דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חיים - מדוע הוא כל כך חשוב? 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2460 פעמים ]

ביטוח חיים נחשב בין הביטוחים החשובים ביותר המוצעים לנו, שכן מגן עלינו במקרים של פגיעה פיזית, העשויה לגרום לאבדן כושר עבודה, או במקרים של נכויות, מחלות קשות ואף, חלילה, גם במקרים של מוות. קיימים סוגים שונים של ביטוח חיים. ישנו ביטוח חיים מסוג ריסק, המתייחס למקרי מוות, ישנו ביטוח חיים מעורב הכולל מרכיב של חיסכון, וכן ביטוח חיים מסוג ביטוח מנהלים. תוחלת החיים הארוכה והמודעות הגבוהה בקרב המבוטחים הרבים, הפכה את ביטוח החיים לאחד הביטוחים הפופולאריים ביותר, שרבים מעוניינים להיות מבוטחים בו.

סוגי ביטוחי החיים השונים

ביטוח חיים מוצע לכלל המבוטחים בכמה סוגים שונים. הסוג הראשון, והפופולארי מכולם, הינו ביטוח חיים מסוג ריסק. ביטוח חיים זה הינו ביטוח למקרה של מוות. לאחר מותו של המבוטח, מקבלת משפחתו או יורשיו את כספי הביטוח, כחלק מקצבה חודשית או כסכום חד פעמי. במקרים של נטילת משכנתא מהבנק, למשל, מתבקשים נוטלי המשכנתא לרכוש לעצמם ביטוח חיים מסוג זה, על מנת להבטיח לבנק כי יקבל את שארית כספי המשכנתא, במידה והלווה ילך לעולמו בטרם עת. במקביל, מבטיח ביטוח חיים זה, כי נטל תשלום יתרת המשכנתא לא ייפול על בני משפחתו או יורשיו של המבוטח, ועל כן בעל חשיבות רבה. ביטוח חיים מסוג נוסף הינו ביטוח חיים מעורב, סוג ביטוח שהיה קיים בעבר, אולם איננו קיים עוד. ביטוח חיים מסוג אחר הינו ביטוח מנהלים, במסגרתו מפריש המבוטח מדי חודש סכום מסוים, הנקבע מראש, ובמקביל מפריש גם המעביד סכום כסף לאותה קרן הביטוח. בעת פרישתו מקבל המבוטח את סכום הכסף המצטבר. ביטוח חיים מסוג זה כולל גם כיסוי למקרה מוות, כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכל זאת לצד חיסכון לגיל הפרישה וכן קבלת פיצויי פיטורין במקרה הצורך. 

כיצד לבחור ביטוח חיים 

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח חיים ודאי הבחנתם כי תוכלו לעשות זאת באמצעותן של חברות הביטוח השונות בארץ. על מנת לבחור ביטוח חיים מתאים ומשתלם, מומלץ לבחון היטב כמה הצעות שונות, תוך התייחסות הן לתעריפי הפוליסה והן לתנאיה השונים. במקביל, כדאי לזכור כי ישנן חברות ביטוח הפועלות באופן ישיר מול מבוטחיהן ללא תיווכו של סוכן ביטוח. חברות ביטוח אלו מציעות ביטוח חיים בתעריפים משתלמים במיוחד, שכן אינן נדרשות בתשלום בגין עמלת סוכן. בנוסף הן מציעות שירות לקוחות יעיל, זמין ומקצועי בכל עת העומד לרשות המבוטחים במידת הצורך.

ביטוח חיים – כדאי לדעת

על מנת שביטוח זה יהיה תקף ומתאים, ועל פי משרד האוצר, ישנה חובה על המבוטח לנהוג בדרך של גילוי נאות. מבוטח הרוכש ביטוח חיים מחויב להודיע לחברת הביטוח על כל שינוי במצבו הבריאותי או כל שינוי אחר מהותי, עליו נשאל ביום חתימתו על הביטוח. במקביל, חל איסור עליו להסתיר מחברת הביטוח כל פרט מכוונה תחילה או בכוונת מרמה. בדרך זו יוכל ליהנות מביטוח חיים תקף ומתאים לו.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב