דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - משפצים את החוק, מאת עוד זיו גרומן 

מאת    [ 24/10/2007 ]

מילים במאמר: 257   [ נצפה 7115 פעמים ]

במסגרת היערכות המדינה לרעידת אדמה, נכנסה לתוקף בשנת 2005 תמ"א 38, תכנית מתאר ארצית שנועדה לעודד חיזוק של מבנים ישנים הנתונים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. ואולם, על אף ההד התקשורתי שסבב סביב תכנית זו, המחוקק הותיר סוגיות רבות ללא מענה, באופן שיצר חסמים מהותיים במימוש התכנית.  

לאחרונה, הוגשו מס' הצעות חוק אשר נועדו לתקן ולזרז את ההסרה של מרבית החסמים הללו ולקדם משמעותית שיפוצם ובנייתם בפועל של מבנים בהתאם לתמ"א 38.  כך למשל, לנוכח יכולתו של דייר בודד כיום לטרפד תוכניות לחיזוק לשאר דיירי הבניין, לאור דרישת הסכמת כל בעלי הדירות, מוצע תיקון לחוק המקרקעין לפיו המפקח על הבתים המשותפים יהא רשאי לאשר תוספת בנייה לבניין, אגב חיזוקו לפי תמ"א 38, גם אם רק 2/3 (66%) מבעלי הדירות מבקשים זאת ובלבד שמספר הדירות שייבנו לא יעלה על 33% ממספר הדירות בבניין הקיים, וכן ששטח הדירות החדשות לא יעלה על 33% השטח הבנוי בבניין.  

כמו כן, הוגשה הצעה לתיקון חוק מיסוי מקרקעין וחוק התכנון והבנייה באופן שמכירת זכויות הבנייה ליזם שיבנה ויחזק את הבניין, תהא פטורה ממס שבח, ממס מכירה והיטל השבחה ובלבד שבתמורה לזכויות הבנייה לפי תמ"א 38 בעלי הדירות יקבלו אך ורק שירותי בנייה ולא כסף, כשמקסימום השווי הוא שוויין של הזכויות הנמכרות. התנאי השני, הוא שבוצע חיזוק בפועל של הבניין בהתאם לנדרש בתמ"א 38. 

לסיכום, נראה כי הצעות החוק שהוגשו, בהנחה שתעבורנה, צריכות להביא להסרת המגבלות העומדות כיום בפני דיירים ולמגמה רחבה של שיפוצם, עיבויים וחיזוקם של מבנים ישנים הנתונים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה.  הכותב הינו שותף במשרד זילברמן, גרומן ושות' אשר מתמחה, בין השאר,  בליווי פרויקטים בכל רחבי הארץ במסגרת תמ"א 38.
זילברמן, גרומן ושות' הינו משרד עורכי דין המתמחה בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי, בדגש על תחומי המקרקעין, מיסוי מקרקעין, חברות, ייצוג בתביעות והופעות בבתי משפט, תביעות ייצוגיות, דיני עבודה ועוד. בד בבד, משרדנו הינו משרד בוטיק מהמשרדים הראשונים והמובילים בתחום ההתחדשות העירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38, אשר צבר ניסיון רב בליווי עשרות רבות של פרויקטים הנמצאים כיום בשלבים מתקדמים של מימוש. ליצירת קשר: 03-6888223



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב