דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לנסות לראות את האמת - ראייה פנימית 

מאת    [ 25/10/2007 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4478 פעמים ]

על מנת לראות מה באמת קורה, מה באמת מתרחש מתחת לפני השטח של הפוזה עלינו להחריש ולתת לרשמים הנספגים לדווח לנו לגבי מה שבאמת מתחולל.
כל תגובה מהירה וראשונית שלנו (מופנמת או מוחצנת) אשר תישלף באופן אוטומטי מן המאגר המוכר והידוע שלנו (אשר כל כולו נאגר על סמך ניסיון העבר שלנו, המצומצם בד"כ) בעצם תשפוך את התינוק עם המים וכך שוב נאבד את ההזדמנות למגע אינטימי עם האמת.
ואולם אין הדבר פשוט כל כך מפני שכל ניסיוננו אשר טבוע בתוך המערכת שלנו ואשר נשלט (הן באופן פעיל והן באופן סביל) ע"י האגו שלנו יידלק וירצה לבוא ליידי ביטוי (פנימה או החוצה) ברמת האבחון הראשונה (כי זה מה שנותן תחושה של ממשות לאגו) וכאן זה המקום עבורנו לקבוע עמדה חדשה ולהסביר לו (לאגו - שזה בעצם אנחנו היום) שיש בוס חדש בסביבה.

בעצם מה שאני אומר שעל מנת לפגוש את האמת עלינו לפעול כנגד מה שחי בנו היום, כנגד האינסטינקט הקיים, כנגד עצמנו.
במשך שנים ארוכת ספגנו חינוך סביבתי אשר אימן אותנו להגיב בשליפה, תבע מאיתנו לא להיחשף כשידנו על התחתונה וייצר מנגנון הישרדותי אשר השאיר אותנו צפים מעל פני שיכבה דקה של בינוניות תודעתית בעוד האמת והעוצמה אשר נתונה עימה שרויים עמוק עמוק במצולות תת התודעה.
על מנת לאפשר לאמת העלומה לצוף אל פני תודעת קיומנו עלינו להחריש, לאפשר לה מקום ולהתכחש לכל מה שמוכר וידוע או במילים אחרות לשחות כנגד הזרם של עצמנו הנוכחי על מנת להגיע אל המקורות כפי שאמרו חכמים.
ואולם כשם שצלילה אחת אינה ערובה למציאת המטמון הרי שמדבור פה על תהליך מתמשך או נכון יותר יהיה לומר בדרך חיים. דרך אשר פעם אחר פעם מנסה לרדת לרזיי המסתורין בכל רגע נתון, דרך חיים אשר ללא הפוגה שוחה כנגד הזרם של עצמה עד אשר אולי יתאפשר משעול חדש שלא היה סלול קודם לכן אל מעמקי תת התודעה ואל האמת ששוכנת בה.
לרובנו דרך זו אינה פשוטה, לא כולם מוכנים לשלם את מחיר הלחץ, החושך והבדידות אשר במעמקים - רובנו מעדיפים להיצמד לשנורקל הרגעי אשר אמנם מאפשר נינוחות זמנית אך גם מקבע אותנו בציפה מתמשכת אל מימי התודעה הרדודים. ואולם גם זה לא פשוט כל כך כי עמוק בפנים אנו יודעים את האמת לגבי התנהלותנו בחיים ולחיות עם האמת הזו (לגבי התנהלותנו הרדודה) זה לא כל כך פשוט ובודאי שלא מחמיא ואז שוב אנו מעדיפים להיצמד לאמיתות מתחזות (פוזה, רומנטיקה, אשליה ועוד) אשר משמשות כסם מרגיע וממכר וכעלה תאנה בפני חשיפת ערוותנו הרדודה - מה שיחזק עוד יותר את אופן התגובה שלנו לגבי התרחשויות בחיינו והפעם גם עם הצדקה רגשית, עם תוספת כוח אשר תדאג לדחוק עוד יותר את האמת למעמקים.
עניין נוסף שמקופל פה בין שורות מסה זו הוא שהאמת הפנימית (זו ששרויה במעמקי תת התודעה) אינה אמת אישית, זו היא אמת אובייקטיבית אשר כל ויתור שלנו על הניסיון לצלול אל מעמקיה ישאיר אותנו עם אוסף רב ורדוד של אמיתות מתחזות ועם תפישה סובייקטיבית לגביי ההתרחשויות בחיינו - כך עם חיינו אנו וכך עם חיי הסובבים אותנו אשר יהפכו עם זמן לפוסטרים חד ממדיים נטולי מימד עומק ומנוכרים, בדיוק כמונו. שחרורה של האמת מן המעמקים היא חוויה ייחודית וחד פעמית כל פעם מחדש, כזו שמפעימה את האדם לשירה צרופה או למחול ואם תמונה אחת שווה אלף מילים הרי שחוויה אחת שכזו שווה אלף תמונות.

"עליך להבין, שרוב האנשים אינם באמת מוכנים להתנתק (לדעת את האמת) ורבים מהם תלויים כל כך במערכת, באופן חסר תקנה ממש, שהם יאבקו בכל דרך על מנת להגן עליה..." מורפיאוס, מתוך הסרט 'מאטריקס'.

"כתוצאת לוואי של החיבור פנימה לצד העלום בנו מתחברת תודעתו של האדם לצד הנעלם של היקום והאדם לפתע הופך 'רואה' לכל אותם צדדים שהיו נסתרים קודם לכן מפניו" י.א

"רק דגים מתים שוחים עם הזרם" י. גפן

יוסי אפללו
05.12.04
יוסי אפללו, מומחה להילינג ובכל סוגי ההתמכרויות ומורה (קואצינג) להתפתחות ומודעות אישית.
טל:037311655
d36@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב