דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קביעת גיל, שינוי גיל, תיקון גיל 

מאת    [ 21/10/2007 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 9549 פעמים ]

תיקון גיל

בבקשה לשינוי גיל אשר הוגשה לאחרונה, עתר המבקש לתקן את הרישום לגבי גילו כך ששנת לידתו תירשם כ- 1930 ולא כ- 1933 כפי שרשום כיום במרשם התושבים.
מדוע נדרש המבקש לבקשה זו?

בקשה לתיקון גיל טופלה על ידי משרדנו נתקבלה על ידי בית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא לאחר ששוכנע בית המשפט כי המבקש עמד בנטל ההוכחה הנדרש על שני יסודותיו.

עם הקמת המדינה הגיעו ארצה גלי עלייה גדולים, חלקם הגדול מארצות צפון אפריקה ואסיה. עליה זו הביאה לגידול האוכלוסייה ב- 50% . על רקע זה נעשה רישומם של העולים בחופזה, תוך הסתמכות פקידי הרישום על השערה או דברי העולה עצמו, ללא יכולת לבדוק את אמיתותם של הדברים.
מאחר והגיל רלוונטי לגבי זכויות שונות, זכויות מכוח חוק הביטוח הלאומי, זכויות פנסיה ואחרות נוצר הצורך להקים מנגנון לקביעת גיל.
מנגנון זה לשינוי/תיקון גיל מוסדר באמצעות חוק קביעת גיל, תשכ"ד - 1963. הסמכות ליתן פסק דין הצהרתי בבקשה לקביעת גילו של אדם נתונה לבית המשפט לענייני משפחה.
במקרה בו נקבע גיל לפי חוק קביעת גיל, ניתן לפנות לבית משפט השלום בבקשה לשינוי קביעה זו. בדיון בנושא זה, מוסמך בית המשפט לסטות מדיני הראיות, אך עליו לציין את הטעמים לכך.

הלכה פסוקה היא כי נטל ההוכחה לשינוי גיל מוטל על המבקש הנדרש להוכיח שני יסודות במצטבר:
א. גיל הרשום במשרד הפנים איננו נכון.
ב. מהו הגיל הנכון.

על פי הפסיקה, נטל ההוכחה של שני היסודות הנ"ל מוטל על המבקש לתקן את גילו, ומידת ההוכחה הנדרשת לגבי יסודות אלה היא זו הנדרשת במשפטים אזרחיים, נקבע בע"א 355/59 הרינג נ' היועמ"ש פ"ד יג 2055 2058: "זוהי תביעה אזרחית ועל התובע לשכנע את בית המשפט במידה כזו שתהיה לו אפשרות לבסס את מסקנותיו על סמך הוכחות במידה הדרושה במשפטים אזרחיים."

זאת ועוד, כאשר למבקש אינטרס כספי כלשהו בשינוי גילו ואינטרס זה הוא שעומד ביסוד בקשתו, נטל ההוכחה המוטל עליו הינו נטל מוגבר. תמ"ש (ת"א) 75250/98 מולונקדוב נ' פרקליטות מחוז מרכז.

במקרה דנן פסק השופט כי, יש לקבל את בקשתו של המבקש לשנות את גילו. בעניין הנדון שינוי גילו של המבקש יגרום להחזר תשלומי קצבאות הביטוח הלאומי בגין 3 שנים ובעובדה זו מודה המבקש במפורש בתצהירו ואף מסביר כי המניע לבקשתו הוא אינטרס כספי הנובע מצרכיו הבריאותיים. אינטרס זה מגביר כאמור את נטל ההוכחה המוטל על המבקש. המבקש הרים את נטל הראיה הכפול, הן בדבר היות גילו הרשום במשרד הפנים שגוי, והן בדבר תאריך לידתו האמיתי. על כן יש לקבל את הבקשה לשינוי גיל.


אנו משרד עורכי דין המתמחה בעיקר בתחום המשפט המסחרי והאזרחי תוך התמקדות בדיני תאגידים ודיני מקרקעין יחד עם זאת, מספק שירותים משפטיים ונותן ייעוץ וליווי משפטי במגוון רחב של תחומי המשפט, נזיקין וביטוח, הסכמים אזרחיים ומסחריים, בנקאות, הוצאה לפועל וגבייה, תוך ייצוג וליווי שוטף ללקוח פרטי ו/או לפעילות העסקית השוטפת של הלקוח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב