דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הולכים על עץ 

מאת    [ 22/10/2007 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 5631 פעמים ]

במשך שנים הורגלנו לחשוב שעץ  "מפחד" ממים ושלא ניתן להשתמש בו בחצר באופן חופשי ובטוח. הטכנולוגיה המתקדמת יחד עם שימוש חכם, מעניקים לעץ אורך חיים בן עשרות שנים תוך שהוא שומר על מראה ייחודי וטיפול גמיש. את חיפוי העץ לפנים הבית הספקנו להכיר ורבים עוד נחשפים אליו ככל שחולף הזמן, אך מה שנראה עד כה כגחמה לעשירים בלבד מסתמן כפיתרון המעוצב והאיכותי מכולם לשאלת חיפוי המרחב החיצון - ה"דק". ריצוף העץ של מרחבים חיצוניים, בין אם מרפסות ובין אם משטחי ישיבה, הפך בחמש השנים האחרונות לענף מקצועי המסתמך על ייבוא אישי ופרטני של מגוון משטחים וקורות עץ המותאמים לשימושים השונים ומאפשרים מפרט רחב לבעלי הבתים הזקוקים לחיפויים שונים לחלקים שונים במרחב החיצון. עד לפני זמן לא רב נהוג היה להשתמש באבן, גרנוליט, או משטחים יצוקים על מנת לייצר משטח יציב בגינות, בריכות וחצרות מעוצבות אך כבר לפני חמש עשרה שנים ניתן היה להבחין בחדירה של עיצוב בעץ וריצוף חצרות במשטחי עץ.  אז, נהגו להשתמש לרוב בעץ אורן שעבר עיבוד באמצעות חומרים כימיים אשר חיסנו אותו מפני אש ואף מפני לחות, אך עדיין נתפס האורן כחיפוי לא יוקרתי אשר אינו מאפשר ליוצר להרכיב מארג מושלם של חיפוי חיצוני איכותי.
עם הזמן והחשיפה לשווקים חדשים במזרח אסיה, אפריקה ואמריקה, החלו סוחרי העץ המקומיים לייבא ארצה מגוון רחב של עצים אשר בשל אזור גידולם, ביערות ובג'ונגלים של אפריקה, אמריקה ואסיה, מוגדרים כחזקים במיוחד ועם זאת גמישים ועמידים לרוב באופן טבעי בפני נזקי לחות ומים.
תכונות אלה, בנוסף לעובדה כי חלק מן העצים מבודדים מצויין מחום ומקור ואינם סופגים את חום השמש באופן מלא, הפכו את חיפוי העץ למושלם עבור חצרות בהן מותקנת בריכת שחייה או ג'קוזי. 
בדקוליין הצללות ברור  שניתן לבצע מגוון רחב של עיצובים על פי טעמו האישי של המעצב או הלקוח הסופי " הלקוח יודע כי מגוון העצים ויכולות הבנייה השתפרו לאין שיעור בשנים האחרונות, וכי בקשות שבעבר נראו מוגזמות או אף בלתי אפשריות, מבוצעות ללא כל בעיה".לפי רפאלוביץ' מנכל דקוליין הצללות המגמה הרווחת היום בקרב בעלי בתים צמודי קרקע, היא לשלב בין מספר חומרים כברזל, זכוכית ואבן מסוגים שונים, בתוך מגוון עיצובי העץ בחצר. "עיצוב החצר הפך מזמן לאמנות של ממש, כך שניתן לשב פסלים מעץ או מאבן בחצר מרוצפת עץ, לשלב עבודת מסגרות איכותית בברזל יחד עם בנייה בעץ וכן לשתף פעולה יחד עם מעצב הגן ולשלב צמחייה בריצוף".

השימוש במרחב חיצוני מרובה מפלסים נעשה בשנים האחרונות למבוקש במיוחד, הן בשל הרצון לנצל שטח רב יותר והן בשל הרצון ליצור בחצר מרחב פעיל ולא פסיבי אשר בעונה הנכונה משמש כמרכז הבית, בו סועדים, מבלים, משחקים, צופים בסרטים ואף עובדים.כיום המטרה היא לבנות מרחב מובנה אשר תוך מספר שעות הופך למרחב פעיל וססגוני. מגמה נוספת עליה ניתן לספר, היא השילוב בין פרגולות  וסגירות חורף, שימוש אשר בשנים האחרונות תורם להגדלת שטחו הבנוי של הבית וזאת מבלי להשתמש בחומרי בנייה נוספים פרט לעץ.הפרגולה, כאשר היא מגיעה לגובה הקומה השנייה הופכת, לאחר קירוי הגג בעץ מתאים ל"דק" מפואר המשמש לרוב כמרפסת שמש.
עבור חלק ניכר מן המתקינים חיפוי חיצוני מעץ, מדובר לרוב ב"הנחת קורות עץ" אך התשתית עליה מונחים הלוחות, היא השומרת על המרקם, הצורה ואף צבעו של העץ.על תשתית הקורות להיות עשויה עץ אורן פיני ולא עץ אורן המגיע ממדינות אחרות ואשר חוזקו פחות מן הפיני. כמו כן יש לבדוק את סוג הברגים, והתכנון המוקדם לפיו בונים את ה"דק".

להלן סוגי העץ הבולטים מבין אלה המשמשים לבניית חיפויים חיצוניים מעץ:
עץ איפאה - עץ דרום אמריקאי קשה במיוחד, עמיד בתנאי אקלים קשים וברמת שחיקה גבוהה. צבעו הבסיסי חום כהה.טיק אפריקאי - עץ צפוף ודחוס ממזרח אפריקה, עמיד בתנאי אקלים קשים וברמת שחיקה גבוהה במיוחד. מאופיין בצבעי חום בהיר ואפור עם גוונים רבים. טיק בורמזי - עץ הטיק מגיע ישירות ממדינת בורמה והוא נחשב כעץ האיכותי והטוב ביותר בעולם. טיק בורמזי עמיד בתנאי אקלים קשים וברמת שחיקה גבוהה במיוחד והוא שומר על טמפרטורה נמוכה. העץ מוגן מפני מזיקים והוא משמש לבניית דקים, בייחוד במקומות קרובים למים כגון בריכות וסירות .עץ אירוקו - עץ אפריקאי קשה אך קל לעיבוד, יחסית לעץ איפאה, ובעל איכות של עץ טיק. אירוקו עמיד בתנאי אקלים קשים וברמת שחיקה גבוהה במיוחד ושומר על טמפרטורה נמוכה גם בעת חשיפה לשמשעץ אורן - עץ האורן מגיע ממספר מדינות הוא עץ רך, צבעו בהיר וניתן לשינוי ע"י סוגי השמן השונים שמציע השוק כיום . היתרון של עץ האורן טמון בעובדת היותו בהיר ובעל גוון ירקרק, תכונות המעניקות לו יכולת להשתלב בצורה מדהימה ובטבעיות בגינה ובמדשאה וזאת מבלי "להקטין" את השטח .

 

זוהר רפאלוביץ', מנכ"ל דקוליין הצללות חברה לייצור והתקנת פרגולות עץ ,דק לחיפויי וריצוף עץ,סגירות חורף ועוד
פרגולות
סוככים
סגירת חורף



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב