דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בניה - טיפים שימושיים 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1676 פעמים ]

ליקויי בניה - טיפים שימושיים

לפי הסטטיסטיקה במעל 95% מהדירות החדשות הנבנות בישראל בשנת 2011 מתגלים בשלב כלשהו ליקויי בניה מסוגים שונים. חלק מליקויי הבניה גם האדם הסביר יוכל לאתר במו עיניו, אולם מרבי תליקויי הבניה יהיו נסתרים מעיניו, שכם יש הרבה מאוד תקנות, חוקים ותקנים מקצועיים, הידועים רק למומחים של ליקויי בניה, כמו מהנדס בנין מוסמך, אשר האדם הפשוט כלל אינו מכיר ומודע להם. כאמור, רוב הליקויים בדירה חדשה מקבלן יהיו נסתרים ורק מומחה הבקיא בתקנים וחוקים יוכל לאתרם. לכן, אל תסמוך על עצמך ותהיה בטוח שמה שאתה לא רואה "אינו קיים"... אלא סביר להניח שבדירתך החדשה יש עוד הרבה ליקויי שאינך מודע אליהם, אם לא תשכור שירותי מומחי ליקויי בניה, המנוסים בתחומים ומוסמכים לטפל בנושא.

המאמר נכתב על ידי עמית ורד - משרד עורכי דין המתמחה בנושא תביעות ליקויי בניה.

מה זה ליקויי בנייה?

ליקויי בניה באשר לרכישה של דירה חדשה יכולים להיות סטיה מהוראות הסכם המכר מבחינת כמות אביזרים, מידות וכיוצ"ב, אשר נקבעו במפרט הטכני המצורף לפי החוק לכל חוזה חדשה מקבלן בישראל. ליקויים נוספים יכולים להיות אי עמידה בתקנות, חוקים ותנקים ישראלים באשר לטיב חומרים, מידות, וכיוצ"ב. כמו כן, יכולים להיות שינויים לעומת תשריטים והפרשים בשטחים שהקבלן התחייב לספק לרוכשי הדירה החדשה.

יש כל מיני בדיקות הקשורות לליקויי בניה, רובם נעשות על ידי בעלי מקצועי מומחים בתחום, כגון: מהנדס בנין, אדריכל, שמאי מקרקעין, ועוד.

ליקויי בניה יכולים להיות קשורים גם לעניינים הבאים: בעיות אינסטלציה וביוב, בעיות אקוסטיקה, בעיות רטיבות, חומריים לקויים, סדקים בקירות, טיח שלא נעשה באופן מקצועי, זוויות של קירות, ריצוף שלא הונח כמו שצריך, מילוי חומרי איטום בגגות, מרצפות, ועוד כהנה וכהנה ליקויים שלא ניתן לפרט רשימה מלאה, כי המדובר במאות אפשרויות בהם נתקלים מדי יום ביומו בדיקות חדשות בישראל.

מה עלי לעשות?

חשוב להתייעץ בנושא של ליקויי בניה כבר בשלב המקדמי עם חתימת חוזה קניית דירה באמצעות עורך דין מקרקעין מטעמך. עורך דין מקרקעין לרוב גם עוסק ובקיא לא רק בנושא של חוזה קניית דירה, אלא גם בטיפול בתביעות ליקויי בניה. יש להכניס סעיפים המגינים עליך בחוזה המכר, אם כי חשוב לדעת כי רוב ההוראות הן קוגנטיות, כלומר, לפי חוק המכר דירות לא ניתן להתנות עליהן לרעתך, כדי למנוע מצב בו אתה תוותר על זכויותיו בסיסיות, כמו - תקופת בדק, אחריות, וכיוצ"ב.

מומלץ עם קבלת הדירה לשמור את התעודות אחריות אותן תקבל.

כמו כן, לאחר קניית הדירה מומלץ לשכור שירותי חברת איתור ליקוי יבניה ובדק בית כבר החלק מחתימת חוזה, כדי שיבדקו את טיב הבניה עוד בשלבי הבניה עצמם ולא רק עם קבלת המפתח לדירה. ליקויים רבים יהיו קשה לאתר לאחר סיום הבניה, לכן כדי לבצע בדיקה מקיפה ולהיות בטוח שכל הליקויים הנעשים בדירה אכן יתועדו מטעמך, חשוב להקפיד על בדיקות מדקמיות כאמור.

לאחר קבלת הדירה, יש לבצע בדיקה נוספת, או אז תבקש לקבל חוות דעת מסודרת הכוללת את כל ליקויי הבניה. בשלב זה, עליך לפנות לקבלן ותת לו הזדמנות לבצע תיקונים של ליקויי בניה שהתגלו בדירה.

היה והקבלן לא יבצע תיקון של ליקוי יבניה, תוכל לפנות שוב לעו"ד לדרישה משפטית והתראה טרם נקיטת הליכים, שאחרת תגיש תביעה לבית המשפט לפיצויים כספיים. בתביעות ליקוייה בניה ניתן לתבוע או תיקון של ליקויי בניה, כמו כן פיצוי כספי, הוצאות עגמת נפש ואי-שימוש בדירה, נזקים שונים, אם יש, כמו אובדן ימי עבודה וכו', וכן פיצויים בגין ירידת ערך הדירה, אם ליקויי בניה אכן גרמו לירידת ערך כזו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב