דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההתלבטות שבין קניית מצלמה חדשה לתיקון הקיימת 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2509 פעמים ]

מצלמות הן אחד המכשירים הנפוצים בימינו. כמעט בכל משפחה יש לפחות מצלמה אחת, אם לא יותר.   בין אם זה למזכרת מטיולים או לצורך צילום הילדים כשהם (עדיין) קטנים , צילומים ואלבומי תמונות הנם חלק חשוב מההוויי המשפחתי.
רובנו מסוגלים לעבור לא פעם ערבים שלמים בצפייה בסרטי וידאו ישנים שמזכירים לנו טיולים שערכנו, נופים שביקרנו בהם,  אירועים בחיי המשפחה, או אנשים שכבר אינם בינינו.

אם בעבר המצלמה הייתה כלי פשוט ביותר, שכל מה שהיה צריך כדי להשתמש בה היה להכניס סרט צילום, לכוון, ללחוץ על כפתור ההפעלה, ולקוות לטוב, הרי שהיום המצלמות משתכללות מרגע לרגע. במצלמות אלה הצילום היה תהליך מורכב שכלל לא פעם בדיקת אור וצל ומרחק, עד לרגע הנכסף. 

הסנונית המבשרת את השינויים הייתה הופעת המצלמה האוטומטית, שאפשרה פשוט למקד את העדשה במטרה, וללחוץ על הלחצן. ולאחר מכן החלו להופיע בזה לאחר זה שכלולים נוספים, עד שלבסוף הגיעה מצלמת הוידאו הביתית שאפשרה להקליט סרטים שלמים, כולל קול.

הופעת המחשב והתפתחותו בישרו עידן חדש בצילום הביתי – המצלמה הדיגיטלית. אם פעם היה צורך לגשת למעבדה מיוחדת לפיתוח סרטי צילום וסרטי וידאו, הרי שכיום כל חובב צילום יכול להכניס את הצילומים הביתיים למחשב, ולערוך אותם כרצונו. 

אולם, התפתחויות אלה גרמו גם לשינוי מהפכני לגבי אפשרויות תיקון המצלמות. אם בעבר תיקון מצלמה היה מוגבל בעיקר לצד המכני (אביזר שהתקלקל) או לצד האופטי (שריטות בעדשה למשל) הרי שכיום התקלות הולכות ונהיות מורכבות יותר ויותר, עד שלפעמים מעדיפים פשוט להחליף חלק ולא לתקן.

עקב כך תיקון מצלמות הופכים יותר ויותר לתחום עיסוקן של מעבדות מקצועיות שמעסיקות אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת לכך. תיקון מצלמות דורש היום בנוסף לידע טכני ומכני גם ידע וניסיון במחשבים ובתוכנות, יכולת דיבוג כרטיסים אלקטרוניים, וראייה מערכתית.
למרבה האירוניה דווקא תקלות מכאניות, שבעבר היה ניתן להתמודד איתם בקלות, מהוות בעיה קשה לפתרון בשל מיעוט הטכנאים שעדיין מסוגלים להתמודד עם בעיות מהסוג הזה. 

המלצתי לגבי תיקון מצלמות:

1. אתרו מעבדת תיקונים מקצועית – בעיקר מומלץ לבדוק בסביבה הקרובה ולקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם.

2. נסו לקבל ייעוץ טלפוני ראשוני – לעיתים התקלה נמצאת מתחת לאף ונקודת מבט של איש מקצוע יכולה לפתור אותה בקלות.

3. קבלו הצעת מחיר ואז שקלו עלות/תועלת לתיקון המצלמה כנגד האפשרות לקניית מצלמה חדשה.
זכרו – מצלמה חדשה (בהנחה שתקנו כבר אחת משוכללת יותר וממודל מתקדם יותר) דורשת לימוד מחודש והתרגלות וזהו בדרך כלל תהליך מתסכל ומתמשך של ניסוי ותהייה.

4. במידה והחלטתם לתקן וודאו כי אתם מקבלים לפחות שנה אחריות על התיקון, ומספר רב של פרמטרים שיקלו על האינטראקציה עם מעבדת התיקונים כמו למשל האפשרות לחנייה חינם בפתח המעבדה (לתל אביבים שבינינו..) או לחילופין אפשרות איסוף והחזרה מהבית, קבלת מכשיר חילופי, וכו

אלו הן המלצות בסיסיות שחשוב לעקוב אחריהן כדי לקבל החלטה נכונה בהקשר של תיקון המצלמה שלכם, ובמידה וכבר החלטתם לתקן לוודא שזו תהייה חוויה חיובית ומשתלמת

 

גידי משמש כיועץ בתחומי קידום אתרים בינלאומי לחברת אבסולוט לינק.  החברה עוסקת ב- קידום אתרים בגוגל בארץ ובעולם ובעיקר בחברות טכנולוגיה וחברות סטארטאפ קידום אתרים מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב