דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתמחי רפואה במעגל הדיסאינפורמציה, 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 811   [ נצפה 3451 פעמים ]

 

מה לא נאמר ולא נכתב  בנושא המתמחים? בעד וכנגד, הובאו נתונים סטטיסטיים מעוותים בענין השתכרותם, השמצות  בלי סוף וחלף כבר לא מעט זמן ולא התקדמנו. האוצר בשיתוף משרד הבריאות וגם ד"ר אידלמן קשרו קשר כדי לשבור את גבם ורוחם של המתמחים ולשר הבריאות המצב הוא נוח, הוא לא ילכלך את ידיו בענין כה שולי וטריויאלי. מר נתניהו עסוק בדברים חשובים יותר. הוא הבין כבר מזמן כי כל התערבות בסכסוך הקשה הזה תגרום לו נזק תקשורתי. ענין הרפואה הציבורית במדינת ישראל היא בוצה עמוקה אשר לא הביאה שום יוקרה לאף שר בריאות ופוליטיקאים בורחים ממנה כמו מאש.

הרופאים המתמחים הסירו את הכפפות. הם מתרכזים בתנאי העבודה המחפירים, במשכורות העלובות ובאיבוד תקוה לגבי עתיד טוב יותר. מעט מאד מדברים על הציבור ושיפור הרפואה לכלל. המתמחים נלחמים על קיומם. ולכן כל הסיסמאות נזרקו הצידה. רופאים שמר דן מרגלית בעתון "ישראל היום" הגדירם כצעירים "ושיהיו רופאים אחרי התמחותם" הם במחצית שנות השלושים לחייהם וגם שכח מר מרגלית שרופא מתמחה הוא רופא בריבוע.נמאס לאותם"צעירים" להיות עבדים רק למען האהבה למקצוע והאידאולוגיה לעזור לזולת. והם הפכו באופן הזוי ביותר, גם לעובדי כפיה.אף לא נותנים להם להתפטר עקב איזשהו פאול טכני-משפטי.

ההסכם אשר עליו חתם מר אידלמן כה בשקיקה והתפאר בו שהוא טוב וישפר את חיי הרופאים הוא רע. על מנת להסתיר את האמת, סיבכו אותו בצורה כל כך קטסטרופאלית שגם פירוש רש"י לא יעזור כאן. מזכיר הדבר את הכתוב על כמה חולצות צעירים ובו בלשון הלצה מודפס, "העבודה שלי כל כך חשאית שאני בעצמי לא יודע מה אני עושה".

מספר עובדות לגבי ההסכם הכל כך טוב לרופאים, אשר אפילו חותמי ההסכם האומלל לא יוכלו להכחיש.

מספר התורנויות לא יופחת. רופאים מומחים בגילאי  50 יבצעו תורנויות ויצטרכו לישון בבתי חולים. רופאים יצטרכו "לדפוק" שעון נוכחות. משכורתם הבסיסית לאורך 9 שנים הקרובות תעלה באחוז אחד לשנה.

המדינה מסתירה עובדה חשובה מהציבור. משכורת של רופאים איננה בנויה מ-8 שעות עבודה אלא נבנית מתורנויות וכוננויות על חשבון ימים ולילות אשר אלו מבלים בבתי חולים. וזה גם הבסיס לפנסיה העתידית שלהם! משכורת בסיס.

גם התוספות הזניחות אשר האוצר מועיל בטובו לתת לרופאים, פעימתם תחל באוגוסט 2012 . ומדוע? כי בהסכם שכר הקודם , נאסר על הרופאים לשבות 10 שנים.

רוב התוספות לרופאים לא יגיעו לפני שנת 2013 ויש לשים לב שהמורים קיבלו השנה תוספת של 50 אחוז לשכרם,(שנת הלימודים נפתחה בנחת),עובדים סוציאליים קיבלו לאחרונה תוספת שכר מיידית של 32 אחוז, הרבנים בעיריות קיבלו השנה תוספת של 150 אחוז! לשכרם, 150%-זו איננה טעות. ומה עם עובדי הנמל אשר סגרו נמל בגלל שרצו להוריד להם "תוספת סטיקים". הסטיקים הוחזרו מייד והנמל נפתח חדש. אז למה להתנהג כך עם הרופאים. בגלל שהם בעלי מוסר גבוה? בגלל זה שהם פריארים? מאד תמוה.

הדבר המדהים ביותר בכל הפארסה הזאת הוא שההסכם איננו מתיחס כלל לחוק שעות העבודה והמנוחה המעוגנות בחוק. חוק זה הוא חוק במדינת ישראל והפרת המעביד בענין זה היא בגדר עבירה פלילית. אבל לא לרופאים.

לחיילי צ.ה.ל יש שעות שינה לפי פקודות מטכ"ל. אי ציות לשעות עבודה של נהגים וגם טייסים הינה עבירה פלילית עם כל המשתמע.

בארה"ב רופא שיעבוד מעבר לשעות העבודה המוגדרות, הבוס שלו יועמד לדין. זו עבירה פדראלית! וככלל מין הראוי כי נושא  שעות העבודה של הרופאים יעבור לידי משרד המשפטים כמו בכל מדינה מתוקנת ואפילו מדינה מפגרת כמו ארה"ב. יש להוציא על פי חוק את השערוריה של שעות עבודת רופא, מידי קומיסארים ופוליטרוקים שונים כמו המעבידים בבתי חולים, האוצר ומשרד הבריאות והאוצר.

הבלוף הנוראי הוא תוספת תקנים. הציבור שומע כי יתוספו 1000 תקנים לבתי חולים ומבין זאת בצורה תמימה. אם כך הדבר, מה רוצים הרופאים הנודניקים? אבל לא כך הדבר! הפעימה הראשונה באם תבוא, תהיה בעוד שנה וחצי! באם תבוא, כי הכסף צריך להגיע מתוך תקציב בתי חולים ואלו ידועים כקבצנים מרודים ולעולם לא יהיה להם תקציב פנוי לתקנים נוספים.

 וההסתדרות הרפואית התחייבה לא לדרוש תקנים נוספים עד שנת 2019.

מה קרה?! במהלך 10 השנים הקרובות האוכלוסיה לא תגדל?, או אולי האוצר בונה שחלק מאוכלוסית ישראל תכחד במגפה?

ולגבי התוספות המבזות שהבטיח האוצר בפעימה של 2012 , הן לא יועברו במידה והרופאים לא יחליטו לדפוק שעון נוכחות. זה ממשנתו של מר ליצמן, הוא התעקש על כך כיהרג ולא יעבור כמו בענין הקברים מול בית חולים "ברזילי" באשקלון.

אני בטוח שעל מנת לחשב את נוכחותם או העדרותם של הרופאים האוצר ומשרד הבריאות ימצא מייד תקנים לגדוד של פקידים – ביורוקרטים כי הרי הביורוקרטיה מפמפמת את עצמה כל הזמן. בלעדי כך אין לה זכות קיום.

זהו רק חלק קטן ממה שהצלחתי לדלות ולהבין מההסכם האומלל. קראתי גם דעות של חכמים ממני דוגמת,פרופסור מיקי שכטר ששמו הולך לפניו כבקיא בענין המערכת הציבורית. מכל מלמדי השכלתי.

העצה הטובה ביותר שאוכל לתת, היא שיש להלחם בחרוף נפש ולא לוותר בשום פנים ואופן על העלאה בשכר יסוד של הרופאים כפועל יוצא מתגמול לשעה. עוזרת בית מרויחה 40-50 שקל לשעה. רופא מגיע לתגמול של כ-25 שקל לשעה. האחות שעומדת לימינו משתכרת יותר. זהו תיאטרון אבסורד. במידה ושכר היסוד יועלה החלק הארי של הבעיות הכספיות של הרופאים, יפתר.

 

 

כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב