דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא, לראש שקט מדאגות 

מאת    [ 23/09/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1714 פעמים ]

מחירי הנדל"ן בישראל כיום מחייבים כמעט כל רוכש דירה ליטול משכנתא, ההון העצמי אינו מספיק. ואם לא די בכך כעת אתם מחויבים ברכישת ביטוח משכנתא. תנאי חד משמעי של הבנק המלווה לאישור המשכנתא. ומדוע? היות והבנק המלווה מעוניין לבטח את השקעתו. תמורת הענקת המשכנתא הנכס הנרכש משועבד לזכות הבנק המלווה עד לפירעון מלא של המשכנתא.

ומהי בעצם משכנתא? מדובר בהלוואה בסכומי ענק הנפרסת על פני שנים ארוכות. כעת אף אחד אינו יכול להבטיח מה יהיה עוד 20 שנה שלא לדבר על מחר בבוקר. אינספור סכנות אורבות בכל פינה, תאונות דרכים, מחלות, תאונות עבודה ועוד והבנק רוצה בכל זאת להבטיח ככל האפשר כי השקעתו תהא בטוחה ולכן מחייב אתכם ברכישת ביטוח משכנתא.

ביטוח משכנתא מורכב משני מרכיבים – ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא מכסה מקרה שבו אחד מבני הזוג המלווים או שניהם יחדיו מוצאים את מותם טרם עת. פטירתו של הלווה תפגע כמובן בהכנסות המשפחה וכך יקשה על בן הזוג שנותר בחיים לעמוד בהחזרי המשכנתא.

ביטוח חיים למשכנתא מיועד לפתור סיטואציה זו באמצעות פירעון המשכנתא על ידי חברת הביטוח המבטחת. שני בני הזוג מחויבים ברכישת ביטוח חיים למשכנתא והכל נעשה בכדי למנוע מצב שהבנק ייאלץ את הלווים לפנות את דירתם בכדי שיוכל למכור את הנכס ולפרוע את המשכנתא.

כמו כן באפשרותכם להרחיב את ביטוח החיים למשכנתא כך שיכלול אף הרעת מצב בריאותי שיפגע באפשרות הפרנסה של הלווים ולא רק מקרי מוות. וכך להרחיב את מעטפת הביטחון.

ביטוח מבנה למשכנתא הוא הרכיב השני במסגרת ביטוח המשכנתא. ביטוח מבנה למשכנתא מיועד לכסות נזקי רכוש שיגרמו למבנה הנכס וכן לרכוש משותף במידה ומדובר בבניין משותף. ביטוח מבנה למשכנתא יופעל בהתרחשות מגוון אירועים ביטוחים כגון התנגשות רכב, התרסקות מטוס, שיטפון, פריצה, שריפה, רעידת אדמה ועוד הכל בהתאם למוגדר מראש בפוליסת הביטוח.

בהתאם לתקנות הביטוח פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא מחויבת להתבסס על פוליסת ביטוח תקנית. חברות הביטוח מחויבות לכך ואינן יכולות להרע את מצב המבוטח אלא רק להטיב עמו ולהוסיף לפוליסת הביטוח הטבות וכיסויים נוספים. ביטוח מבנה למשכנתא מבטח את הנכס המשועבד וכך שני הצדדים מובטחים גם הבנק המלווה וגם הלווים.

עם זאת מומלץ לבדוק מהו בדיוק גובה הסכום המבוטח האם הוא מותאם בדיוק לגובה המשכנתא ואז הבנק יכוסה ואתם תישארו ללא כל אפשרות לשקם את דירתכם או שישנה תוספת מחיר שתאפשר לכם להתחיל את חייכם מחדש. הרי השקעתם את כל כספכם ברכישת הדירה ואם תאלצו לשקמה מכיסכם בסופו של דבר תיוותרו חסרי כל.

ביטוח משכנתא אם כן טוב לשני הצדדים ואף אם לא היה מוצג כחובה היה מומלץ בחום לרוכשו. עם זאת זכרו אינכם מחויבים לרכוש את ביטוח המשכנתא מהבנק המלווה, אתם יכולים ללכת ישר למקור ולחסוך פערי תיווך. חברות הביטוח כיום מורשות להציע ביטוח משכנתא לכל דורש.

התחרות בשיאה וניתן למצוא מסלולי ביטוחי משכנתא אטרקטיביים ביותר. עשו טובה לעצמכם ומתוך צרכנות נבונה ערכו סקר שוק מקדים. בדקו את התעריף המוצע, שימו לב לתנאים ולכיסויים המוצעים במסגרת ביטוח המשכנתא. אילו אירועים ביטוחים מכוסים במסגרתו, האם גם התדרדרות במצב רפואי וכו'. ואז בחרו את ביטוח המשכנתא המותאם לצרכיכם. בהצלחה.  

יגאל רון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב