דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לבדוק לפני השכרת רכב לטיול 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2384 פעמים ]

אם אתם מתכננים טיול ברחבי הארץ, לא תמיד שווה לקחת את הרכב הפרטי, גם אם יש כזה - לטיול. רבים מחזיקים בכלי רכב קטנים במיוחד בעלי נפח מנוע קטן המותאמים בנסיעות עירוניות, לכלי רכב אלו יש יתרון רב בנסיעות כאלו שרובן אינן דורשות מקום רב להעמסת ציוד, שטח סביר לרגליים ארוכות של היושבים במושב האחורי או יכולות סחיבה בעליות ופיתולים. מנגד, יתרונן של הרכבים הקטנים בשטחים עירוניים היא צריכת הדלק הנמוכה והיכולת למצוא חנייה ביתר קלות.

יתרונות אלו של הרכבים העירוניים יעמדו לרועץ בעת היציאה לטיול משפחתי. אותו נפח שחסכתם בתא המטען יביא לצפיפות יתר ודחיסת הציוד אותו תיקחו לטיול, נפח המנוע יקשה על הנהיגה בתנאי שטח הכוללים עליות או פיתולים, והצפיפות הרבה של הנוסעים עלולה להתבטא בחוסר נוחות ובמצב הרוח. במקרים אלו, כדאי לבדוק אפשרות לשכור רכב יומי לטיול.

אם החלטתם לשכור רכב לטיול המתוכנן, ישנם דברים שעליכם לקחת בחשבון ולבדוק לפני השכרת הרכב והיציאה אל מרחבי הטבע: התאמת הרכב לטיול, מה כדאי לבדוק לפני החתימה על חוזה ההשכרה, אילו כלים חשובים ברכב כדאי להתעקש על קיומם ולבדוק את תקינותם לפני היציאה לשטח, גם אם מדובר בתוספת תשלום, וטיפים כיצד להוזיל את עלויות ההשכרה.

התאמת סוג הרכב לאופי הטיול ולשטח הנסיעה הרצוי

כאשר אתם מתכננים לשכור רכב חשובים שלושה דברים במיוחד:


    • שיהיה לכם נוח
    • שתהיו בטוחים
    • שהרכב יתאים למטרה שלשמה הוא הושכר

רכב נח אפשר לבדוק על ידי בדיקת של נוחות הישיבה בתוכו, גודל תא המטען, ונוחות הנהיגה. רצוי לבחור ברכב עם מערכת גיר המתאימה להרגלי הנהגים – אוטומטי או הילוכים ידניים, בהתאם למה שהנהגים מורגלים בו.

רכב בטוח הוא כזה המותאם לתנאי השטח המתוכננים בעת הנסיעה. רצוי לוודא כי הרכב אינו בעל מרכב נמוך שיכול להינזק מנסיעה בתנאי דרך קשים אם אתם מתכננים טיול, כי גם ההגעה לצימר למשל יכולה להיות בדרך לא סלולה. במידה ואתם מתכננים טיול שטח, דאגו לשכור רכב שטח מתאים לתנאי השטח המתוכננים. וודאו כי ברכב מותקן GPS לרכב או שניתן הוסיף GPS לרכב בתשלום, דבר אשר יקל על הטיול, ימנע לחצים מיותרים ויגדיל את מידת הביטחון בנהיגה בתנאי שטח ובדרכים שאינן מוכרות.

רכבים מושכרים למטרות שונות, טיול הוא רק מטרה אחת, מטרה נוספת אפשרית היא למשל הגעה לאירוע מסוים כגון רכב חתונה. במקרים אלו רצוי להקפיד לא רק על הנוחות והבטיחות אלא גם על האסתטיקה הרצויה של כלי הרכב, כגון דגם וצבע, שיתאימו לאופי האירוע.

 

בדיקת כלים חשובים ברכב ואביזרים שימושיים שניתן לדרוש בתוספת תשלום

חשוב להקפיד על בדיקת הציוד המתקבל עם הרכב המושכר: ג'ק למקרים בהם תאלצו להחליף לגלגל רזרבי וכן הגלגל הרזרבי עצמו,  צלב לפתיחת ברגי הגלגל, קיומם של התקני בטיחות כגון משולש אזהרה ואפוד זוהר. רצוי לבדוק את תקינותם של הפנסים ופנסי האיתות,  מצב הצמיגים, ובחורף חשוב להקפיד על בדיקת תקינות המגבים.

בנוסף, ישנם אביזרים שימושיים שניתן לדרוש בתוספת תשלום כגון GPS  לרכב, דיבורית וכן כיסא בטיחות לילדים. כלים אלו אולי עולים מעט יותר בהשכרה אך מהווים תוספת חשובה לנוחות ובטיחות הנהיגה.

 

טיפים להוזלת עלויות ההשכרה

לפני החתימה על חוזה השכרת הרכב שימו לב אם לא כלולות אפשרויות שאין לכם צורך בהן, לדוגמה, כיסוי ביטוח רכב עבור נהג צעיר, כאשר משתתפי הטיול הנוהגים ברכב הם כולם בני 24 ומעלה.

בנוסף, חשוב לוודא כי בעת קבלת הרכב קיבלתם אותו עם מיכל דלק מלא, ובעת החזרתו הוא הוחזר עם מיכל דלק מלא. חברות ההשכרה גובות סכומים גבוהים במיוחד על מילוי מיכל דלק ריק שכדאי להימנע ממנו.

רצוי להקפיד לבדוק כי אין הגבלה על מספר הקילומטרים כאשר אתם מתכננים טיול הכולל שעות נסיעה רבות

חשוב לוודא האם קיימים פגמים ושריטות ברכב לפני קבלתו כדי למנוע אי הבנות לאחר החזרתו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב