דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנחה של שלושים אחוז- האם מישהו מפסיד מזה? 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 1905 פעמים ]

כאשר אנו כצרכנים רואים כי יצרן/יבואן/משווק מסוים מכריז על הנחות משמעותיות לקראת החגים או מסיבה זו או אחרת, יש לנו תחושה של הזדמנות. אבל רגע, הצרכנים אמנם נהנים מההנחה, אבל האם מישהו בשרשרת המזון מפסיד?

חברת נאופלם ישראל הכריזה כי לקראת החגים תתן הנחות של שלושים אחוז על כל המוצרים מתוצרת נאופלם הקוריאנית - סירים, מחבתות, סכינים, משטחי חיתוך, אריזות אחסון ועוד. מדובר בהנחה יפה שעשויה בהחלט לפתות את הקונים לצרוך יותר ממוצרי נאופלם, אבל מיד נשאלת השאלה, איך הם נותנים הנחות כל כך גדולות? האם נאופלם מוכנים להפסיד כסף רק כדי להגדיל את גודל השוק שלהם?

כדי לענות על התשובה באופן מושכל כדאי שנבדוק את מוצרי נאופלם ומחיריהם. באתר הרישמי של נאופלם מופיע מחירון ובו המחירים הרשמיים של מוצרי החברה בישראל. אולם אם נסתובב ברשת ונחפש את מוצרי נאופלם "נופתע" למצוא את המוצרים הללו בהנחות מפליגות. אתרי קופונים מציעים מידי פעם מוצר זה או אחר בהנחה של למעלה מחמישים אחוז. אתרי מכירות קבוצתיות מציעים סטים של מוצרי נאופלם בהנחות של כשלושים אחוז ומעלה. אבל לא רק מבצעי הנחות נמצא, אלא פשוט מחירים נמוכים יותר באתרים אלו או אחרים.

אתרי מכירות ברשת לרוב לא מחזיקים מלאי או חנות פיסית מה שעשוי להוזיל את העלויות, כך שיתכן בהחלט שחלק ניכר מההנחות הן בזכות החסכון של האתרים, אבל מה באשר לחברות /חנויות שייש להן חנות פיסית, שהן כן מחזיקות מלאי? איך הן יכולות להוריד את המחירים?

לצורך זה ננסה להביט על מחירי נאופלם בצורה אחרת. חברת נאופלם כאשר נכנסה לשוק הישראלי, מיתגה את עצמה באופן גבוה יותר ממתחרים רבים - כאומרת, המוצרים שלנו טובים יותר, יפים יותר (ובריאים יותר, זה המסר העיקרי של החברה) וכפועל יוצא גם קבעה מראש רמת מחירים גבוהה יותר.

יחד עם זאת, המחירים הרשמיים הגבוהים באתר החברה הם ככל הנראה, רק הצהרות כוונות לצורך מיתוג. הרשתות והחנויות המשווקות את מוצרי נאופלם מקבלות הנחות ניכרות (על בסיס גודל, על בסיס היקף רכישה ומכירות וכן הלאה) גם כדי שיוכלו להציע את המוצרים בהנחה. המחירים הגבוהים יחסית הם ככל הנראה בעיקר לצורך המיתוג כמוצר גבוה וגם כנקודת התייחסות למתן הנחות.

נאופלם כמובן משמשת רק כדוגמא. כמו נאופלם אפשר לראות את גל ההנחות שנופלות עלינו לקראת החגים. בסופו של דבר, אמנם מדובר בהנחות אמתיות, ולא רק למראית עין. אבל בשורה התחתונה לא קרה דבר. הקונים מרגישים נוח יותר, קיבלו הנחה יפה, אף אחד בשרשרת המכירות - יבואנים - מפיצים - חנויות - לא באמת נפגע כך שכולם פחות או יותר יוצאים מרוצים.

 

נאופלם כדאי לדעת


כתיבת קורות חיים או שדרוג קורות חיים להגדלת הסיכויים לקבלת הזמנה לראיון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב