דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעורים פרטיים: מיומנויות למידה למבחן 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 2891 פעמים ]

בעבודתי עם ילדים בשיעורים פרטיים נוכחתי לראות כי אחת הבעיות העיקריות שלהם היא שהם אינם יודעים כיצד ללמוד. למה הכוונה? המורה בכיתה מסבירה את החומר, פותרת תרגילים ושאלות, מראה וממחישה את מה שהילד נדרש לדעת. כעבור תקופה של חודש וחצי-חודשיים המורה מכריזה כי בתאריך X יתקיים מבחן על החומר הנלמד. היא מציינת את הנושאים והחומר למבחן ומה יש לדעת. 

כאשר התלמיד נדרש לחזור אחורה במחברת ובחומר, ולהיזכר במה שלמד לפני חודשיים, הוא נלחץ. הוא אינו יודע כיצד לארגן את החומר בצורה כזו שהזמן יספיק לו, הוא אינו יודע כיצד לסכם את החומר. במידה ויש כמה מבחנים במקביל והזמן הוא גורם קריטי, הילד הולך לאיבוד וכתוצאה מכך אינו מגיע מוכן לבחינה והציון בהתאם. ואז לאחר שבוע שבועיים שהמורה מחזירה את המבחנים ואתם ההורים נדרשים לחתום על הציון מגיעה השאלה: "מה זה הציון הזה?" "מה קרה?" ומכאן הדרך לענישה קצרה מאוד. נכון ששיעורים פרטיים יכולים להקל על הילד אבל לפני שאתם רצים להביא לילד מורה פרטי יש כמה דברים שניתן לעשות.

שיעורים פרטיים: מה לעשות לקראת מבחן

כתלמידה וכסטודנטית הייתי לא מעט במצבים של לחץ ולמידה למבחנים ומצאתי כי ישנן כמה פעולות שמקלות ועושות סדר בללמידה למבחן:

1. וודא כי אתה יודע מתי המבחן - תאריך מדויק. הכי טוב זה לרשום זאת ביומן, על הלוח בחדר או במקום שיהיה לך מול העיניים. אם אתה לא בטוח בתאריך או שהוא לא מסתדר לך עם המערכת כי אין באותו יום שיעור באותו מקצוע תתקשר לכמה חברים, לא לאחד, ואם צריך אז גם למורה.

2. בדוק כי יש לו את החומר למבחן. הרבה פעמים התלמיד "מגלה" כי יש לו מבחן בעוד כמה ימים אך אין לו את החומר מסיבה זו או אחרת. לעיתים קורה כי ההורה מגלה שלילדו יש מבחן והוא כלל לא זוכר או לא מודע לכך. דאג לצלם, להשלים, להעתיק על מנת שיהיה לך כל מה שצריך בכדי ללמוד.

3. שאל את המורה כיצד יהיה בנוי המבחן. ניתן להוריד את רמת החרדה והלחץ של התלמיד על ידי כך שהוא יידע כיצד המבחן יהיה בנוי. רב המורות לא אומרות אלא אם שואלים אותן - אל תתבייש לשאול, זה לטובתו. אתה יכול להכין לו חזרה למבחן כך שיהיה בנוי כמו שהמורה אמרה. זאת כמובן לאחר שהוא למד ויודע. זה יעזור לו לראות איפה הוא צריך לחזור ויגיד לך כמה הוא יודע ואולי לא תצטרך שיעורים פרטיים בשבילו למבחן זה. לילדים יש נטייה לומר שהם יודעים את החומר כשלמעשה הם לא למדו כלל.

4. דאג כי יש לך את המועדים של המבחנים הסמוכים. במידה ויש כמה מבחנים סמוכים בדוק כמה חומר יש לכל מבחן וחשב כמה זמן נחוץ לך ללמידה של כל אחד מהם. עזור לילדך לארגן את הזמנים בכך שתראה כמה חומר יש לכל מבחן וכמה זמן יש לו.

5. יום לפני מבחן נועד לחזרה, לא ללמידה ! לכן אם הגעת למצב שבו אתה לומד את החומר יום לפני, אל תלחץ, תעשה מה שאתה יכול ויודע, אך דאג שמצב זה לא יחזור על עצמו. במידה והציון שקבלת לא לרוחך - גש לדבר עם המורה לגבי מבחן חוזר או עבודה.

למה שיעורים פרטיים חשובים על כך?

ידוע שמבחנים הם גורם מלחיץ בכל גיל ובכל זמן בגלל החשיבות המכרעת. הם קובעים את הציון, את הרמה ו"מסמנים" אותך ביחס לשאר. לכן, אני שמה דגש בשיעורים הפרטיים על נושא זה. מעבר לכך, אתה צריך לעשות כל שביכולתך על מנת להגיע למבחן מוכן. על ידי הפעולות שציינתי תוכל להוריד את רמת הלחץ ולהגיע מוכן.

זכור שבכל הזדמנות אתה יכול לשנות !

 

 

רויטל וילמובסקי - בעלת תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני, עם ניסיון של 15 שנים בעבודה עם ילדים. כיום מלמדת ילדים בכל הרמות והגילאים שיעורים פרטיים בכל המקצועות ומעניקה כלים במיומנויות ואסטרטגיות למידה. מעבר לחומרי הלימוד רויטל מקנה ערכים ומלמדת את הילדים להאמין בעצמם וביכולות שלהם. מוזמנים לבקר באתר    com.המורהפרטי.www




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב