דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות לארגונים - להתלבש לפגישה עסקית 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3866 פעמים ]

לפני הרבה שנים כשעבדתי במכירות הייתי אחת לכמה שנים מחליף מקומות עבודה. בכל שינוי כזה הייתי מחליף גם את תחום העיסוק שלי. כך עברתי מתחום הנופש לתחום העיצוב, מתחום העיצוב לתחום המיכון המשרדי ולבסוף עברתי לתחום הויטמינים וחברות התרופות. אני מספר על המעברים כי בכל מעבר שכזה חבוי קוד התנהגותי שונה וקוד לבוש המתאים לכל תחום.

בגדי הסוכן החדשים
אחד המקרים הזכורים לי במיוחד מייחס למעבר מתחום המיכון המשרדי לתחום הויטמינים. כל מי שמוכר מכונות צילום יודע שצריך להגיע לעבודה בלבוש אלגנטי ורצוי להגזים עם עניבה. הסיבה היא שלרוב מסתובבים עם אנשי עסקים ובעלי משרדים שהם עצמם לבושים כך וכדי להתאים את התדמית שלך לזאת שלהם צריך להתלבש לפי קוד הלבוש המתאים למשרדים עסקיים. את אותה האסכולה לקחתי איתי גם במימים הראשונים כשהגעתי לבתי המרקחת ובתי הטבע. יותר מהכל הייתי בטוח שרוקחים ונטורופטים הם אנשים רציניים שרוצים לפגוש בסוכן מכירות שלבוש היטב. לבוש אלגנטי, כך למדנו בקורס המכירות, הוא ערובה לביטחון, אמינות ויציבות. לכן מאוד הופתעתי כשהגעתי לבית המרקחת ובקשו ממני לזוז קצת הצידה הרחק מהמדפים. חשבתי לעצמי שנפלתי על רוקח קשוח אך כך היה גם בנקודת המכירה הבאה וגם בזאת שאחריה. יום אחד הגעתי לבית טבע במרכז הארץ והנטורופת היה חביב וחייך אלי אך כשהגיע הסוכן של החברה המתחרה הוא שמח מאוד חיבק אותו והם התחילו לעבוד על הזמנה. הבנתי שעלי לעשות משהו בעניין והמתנתי בסבלנות לצאתו של המתחרה ואז שאלתי את בעל בית הטבע "תגיד, למה אתה משאיר אותי מחוץ לחנות?" בעל בית הטבע הביט בי במבט רחמני ואמר "תראה, אתה לבוש כל כך יפה ואנחנו אנשים פשוטים של ג'ינס וטי שירט". לא היה צריך להוסיף דבר למחרת היום התייצבתי בנקודת המכירה הראשונה עם ג'ינס וטי שירט והחיים הפכו לקלים יותר.

בגדים נוחים ללקוח
המטרה שלנו בתהליך המכירה היא ליצור קשר טוב עם הלקוח. קשר טוב עם הלקוח הוא לפני הכל לתת ללקוח להרגיש טוב עם עצמו לאורך כל התהליך. זה אומר לדבר בגובה העיניים, במיוחד כשאנחנו מוכרים משהו מורכב כמו טכנולוגיה. ה אומר גם להתלבש בצורה דומה ללבוש הלקוח. הלקוח שלנו צריך להרגיש טוב עם עצמו ובמידה רבה נוחות הלקוח נקבעת על ידינו בתהליך המכירה. לכן תמיד התלבשו בהתאם ללבוש הלקוח. אם זה אומר להיות מצויידים בכמה סוגים של בגדים עשו את זה. לא פעם מצאתי את עצמי מוריד עניבה ועונב אותה מחדש במהלך היום. אם הלקוח הוא מסורתי יש להתלבש בצניעות גם אנחנו הגברים. אני הייתי מסתובב עם כיפה בתא הכפפות כאשר מכרתי מוצרים בבני ברק. זאת תחושה טובה לתת ללקוחות ולאנשים בכלל להרגיש טוב עם עצמם. לבשו בגדים שנוחים ללקוח לפחות כפי שהם נוחים לך. 

בהצלחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב