בשן, הסביר כי "לחברות נותנות השירותים יש חובות ואחריות כלפי לקוחותיהן, ובראשן החובה לציית להוראות המחוקק. הפרת ההוראות החלות עליהן, החמורה בפני עצמה, גוררת עימה נזקים לצרכנים, לכאורה, בלי משים. ריבוי הפניות של צרכנים ניזוקים למשרדנו, בצירוף הקושי באיתור העוולות בשל התחכום שבהן, לא פעם יוצרים את הרושם שאין מדובר ביד המקרה. הצרכנים מבינים היום את הכוח הרב הנתון בידיהם להילחם בתופעות כאלו, ולא נרתעים מהגשת תביעות ייצוגיות כשהדבר מוצדק".

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב