דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכזיות IP - הווה ועתיד 

מאת    [ 22/09/2011 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 2027 פעמים ]

מרכזיות IP - הווה ועתיד

שוק המרכזיות בישראל הינו תחרותי ביותר, ולקוח שמחפש לרכוש מרכזיה יכול לאבד את דרכו בין כל האפשרויות המוצעות בפניו. ישנן בשוק שלושה סוגים של מרכזיות: המרכזיה האנלוגית הפשוטה שבהדרגה נעלמת מהשוק, המרכזיה הדיגיטלית שהינה בשימוש עד היום ברוב העסקים בישראל ומרכזית ה- IP שניכנסה לשוק בחמש השנים האחרונות.
כמובן שישנם בישראל לא מעט עסקים שעדיין עובדים ללא מרכזיה כלל המשתמשים בקווים הפשוטים / האנלוגיים של בזק או הוט.

אולם בסופו של דבר כל עסק יודע שבמוקדם או במאוחר יצטרך מרכזיה.
בנוסף, ישנם בישראל לא מעט עסקים שברשותם מרכזיה ושאינם מרוצים מכיוון שהם מוגבלים בכמות הקווים והשלוחות, עלות גבוהה של טלפונים חכמים דיגיטליים ייעודיים למרכזיה שהם רכשו ועלות שירות של טכנאי לביצוע הפעולה הכי קטנה כרוכה בלא מעט כסף. מכל הסיבות האלו בעל עסק יעדיף להשאיר את המצב הנתון עד שלא תיהיה לו ברירה והוא יצטרך להחליף את המרכזייה.
חשוב לציין כי כל שינויי הגדרות במרכזיה אנלוגית או דיגיטלית דורש הזמנה של טכנאי לבית העסק והשירות עולה מאות שקלים. בסופו של דבר, מרכזיה הופכת לנטל על העסק במקום לשרת ולקדם אותו.

שוק חדש של מרכזיות IP מוביל כיום את תעשיית התקשורת בזכות האפשרויות הרבות שהוא מציע בשילוב עם הרשת המשרדית של הארגון או באמצעות רשת האינטרנט. המושג IP הינו ראשי תיבות של "פרוטוקול אינטרנט", פרוטוקול הרשת הבסיסי של האינטרנט.
כל מרכזית IP מביאה עימה את הפונקציות הבסיסיות של המרכזיה: ניתוב שיחות יוצאות ונכנסות, אפשרות למענה קולי או אנושי וכל פונקציה אחרת שקיימת בכל מרכזייה רגילה. מרכזיות טלפון IP מגיעות עם ערך מוסף של התממשקות עם רשת האינטרנט. באמצעות הממשק ניתן להעביר שיחות על גבי תשתית האינטרנט במקום על תשתית הטלפוניה הרגילה. היתרון המשמעותי ביותר הינו החיסכון בכסף: במקום לשלם לחברת הטלפון עבור שיחות ניתן לחסוך את העלות של אותן השיחות על ידי שימוש בתשתית האינטרנט. הדבר נכון כפליים כאשר ישנו צורך בביצוע שיחות טלפון רבות לחוץ לארץ. החיסכון הינו משמעותי ביותר.
יתרון נוסף הינו האפשרות לנהל רשת טלפונית דרך האינטרנט שמשחררת את הארגון מהתלות בחברות הטלפוניה, לפחות בצורה חלקית. באמצעות האינטרנט אפשר גם לתקשר עם עובדי הארגון שברשותם טלפונים סלולאריים תומכיי  VOIP.
ההתממשקות של מרכזיות טלפון IP איננה בלעדית רק אל האינטרנט אלא גם אל מערכת המחשוב של הארגון. כך ניתן לשלב במערכת הטלפון תוכנות שונות שמציעות פונקציות ויתרונות רבים לארגון, הן ברמת הפעילות והן ברמת הניהול. אותן תוכנות יודעות להתאים את עצמן למערכות CRM עבור קשרי לקוחות, מחלקות שירות, הפעלת מוקדים טלפוניים וכו'.

שוק ה- IP הינו גדול ביותר והוא מובל על ידי חברות התקשורת המובילות בעולם: סיסקו, מייקרוסופט, Digium, Panasonic, LG, Avaya ואפילו גוגל שהכריזה לפני כמה חודשים על טכנולוגיה לאיחוד מספרי טלפון.
Digium הינה בין החברות המובילות בתחום מרכזיות ה- IP ומדורגת שלישית אחרי Cisco ו- Avaya. החדשנות של חברת Digium מתבטא בהחלטתה להפיץ את תוכנת ההפעלה של מרכזית ה- IP שלה בקוד פתוח על מנת לאפשר למתכנתים בכל העולם לקדם ולפתח את הקוד. כמו כן, Digium משווקת ציוד תקשורת איכותי עבור מתקיני מרכזיות  Asterisk (שם הקוד הפתוח).

איניטל משווקת  מרכזיות Asterisk בשל היתרון בעבודה עם קוד פתוח המאפשר גמישות רבה לפיתוח והתאמה של המרכזיה לעסקים ולארגונים קטנים כגדולים בעלויות נמוכות יחסית. מרכזיית  Asterisk הפכה למובילה בתחומה בשל יתרונותיה הבולטים: אי הגבלה בכמות השלוחות, אי הגבלה ברישיונות softphone, תכונת הקלטות מובנית במערכת, שירות ותמיכה מרחוק, אפשרות לחיבור מספרי SIP בקלות וללא הגבלה, חיבור כרטיסי PRI או כרטיסים אנלוגיים. כמו כן, בית העסק אינו מוגבל בסוגי מכשירי הטלפון היכולים להתחבר אל המרכזיה, וניתן לבחור בין עשרות הדגמים המופיעים בחנות ה- IP של איניטל.

ולכן לפני כל שדרוג ו / או רכישה של מרכזיה חדשה, חשוב לעמוד לא רק על התקציב  אלא גם לשקול את התוכניות העתידיות של הארגון: מספר העובדים שיגדל, פתיחת סניפים נוספים, הגברת שיחות לחו"ל ואפשרות להתחבר לCRM  הקיים על מנת לייעל את סדר העבודה. אלו הם שיקולים בודדים בלבד מתוך רשימת תכונות שהמרכזייה יכולה להעניק לכל בית עסק שרוצה להתקדם.

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב