דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין - מה חשוב לדעת? 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 1887 פעמים ]

גירושין – מה חשוב לדעת?

כאשר בני זוג מתחתנים הם מטבע הדברים מאמינים כי הם ישברו הסטטיסטיקה הפועלת לרעתם ולא ימצאו את עצמם על מדרגות בית הדין הרבני. ברם, הסטטיסטיקה מראה שרבים מהזוגות מתחתנים, בכל זאת בסופו של יום כן ייפרדו וחלקם אף צפויים לעבור אף יעברו מסכת מלחמות, קרבות ועינויים בבית משפט, כאשר צד אחד מכפיש ומטיל רפש השני בניסיון לתבוע כספים רבים המסגרת גירושין.

תהליך הגירושין הוא נעים ואף קשה וכואב מבחינה רגשית ונפשית. בגירושין מעורבים רגשות שליליים רבים, שכן אם הצדדים היו אוהבים ומסתדרים ביניהם, הם לא היו מתגרשים. לעתים יש מקרים של בגידה ויחסים קשים של אלימות מילולית ופיסית בין בני זוג, דבר הגורם להליכי גירושין להיות קשים אף יותר. בדרך כלל ניתן לראות כי החווים הליך גירושין מוצאים את עצמם נתקלים בקשיים כלכליים ונפשיים. חשוב לדעת, כי הליך של גירושין הינו סבוך ומורכב, אשר יהיו לו השלכות עתידיות על חיי הצדדים, באופן שהינו משמעותי.

לפיכך, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מאת עורך דין גירושין מומחה כדי ולעבור את התהליך של גירושין בצורה הטובה ומקצועית ביותר וכאמור בליווי עורך דין גירושין הבקיא ומנוסה אשר ייצג אתכם בהליך זה. בנוסף, מעבר לייעוץ משפטי של עורך דין גירושין רצוי להסתייע גם בתמיכה של חברים, קרובים ובני משפחה, ולעתים גם גורמים מקצועיים.

גירושין בהסכמה - הליך גירושין פשוטיחסית

לא כל הליך גירושין חייב להיות מורכב, סבוך, פתלתל וארוך עם המון תחבולות, כעסים, מלחמות ותרגילים מלוכלכים. יש אנשים המתגרשים בהסכמה באופן נעים ובאווירה נינוח היחסית, לאחר שהחליטו יחדיו כי אין הם מעוניינים להמשיך בחיי זוגיות ונישואין וכי הם מעוניינים בשיתוף פעולה ובכך לחסוך מעצמם ומהסובבים אותם הליך משפטי של גירושין שהינו לרוב ארוך, יקר וגוזל תעצומות נפש רבות ואנרגיות שליליות.

כאשר בני הזוג אמנם מחליטים להתגרש בצורה נעימה ובשיתוף פעולה הדדי, באופן מהיר, מכובד ומוסכם, עליהם לפנות אל עו"ד גירושין וביחד להביא לעריכת הסכם גירושין מוסכם והוגן. הסכם גירושין יכלול את כל ענייני הגירושין, לרבות חלוקת הרכוש, כספים בבנקים, זכויות פנסיה, חסכונות אחרים, נכסי נדל"ן, מכוניות, מיטלטלין, נושאי מזונות, משמורת, הסדרי ראיה, ועוד. היה ואתם לא מצליחים להגיע לכדי הסכם גירושין במשותף, עליכם לפתוח תביעת גירושין או ממון ולהגיש התביעה בבית משפט לענייני משפחה, או לבית דין רבני. אולם, כאמור הדרך הטובה ביותר הינה לנסות ולהגיע לכדי הסכם גירושין בשלב מקדמי ככל הניתן, כל עוד ההסכם הוגן.

בנוסף, ניתן לפנות למגשר גירושין בניסיון לפתור מחלוקות. הגישור נועד זוגות שמעוניינים בגירושין מהירים, זולים וברוח נעימה יחסית עם תקשורת חיובית הדדית של צרכי הצדדים במטרה להגיע בעצמם, אמנם באמצעות מגשר גירושין, לפתרון מוסכם והסכם גירושין, ללא הכרעה שיפוטית לטובת מי מהצדדים.

מרוץ הסמכויות - אסטרטגיית הליך גירושין

כאשר אנו דנים בהליכי גירושין, יש להבין כי כמעט בכל מקרי גירושין בני זוג יגיעו לבית משפט לעניינ משפחה, או בית הדין הרבני, וכי ושם יתנהל דיון לגבי גירושין וסוגיות כספיות של חלוקת רכוש, מזונות ועוד. בית משפט במקרה זה יחליט במסגרת תביעות אשר הוגשו ע"י הצדדים בפניו, על כל הכרוך בגירושין, לרבות נושאי הילדים, מזונות, חלוקת הרכוש וכהנה וכהנה, כלומר, כל הנושאים שהוגשו תביעות לגביהם. בית הדין הרבני יכול ומוסמך באופן ייחודי לדון בענייני הגירושין, הגט עצמו.

אם אתם לפני הליכי גירושין ואתם מאמינים כי יהיו מחלוקות רבות ושאותן לא ניתן לפתור בדרך של הליך גישור גירושין, או באמצעות הסכם גירושין מוסכם, או אם אתם נמצאים בהליך גישור גירושין או משא ומתן והרוחות נושבות לכיוון שלילי ועריכת הסכם הינה נראית באופק - רצוי ומומלץ מאוד כי תתייעצו עם עורך דין גירושין על מנת שהוא ייעץ לכם כיצד להמשיך מכאן ואילך בנושא הגירושין, כדי לא להביא למצב של נזקים ושהצד השני יקדים אתכם עם "עשר מכות מצרים" של תביעות, עיקולים והליכים, עוד לפני שתבינו מה קורה...

כלומר, היה ויש חשש שהצד השני יצא במתקפת נגד כאמור וירוץ ויגיש תביעות לבית המשפט כנגדכם, מוטב אם תפנו בהקדם ככל הניתן לייעוץ אצל עו"ד גירושין שיציע לכם למהר ולהגיש מטעמכם לפני בן הזוג השני את כל התביעות וההליכים הדרושים לשמירת האינטרסים שלכם, פן הצד השני ישיג אתכם ויתקוף לפניכם, או אז אתם עשויים להיות במצב פחות טוב ובעמדת חולשה.

חשיבות תפקידו של עורך הדין בעת הליך גירושין:

אם אתם מעוניינים להתגרש, או כבר מצויים במהלך הליכי פירוד וגירושין, קחו בחשבון שהצד השני עלול להופיע עם עורך דין גירושין מומחה אשר ינסה להשיג עבור הלקוח שלו, את התוצאות הטובות ביותר, גם אם הדבר כולל את הכפשתכם, פגיעה כלכלית בכם, או כל פעולה אחרת שעשויה לגרום לכם נזק. בכדי להתמודד עם סיכון כאמור אתם צריכים כי עורך דין גירושין מומחה ייצג אתכם ויסביר לכם כיצד עליכם לנהוג ומה הכלים המשפטיים המועדים לרשותכם. עורך דין גירושין הינו עורך דין המתמחה בתחום ויש לו ניסיון רב וותק בגירושין, הינו מודע היטב ומכיר האפשרויות העומדות בפניכם כשם שהוא מודע לטריקים ותחבולות השונים אותו הצד שכנגד עלול לנקוט כנגדכם. מקצועיותו של עו"ד גירושין מטעמכם יבטיחו לכם שתזכו לייצוג משפטי מקצועי עם תוצאות מיטיבות, ככל הניתן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב