דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צביעת כבישים 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3384 פעמים ]

כולם יודעים, שאחד המקומות המסוכנים ביותר הוא הכביש. תאונות רבות מתרחשות עליו, בין אם מדובר בתאונות שמתרחשות כתוצאה מפגיעה בהולכי רגל, בין אם מדובר בכאלה המתרחשות כתוצאה מהתנגשות בין מכוניות ובין אם מדובר בתאונות המתרחשות כתוצאה מסטייה מהכביש ופגיעה בגדר או התדרדרות לתהום. בכל אחד מהמקרים הללו יכולים להיות נפגעים רבים בגוף וגם בנפש, ולכן יש לבצע את כל הדרוש על מנת למזער ככל שניתן את הסיכוי שהם יתרחשו. אחת הדרכים שיכולות מאוד לסייע בתחום זה הוא דאגה לביצוע צביעת כבישים מדויקת וברורה, שתיראה גם ביום וגם בלילה ובכל עונות השנה.

מסמנים את הדרך

כל מי שנוהג ברכב וגם הולכי רגל שעוברים ברחוב יודעים, שעל הכביש ישנם סימנים רבים, ביניהם: קו הפרדה רצוף המסמל שאסור לעקוף בקטע כביש זה, קו הפרדה מקווקו בצבע לבן המתיר עקיפה, פס צהוב המסמל את שולי הכביש שיש לרדת מהם רק במקרי חירום, חצים המציינים את כיוון הנסיעה, קו מקווקו בצבע צהוב המסמל נתיב לתחבורה ציבורית, סימון מקומות חניה בחניונים ציבוריים ובחניונים פרטיים, סימון שבילים להולכי רגל ולאופניים, מעברי חציה ועוד. לכל אחד מהסימנים הללו חשיבות עצומה, מכיוון שהם מתווים את ההתנהלות בכביש ועוזרים לנהגים ולהולכי הרגל כאחד להתנייד עליהם בבטחה. יש לציית לסימונים אלה ולהתייחס אליהם כאילו היו תמרורים וחוקים לכל דבר, משום שכל עבירה על "חוק" שמתווה סימון כזה עלולה לגרום לאסון. כך למשל, עקיפה במקום שבו מסומן קו לבן כאשר למכוניות הנוסעות בנתיב השני דווקא מותר לעקוף, יכולה לגרום להתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב, שתוצאותיה יכולות להיות קשות מאוד.

מדגישים את הקווים

על מנת להבטיח שכולם יהיו מודעים לסימנים השונים שעל הכביש, יש חשיבות עצומה לכך שהם צריכים להיראות בבירור תמיד. לכן, חשוב להתריע בפני הרשויות אודות סימונים שהיטשטשו בגלל הזמן שעבר, הגשמים שירדו והשחיקה שנגרמת בגלל הנסיעה המתמדת של כלי רכב רבים, ולוודא שהסימונים מחוזקים בצורה שייראו לעיני כל גם בחושך וגם בכל מזג אוויר. ישנן חברות המתמחות בביצוע צביעת כבישים, וחשוב להזמין אותן בעיקר לקראת החורף, אז קשה יותר להבחין בסימנים שאינם חזקים דיים. מומלץ מאוד לוודא שהחברה הנבחרת מתמחה בביצוע עבודות מסוג זה, ועושה שימוש בציוד המתקדם ביותר ובצבעים חזקים ועמידים שיחזיקו מעמד לאורך זמן וייראו בבירור על ידי הנהגים והולכי הרגל כאחד.

הפן האישי

כמי שנקלע בעבר לתאונת דרכים משום שנהג אחר חשב שמותר לו לעקוף במקום שבו היה קו הפרדה רצוף שנקטע בגלל תחזוקה לקויה, אני יודע עד כמה חשוב לבצע צביעת כבישים מקצועית בזמן. לכן, אם אתם נתקלים בסימון כבישים לא ברור , גלו אזרחות טובה ופנו לרשויות. כך תתרמו הרבה מאוד למאמץ למניעת תאונות דרכים, ותעזרו לכולם וגם לעצמכם. זכרו: צביעת כבישים יכולה להציל חיים. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב