דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מעלים את אחוזי ההקלקות באתר אינטרנט? 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 1984 פעמים ]

איך מעלים את אחוזי ההקלקות באתר אינטרנט?

רוצים לדעת איך מעלים את אחוזי ההקלקות באתר מסחרי?

זה סיפור אמיתי על אתר עם מחזור של מעל ל4,000,000 ש"ח בשנה (מכיוון שזה לקוח אמיתי אינני יכול לחשוף את שמו) אך אציין רק שזה אתר שפועל אך ורק בארה"ב בתחום הקמעונאות. הייתי אז שכיר בחברה והוטלה עליי משימה לעלות את המכירות באתר גדול מאוד, הכלי היחידי שעמד לצדי היה עיצוב. להזכירכם באתר שאני בכלל לא מכיר אני אמור לשנות את העיצוב, וכמובן התחלתי עם דף הבית ומיד עמדתי מול השאלה שכל איש שיווק באינטרנט עומד בפניה, ההחלטה שלי יכולה לחסל את המכירות באתר או להעיף אותם לשמים (אני סתם דרמטי...).

ההתלבטות הייתה מה להציג בדף הבית, תמונה של המוצר או תמונת אווירה, כלומר, של אנשים המשתמשים במוצר ונהנים ממנו  מאוד. וכמובן האפשרות השלישית הייתה להבליט מבצע או הנחה, במקרה שלי זה היה קל מאוד כי החברה הזו היה לה מבצע קבוע של עשרות אחוזים (זה גם היה המבצע הקבוע שלה).

מה אתם הייתם עושים? שמים תמונה גדולה של המוצר? תמונה של דוגמנית? או פשוט מציגים בענק 50% הנחה ליד הנעה  לפעולה?

טוב אז בטח כמו שאתם מכירים אותי, לא ניחשתי, העליתי במקביל עשרה גרסאות שונות, בחלקם הוצגה דוגמנית שמשתמשת במוצר, בחלקם הייתה דוגמנית עם מבצע גדול לצידה, בחלקם הייתה תמונה ענקית של המוצר ובחלקם סתם שיחקנו עם הצבעים של הרקע, החלפנו בין תמונות של הדוגמניות (בלונדית/ שחרחורת) וכן הלאה. כמובן שגם הכנסנו קוד שגורם לאתר בכל פעם להציג גרסא אחרת ולמדוד את הביצועים של כל גרסא.

אני חייב לתת את הקרדיט למנהל של החברה שהכיר את האינטרנט  הרבה יותר טוב ממני, אני תמיד ידעתי שלנסות ולמדוד זאת שיטה שמעלה את המכירות, אבל אף פעם לא דמיינתי שהיא תהיה כל כך יעילה. האפקטיביות של האתר עלתה בכמעט 40 אחוזים! והאם אתם יכולים לנחש בזכות איזה גרסא?!?! אני כבר אגיד לכם שהתמונה של המוצר עצמו לא הגיעה למקומות הראשונים אבל קיבלה מקום טוב באמצע. אל כל המקומות הראשונים הגיעו תמונות של הדוגמנית שמשתמשות במוצר, אבל עכשיו, ההפתעה הגדולה מכל שלמידה אותי שמעולם אי אפשר לנחש, תמיד צריך לבדוק (לפחות זאת הגישה שלי באופן אישי)- למקום הראשון הגיעה תמונה של דוגמנית עם מבצע הנחות ענקי לצדה והרקע מאחוריה היה לבן, לעומת זאת למקום האחרון הגיעה בדיוק אותה תמונה עם בדיוק אותו מבצע אבל הרקע היה צהוב.

הייתם מאמינים?!?! בדיוק אותו אתר אותו המסר, הכול זהה לחלוטין, אבל שינוי בצבע הרקע הוא זה שעשה את ההבדל בין הצלחה מסחררת לכישלון חרוץ!  (אני יודע מה אתם חושבים, צהוב?? אבל בכל זאת התוצאות מפתיעות).

בסופו של דבר הצלחנו למדוד עליה ישירה של המכירות (בעקבות השינוי של דף הבית) באופן כולל באתר כולו (האתר כולל יותר ממאה עמודי מכירות) של מעל ל10%. ואם תשאלו אותי בכל פרויקט שאני עושה, איזה גישה של גרפיקה עדיף לנקוט בה בדף הבית? התשובה שלי תהיה שאנחנו לא קונים מוצרים, אנחנו קונים אנשים, לכן אני תמיד מתחיל את העיצובים שלי מהאנשים עצמם ועדיף שיהיו כמה שיותר קרובים לאזור ההנעה לפעולה.

קבלו דוגמה של מהו עיצוב שמעלה את המכירות באתר: http://www.kclub.co.il/173062/design_tip

 

אמיר ליפשיץ


03-6428308


idfo2011@gmail.com


www.kclub.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב