דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - כיצד לבחור את הביטוח הנכון והמתאים ביותר? 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2841 פעמים ]

אמנם, מהפיכת הדיור ממש בעיצומה ובועת הנדל"ן טרם התפוצצה, אולם ישנם לא מעטים הרוכשים דירות, בסיועו של הבנק, ולכן נדרשים ברכישתו של ביטוח דירה. תקופת הקיץ נחשבת לאחת התקופות החמות ביותר, בכל הקשור לשוק הנדל"ן וכן בכל הקשור לשוק ביטוחי הדירות. אם אתם מתכננים לרכוש דירה ונדרשים ברכישתו של ביטוח דירה, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה. מהו ביטוח דירה ולמה חשוב לשים לב בטרם רכישתו? על כך, בכתבה הבאה.

מהו ביטוח דירה

ביטוח דירה הינו ביטוח הכולל, במסגרתו, שני סעיפים עיקריים. ביטוח דירה כולל ביטוח מבנה וכן ביטוח תכולה. כל אחד מסעיפים אלה ניתן לרכישה בנפרד, אולם רבים רוכשים את שניהם יחדיו. ביטוח דירה מוצע על ידי חברות הביטוח השונות, וכולל סעיפים שונים וכן תעריפי פרמיה שונים, הנקבעים בהתאם לשיקולי חברת הביטוח עצמה והן בהתאם לדירה המבוטחת. ביטוח מבנה, הנכלל במסגרתו של ביטוח הדירה, הינו ביטוח המכסה נזקים הנגרמים לדירה עצמה, למבנה, או לחפצים השונים, המחוברים לו, כמו לחלונות, לדלתות וכדומה. ביטוח מבנה מגן מפני נזק במקרים של נזקי טבע, התפוצצות, שריפה, הצפות ועוד. ישנם כיסויים, הניתנים לרכישה בנפרד, במסגרתו של ביטוח דירה, כמו ביטוח מפני רעידות אדמה, נזקי צד ג', נזקי צנרת וכדומה. ביטוח תכולה מתייחס לכל התכולה שבבית, והוא מעניק כיסויים במקרים של שריפה, נזקי טבע, גניבה, שוד, פריצה, הצפה, התפוצצות ועוד.

למי מתאים הביטוח

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח תכולה או ביטוח מבנה, במסגרתו של ביטוח דירה, הנה כמה נקודות, שכדאי לכם להתייחס אליהן. ביטוח דירה הינו בגדר חובה, במידה ואתם מעוניינים לקחת משכנתא מהבנק. אולם, במסגרתו של ביטוח דירה זה, אתם מחויבים לרכוש רק ביטוח מבנה, ביטוח רעידת אדמה וכן כיסוי נגד נזקי צנרת. ביטוח דירה זה נועד להבטיח לבנק את החזר יתרת ההלוואה במקרים של נזק למבנה, ולכן בעת רכישת ביטוח דירה חשוב לוודא כי הפוליסה שלכם אכן מפצה במקרים אלה. ביטוח תכולה, במסגרתו של ביטוח מבנה, איננו בגדר חובה ופחות מעשרים אחוזים מבעלי הדירות רוכשים אותו. ובכל זאת, ביטוח זה מומלץ לכל אחד ובעיקר לבעלי דירות קרקע, שכן אחוזי הפריצה לדירות אלו גבוהים יותר. במקביל גם מתאים לכל אלה, הגרים בשכירות, כיוון שבאופן זה מכוסים על נזקים לצד ג'.

כיצד לבחור את הביטוח המשתלם ביותר

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, מומלץ לכם, תחילה, לערוך סקר שוק ולבחון את הביטוחים השונים, המוצעים לכם על ידי חברות הביטוח. קיימים הבדלים בתעריפי הפוליסות וכן בתנאים, המוצעים על ידי כל אחת ואחת. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח מבנה וביטוח תכולה, כדאי לכם לרכוש את שני הביטוחים בחברת ביטוח אחת, שכן אז תוכלו ליהנות ממחירים אטרקטיביים יותר ותנאים מתאימים יותר. קיימות חברות ביטוח המציעות תעריפי ביטוח אטרקטיביים במיוחד. חברות ביטוח אלו עובדות באופן ישיר מול לקוחותיהן, ללא הצורך בתיווכו של סוכן ביטוח. אלו מציעות גם שירות זמין בכל עת ורמת מקצועיות גבוהה.  

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב