דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיבוי אש - לדעת להתמודד עם אסונות כדי להציל חיים 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2010 פעמים ]

מאז ומתמיד אנו ערים לאסונות אשר פוקדים את כל כדור הארץ. משיטפונות, הוריקנים, צונאמי ושריפות גדולות. במאמר זה ננסה להתמקד כמה שיותר בכיבוי אש ובפתרונות לשריפות ענק ובאמצעים שעומדים לרשותו של האדם כדי להציל את נפשות רבות מאסון נורא כל כך כמו שריפות.

האש היא אחד הכוחות החזקים בטבע. לכן מאוד קשה להשתלט עליה כאשר היא מתלקחת. לשם כך קיים שירות חירום של כיבוי אש – מכבי אש שתפקידו להילחם בשריפות ענק ובכלל בכל התפשטות של אש שקשה להשתלט עליה. הנה כמה דברים שלא ידענו על כיבוי אש וחשוב שנדע כדי להתמודד עם שריפות בצורה הטובה ביותר.

כיבוי אש- מהו מכבי אש

מכבי האש הוא שירות מיוחד – שירות חירום שתפקידו לאתר מוקדי אש בוערים ולכבותם, מוקדי חירום פרוסים בכל הארץ, מערכת כיבוי אש בארץ היא בהחלט משוכללת וככל שהשנים עוברות מערך הציוד בכל הנוגע לנושא כיבוי אש, רק משתכלל. מערכת כיבוי אש נעזרת כמובן במשאיות מיוחדות שמגיעות לשטח כאשר פורצת דליקה. המשאיות מגיעות למקום כאשר מחובר אליהם זרנוק גדול של מים כדי לכבות את האש, כמו כן המשאיות מכילות בתוכם סולם גדול על מנת לטפס למעלה – אם יש מצב שאש בוערת בבניין גבה קומות. הסירנה המופעלת כאש נוסעים לאזור התאונה, היא המזוהה ביותר עם משאיות כיבוי אש. הסירנה מטרתה להרחיק עוברי אורח ומכוניות מהדרך על מנת להגיע כמה שיותר למוקד השריפה. צבע הסירנה הוא בדרך כלל אדום – כמובן לאות אזהרה. יש לציין כי מכבי אש לא רק מבצעים כיבוי אש אלא גם חילוץ נפגעים והצלתם.

איזה ציוד דרוש על מנת לבצע כיבוי אש

למעשה ישנם שני מערכות ציוד עיקריות אשר בהם יש להשתמש כאשר מבצעים כיבוי אש והם: ספרינקלרים (כיבוי אש ע"י מים) ומטפים (כיבוי אש ע"י גז).

ספרינקלרים: הספרינקלרים הם למעשי צינורות מים גדולים, צינורות אלה עשויים מפלדה וצבעם אדום. צינורות אלה מורכבים למתזים גדולים וברגע שניתנת התראה על שירפה גדולה בלחיצה אחת ניתן להפעיל אותם ולבצע כיבוי אש בצורה היעילה ביותר שניתן. ספרינקלרים יעילים ביותר כאשר מתרחשות שריפות ענק שמתפשטות לאזורים נרחבים.

מטפים: מטף הוא למעשה הציוד המוכר ביותר למטרת כיבוי אש. הוא מוחזק כמעט בכל מקום , בין אם זה בית עסק או כלי תחבורה ציבורי. הוא קטן ויעיל ביותר. למטף עצמו שכמובן עשוי ברזל, מחובר צינור קטן שניתן להפעילו למטרת כיבוי אש, כאשר מתריעים על סכנה של שריפה. מהמטף משתחרר גז חנקן שלמעשה שוקע בתוך השריפה וכך חונק את החמצן וגורם לדעיכתה. כך מתבצע כיבוי אש דרך גז.

שני האופציות לעניין כיבוי אש הן טובות ויעילות.

כיבוי אש- חיוני ביותר לחיים שקטים יותר

כמו כל כוח אחר בטבע, האש היא כוח חזק ביותר. לפני עשרות בשנים לא ידוע מה ניתן לעשות במצב בו האש מתפשטת. עם התקדמות הטכנולוגיה- ניתנו פתרונות והפתרון היעיל ביותר כפי שכבר נאמר הוא מכבי אש. מערכות כיבוי אש קיימות בכל העולם ומשתכללות עם השנים. חשוב לדעת, כי חובה עלינו לחייג למוקד החירום כאשר אנו מזהים שריפה שלא ניתן לכבותה. מערך כיבוי אש הוא חיוני עבורנו ועבור השקט הנפשי שלנו. על מנת לחיות חיים שקטים יותר אנו נעזרים במערכת כיבוי אש ויכולים למגר תופעות טבע קשות כמו שריפות ענק שמתפשטות והורסות את כל מה שסביבם.

חיי אדם הם חשובים מכל – מערכות כיבוי אש מצילות לא רק רכוש ונזק שהצטבר לסביבה אלא חשוב מכל – מצילות חיי אדם.

זכרו – החיים שלנו חשובים לנו יותר מכל.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב