דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול תקציב משפחתי, הדרך הנכונה לצמיחה כלכלית 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1957 פעמים ]

אתם עובדים מבוקר עד ליל, מצאת החמה עד צאת הנשמה, שעות על גבי שעות, חוזרים הביתה מותשים מהעבודה ועדיין בסוף החודש מסתכלים על חשבון העובר ושב בבנק ורואים כי המינוס בחשבון רק גדל? לאן נעלם כל הכסף? על מה בוזבז? כנראה שהבעיה טמונה בניהול תקציב משפחתי שגוי ומוטעה. ניהול תקציב משפחתי בצורה אחראית ומושכלת משפיע רבות על הדרך בא ניתן לחסוך כסף. עליכם להתנהל נכון עם כספיכם ולא לבזבז ולהתפתות לרכוש כל שטות. תכנון פיננסי נבון הוא אבן יסוד במטרה אחת לחסוך בכדי לשפר בסופו של יום את רמת החיים ולהתקדם הלאה בין אם מדובר ברכישת דירת מגורים, רכב חדש, בגדים ועוד.

ואיך בדיוק מגיעים למצב של ניהול תקציב משפחתי אידיאלי? המפתח טמון בדבר אחד – צרכנות נבונה. עליכם לחשוב תמיד האם הרכישה היא כדאית, האם מדובר במוצר חובה או מותרות וגם אם חובה אז מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בטרם הרכישה ולחפש את המקום הזול, לעיתים תופתעו לגלות הפרשי מחירים עצומים בתחום המזון, ההלבשה, הטלפוניה, הטלוויזיה ועוד.

הכוח הצרכני מצוי בידיכם, עליכם פשוט להשתמש בו בתבונה ולא לתת לכוחות השוק להשפיע עליכם. נכון העולם מלא פיתויים, פרסומות מכל עבר, שלטי חוצות ועוד, אך אתם חייבים לדעת מה טוב עבורכם ולנהל את חייכם בצורה כלכלית נבונה ושפויה.

לדוגמא בטרם יציאה למסע קניות, בדקו את סל הקניות השבועי, רכשו רק פעם בשבוע ולא כל יום וכך תוכלו לעקוב ביתר קלות על הוצאותיכם. מומלץ שלא לקחת עימכם את הילדים שרק מהווים גורם לחץ לרכישות מיותרות. הכינו רשימה מראש, בדקו מבצעים מיוחדים רלוונטיים ופעלו בחוכמה ובסוף תיווכחו כי הצלחתם לחסוך סכום נאה.

דרך נוספת לניהול תקציב משפחתי מושכל הינה מעקב אחר הוצאותיכם בזמן אמת וזאת באמצעות שליחת הודעות SMS בכל פעם כאשר ביצעתם רכישה חריגה, עסקה טלפונית או אינטרנט, חריגה ממסגרת האשראי, סכום ההוצאות החודשי ועוד. כמו כן ניתן לעקוב און ליין אחר הוצאותיכם באתר האינטרנט של חברת כרטיסי האשראי או הבנק וכן באמצעות פירוט חודשי המגיע אליכם ישירות לתיבת המייל האישית.

כמו כן ישנן תכונות לניהול תקציב משפחתי כדוגמת מחשבונים לניהול התקציב. תוכנות אלו מאפשרות לכם לראות בצורה ברורה ומובנת את התפצלות הוצאותיכם, חלוקה לפי נושאים וכן להשוות את מצבכם לשאר האוכלוסייה. וכך בעצם תבינו על מה אתם מוציאים את רוב כספכם, מה הוצאות חובה קבועות ומה מותרות, האם ניתן לחסוך בדלק, בטלפוניה, בסלולר, במנויי עיתונים ועוד, ובהתאם להתאים ולנהל את התקציב המשפחתי.

אם במקרה נכנסתם למינוס או שנגלתה בפניכם הזדמנות כלכלית, אתם יכולים בן רגע לפנות לחברת האשראי ולבקש הלוואה מיידית בהליך מהיר. כיום ניתן ליטול הלוואות ביתר קלות הודות לפתיחת השוק לתחרות והכנסתן של הגופים החוץ בנקאיים בכלל וחברות האשראי בפרט לתמונה.

לרוב אין מדובר על סכומי עתק וגובה ההלוואות אינו חוצה את רף 40,000 השקלים, אך הייחודיות במסלול זה היא שאין צורך להציג ערבים או בטחונות, להופיע בפני הבנקאי ולהתחנן, שיחת טלפון למרכז השירות ולאחר שלושה ימי עבודה מאושרת לכם הלוואה במיידי. בדרך כלל הלוואות אלו ניתנות לפריסה לתקופה מינימאלית של שנה ועד חמש שנים, ומועד החיוב ייעשה בהתאם לטעמכם האישי, בתחילת החודש או במחציתה.

יגאל טל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב