דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת שוק ההון 18.9.11 - איזיטרייד 

מאת    [ 18/09/2011 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 1746 פעמים ]

תל-אביב: פתיחת שבוע בהשפעות מנוגדות

בתקווה לראות את המשך המומנטום החיובי מימי המסחר האחרונים, ייפתח הבוקר שבוע המסחר החדש בבורסה שברחוב אחד העם. המשך העליות ביום שישי בוול-סטריט יעניק רוח גבית ירוקה למשקיעים בתל-אביב – בזמן שהדרמה המדינית סביב פניית הפלסטינים לאו"ם תמשיך לרכז חששות. עוד תעיב על הפתיחה האכזבה מכישלונם של שרי האוצר באיחוד האירופי להחליט ביניהם על מתווה חדש לבעיות החוב ביבשת – ועל כך בהמשך.

כזכור, ביום חמישי רשמו המדדים בתל-אביב עליות נאות, שהתחזקו בדקות המסחר האחרונות. בסיכומם של שלושת ימי המסחר האחרונים של השבוע מדד ת"א 25 קפץ 5.7% ומדד ת"א 100 זינק 6.4%. עם זאת, בשקלול הירידות בתחילת השבוע, רושם ת"א 25 ירידה שבועית של 0.6%, בעוד ת"א 100 הצליח לעלות 0.1%. בשיאן של הירידות, בנעילה של יום שני, ירד מדד ת"א 25 לשפל של מתחת ל-1,000 נקודות ומדד ת"א 100 ירד אל מתחת ל-900 נקודות – וההתאוששות המהירה מסמנת את הרמות האלו כרמות תמיכה חשובות.

חילופי מצב הרוח הגלובלי היו האחראים העיקריים לשינוי באחד-העם באמצע השבוע. ההדלפות ממסקנות הביניים של ועדת טרכטנברג לא שינו את האווירה, על אף שהן כללו (כצפוי) הקפאה ואולי אף העלאה במס-החברות (שהורד בשנים האחרונות ל-24%) וכן המלצה פחות צפויה – להעלאה של מס הבורסה, מ-15%-20% כיום (תלוי באפיק ההשקעה) ל-25%.

הדולר היציג איבד השבוע 1.2%, מתוכם 0.9% ביום שישי שבו ננעל על 3.654 שקלים. ביום חמישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שבמהלכו עלו המחירים במשק ב-0.5% – מעל התחזיות, ועל אף המחאה החברתית שהתרכזה ביוקר המחייה.

בעולם: שרי האוצר של האיחוד האירופי מאכזבים

לאחר שבוע מצויין בוול-סטריט, ושבוע לא רע בכלל במרבית שוקי העולם, יעמוד שבוע המסחר שייפתח מחר (יום שני) ברחבי הגלובוס בסימן התמודדות מחודשת עם החששות: זאת לאחר ששרי האוצר של האיחוד האירופי נפגשו בסוף השבוע ליומיים של התוועדות, בשיתוף שר האוצר האמריקני טים גייתנר, אך לא הצליחו לצאת עם הסכמה על מתווה חדש להתמודדות עם משבר החוב במדינות האיחוד. עוד לפני פתיחת ההתוועדות, הכריז ראש הוועידה כי החלטה על סיוע נוסף ליוון לא תתקבל בסוף השבוע הנוכחי, אלא רק בחודש אוקטובר.

הודעה זו העיבה על יום המסחר האחרון של השבוע, והביאה להתמתנות העליות בשוקי העולם. הדאו ג'ונס רשם באותו יום עלייה של 0.7%, בעוד הנאסד"ק וה-S&P 500 עולים 0.6% כל אחד. שלושת המדדים הציגו עליות נאות הרבה יותר בארבעת ימי המסחר הקודמים. גם באירופה נרשמה התמתנות לקראת סוף יום המסחר בשישי, והקאק הצרפתי אף סיים את היום בצד האדום.

מחירי הנפט הוסיפו לעלות גם השבוע – על אף ירידה של 1.6% ביום שישי. מחירו של המשאב החיוני עומד כעת על 87.96 דולר לחבית, ומסתמנת כעת רמת התנגדות טכנית במחיר של 90 דולר לחבית. גם השבוע הזהב הלך במסלול ההפוך לחלוטין לזה של הנפט, כשהוא רושם ירידה של 2.4% בשבוע כולו, על אף עלייה של 1.9% ביום שישי – בדרך למחיר של 1,814.7 דולר לאונקיה. ניתן לראות בהתנהגות של שוקי הסחורות כסימן ראשון לשינוי אפשרי של המומנטום בשווקים הפיננסיים בכללותם.

דפוס דומה רשם השבוע גם היורו: במשך כל השבוע הצליח המטבע האירופי להתחזק למול הדולר, ואילו ביום שישי התהפכה המגמה והיורו חזר לרדת.

כדאי לשים לב השבוע: איזה שפן ישלוף ברננקי מהכובע ביום רביעי?

ביום שלישי – בזמן שבניו-יורק תתכנס עצרת האומות המאוחדות להצבעה על המדינה הפלסטינית – תתכנס צמרת הפדרל ריזרב לישיבת ריבית מיוחדת, שתימשך יומיים תמימים, ובסופו צפוי הנגיד האמריקני בן ברננקי לא רק להודיע על גובה הריבית בארה"ב, אלא גם להכריז על תוכנית חדשה להתמודדות עם המשבר בשווקים.

לפחות על פי דיווחים מקדימים בעיתונים, ברננקי צפוי להודיע על רכישות של אג"ח מדינה לטווחים הבינוני והארוך. הפעם מסתמן כי הפד לא יגדיל את המאזן שלו, אלא יממן את הרכישות ע"י מכירה של אג"ח לטווח קצר או ע"י פידיון של נכסים אותם קנה בעבר.

לא רק התוכנית עצמה לוטה עדיין בערפל – אלא, כמובן, גם תגובת השווקים אליה. מי שיידע להעריך כיצד יגיבו השווקים לנאום ברננקי ביום רביעי, יוכל להרוויח כסף רב מאופציות דיגיטליות באותו היום.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב