דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינה ירוקה ומלבלבת - הכנה לקיץ הבא! 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2275 פעמים ]

אמנם הקיץ ממש עוד מעט נגמר ואנחנו נכנסים לתקופה קצת יותר קרירה, אבל במדינתנו הקטנה החורף כל כך קצר שעוד מעט אנחנו כבר נראה את הקיץ הבא. כמעט לפני כל קיץ אפשר לראות התנפלות אדירה על כל דבר שקשור לחוץ. כשאני אומר כל מה שקשור לחוץ אני מתכוון לריהוט גינה, שמשיות, כיסאות, צמחים וכמעט כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו שקשור לכך.

דבר אחד שאנשים כמעט ולא חושבים עליו הוא תכנון נכון. אני יודע שזה לא נוגע לכולם, אך מה לעשות, היום מחירי המים מאמירים ומים הפכו להיות מותרות, בטח בכל הקשור להשקיית הגינה. על מנת להצליח ליהנות מן הגינה או אפילו המרפסת ולשבת בה הין צמחים ירוקים ולא בין צמחים יבשים צהובים יש צור בתכנון נכון ומדוקדק של הגינה. תכנון נכון של הגינה מתחיל מן הבסיס והבסיס בכל גינה היא למעשה האדמה. מקום המגורים שלכם משפיע על סוג האדמה ועל איכותה, ישנם מקומות בהם האדמה יותר סלעית, פחות סופגת ולכן המים לא מחלחלים אלא נשארים על פני השטח. הכרה של תוואי השטח והבנה של הצרכים תעזור לכם להתאים את אופי הצמחים לאותה אדמה. לדוגמא, אדמה סלעית שבה המים אינם מחלחלים לעומק רב אינה יכולה בדרך כלל לספק את צרכיהם של צמחים בעלי שורשים עמוקים וכדאי למצוא צמחים עם שורשים רדודים יותר ולהיפך. 

הבנה של הפרטים הללו יכולה להביא אתכם גם לתכנון נכון יותר של מערכת ההשקיה וכמובן לחסוך כמויות אדירות של מים ובאותו הזמן גם לשמור על גינה ירוקה ומלבלבת. בנוסף חישבו גם על שילוב נכון של צמחייה, צמחייה מצלה, צמחייה פרחונית ועוד. עוד משהו שאני מאד רוצה להמליץ עליו מניסיון אישי הוא זה. במהלך חיפושי אחר שירותי גינון בשרון ראיתי רעיון ממש מדליק. כמו כולם גם אני תמיד חלמתי על בריכה לגינה, אך תמיד נאמר לי שזה נושא יקר, לא שווה ומיותר. אך מה שגיליתי הוא שאפשר לעשות שימוש נוסף בבריכה. היא יכולה לשמש כמאגר מים להשקיה בזמן הגשמים. למה אני מתכוון? כאשר מתחילים הגשמים מחברים סוג של משאבה למחשב ההשקיה, יחד עם מסנן כמובן ולמעשה משקים את הגינה בתקופות יותר יבשות של החורף בעזרת המים שנאספו בבריכה בגינה. גאוני לא? גם הנאה בקיץ וגם חיסכון בחורף. תענוג.  

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב