דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להגדיל מכירות בעסק במהירות וללא השקעה כספית- טיפ מספר 2 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 1733 פעמים ]

בהמשך לטיפ מספר 1, בשאיפה לשפר את חוויית הקנייה של הלקוח בחנות ועל- מנת לעזור לו יש לסדר את מדפי החנות בקטגוריות השונות על-פי היבטים פסיכולוגיים שנחקרו בעשרות מחקרי צרכנים בעולם.

הנה כמה דגשים:

· לחזק את החזק

לקוחות מביטים, ברוב המקרים, קודם לצידו הימני של המדף ואז סורקים את המדף מימינו לשמאלו. לכן נעדיף להניח את המוצרים הנמכרים או הרווחיים יותר בצידה הימני של הקטגוריה ואת המוצרים הרווחיים פחות במרכז ושמאלה. כמו- כן, הסריקה הטבעית של עיניו של לקוח נעות ממרכז המדף האמצעי כלפי מעלה. מבטו של הלקוח כמעט ולא נודד מטה למדפים התחתונים, לכן שם נמצאים לרוב המוצרים הנמכרים פחות.

· מיקוד תשומת לב

ללקוח ממוצע קשה להעביר מבט על 100% מהמוצרים שבקטגוריה, ולכן רוב הלקוחות מעבירים מבטם על שטח דימיוני בצורת מעוין אנכי שקודקודו העליון נוגע במרכז המדף העליון ביותר בקטגוריה ואילו קודקודו התחתון נוגע במרכז המדף התחתון בקטגוריה.

על-פי המידע הזה עלינו לפרוס בפריסה רחבה ככל שניתן, את המוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריה בשני המדפים המרכזיים לאורכו של ציר הרוחב של המעוין, ואת המוצרים הכי פחות נמכרים מחוץ לשולי המעוין (בחלקים הימניים והשמאליים של המדפים העליונים והתחתונים).

· סיוע ללקוח בבחירה

נהוג לסדר קטגוריית מוצרים במדף בצורה כזו שבה המוצרים היקרים בקטגוריה נמצאים בחלק העליון של המדף והמחיר יורד עם המדפים. הסידור הזה תואם לרוב גם את איכותם של המוצרים כך שהאיכותי ביותר נמצא למעלה והאיכותי פחות מתחתיו וכן הלאה.

כאמור, זה מה שנהוג. אישית, אני חושב שבמקרה הזה יש לפעול בגמישות מחשבתית ולהציב את המוצרים קודם על- פי סעיף מספר 1 ורק אחר- כך על- פי מחירם ואיכותם.

כלומר, יתכן והמוצר הנמכר ביותר בקטגוריה מסוימת הוא הזול ביותר, האיכותי פחות, אך הרווחי יותר ולכן יש להציבו כמה שיותר קרוב למרכז הקטגוריה ולימינה, ובחשיפה מוגברת.

לסיכום, על-מנת להקל על בחירת הלקוח יש לסדר את המדף בצורה הגיונית, אסטתית ונגישה למוצרים המובילים.

סידור בצורה כזו אף יקל על ניהול המלאי של בעל העסק וישפר את תזרים המזומנים שלו.

שלום שאול יעוץ וליווי לעסקים





  • יעוץ וליווי לבעלי עסקים בקשיים בהתנדבות (חינם!)



  • יעוץ בפתיחת עסקים



  • תיווך עסקים



  • כתיבת תכניות עסקיות






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב