דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ימים פתוחים במכללות, וגם מפגשי היכרות ושיעורי מבוא 

מאת    [ 20/10/2007 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 3217 פעמים ]

גם לאחר הבחירה ללמוד במסגרת מכללה על פני לימודים באוניברסיטה, מתחיל החיפוש, לעתים ארוך ומיידע, אחר מסלול הלימודים שיתאים לך ויספק אותך. אם אתה מחפש מה ללמוד, סביר להניח שרבות השאלות שבפיך מאשר תשובות. הרי יש המון אי וודאות בנוגע ללימודים שמציעות מכללות, וכל כך הרבה שאלות: האם התואר הזה שווה משהו? איפה התואר נחשב יותר במקצוע שבחרתי? האם התואר מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה? מהו שכר הלימוד במכללה? האם אני הולך ליהנות מהקמפוס? ואיך המעונות? למי שאין תשובות על כל השאלות האלה, יום פתוח בהחלט יכול לעזור.

למעשה, כמעט כל מכללה מציעה היום מספר ימים פתוחים בשנה, במתכונות שונות. ימים פתוחים נערכים לאורך כל השנה, אולם ככל שמדובר בלימודים אקדמיים (תואר ראשון או תואר שני), התקופה "הבוערת" היא התקופה של כשלושה עד ארבעה חודשים לפני תחילת הלימודים (לרוב החל מחודש יוני) - מי לא מכיר את הפרסומות על האוטובוסים ושלטי החוצות, שמבשרים על יום פתוח, לרוב מלווה בהצעות מפתות כגון "הנחה בדמי הרישום / הטבות / מתנות לנרשמים ביום הפתוח"?

יום פתוח יכול להעניק ערך מוסף משמעותי למתעניינים ללמוד באותו מוסד לימודים. במהלך יום פתוח מאפשרת המכללה למתעניינים להכיר מקרוב את המכללה, את מבני הלימוד והמעונות (לעתים משולב סיור מודרך), את מסלולי הלימוד השונים, תנאי הקבלה לכל מסלול לימודים, מלגות אפשריות והתנאים לקבלתן, ועוד. בנוסף, מתאפשר מפגש עם יועצים מנוסים, אשר יכולים לתרום מידיעותיהם לגבי המכללה ומסלולי הלימוד שהיא מציעה, מפגש עם הסגל האקדמי במכללה, עם בוגרים, עם נציגים מאגודת הסטודנטים, ועוד.

בנוסף, יום פתוח יכול להיות גם דבר מהנה. מי לא אוהב שחגים סביבו ומנסים לפתות אותו? מכללות מנסות לפתות מתעניינים להגיע ליום הפתוח בדרכים שונות, כגון: הסעות חינם (לעתים מכל חלקי הארץ), מתנות שמחולקות באותו היום, הנחות בהרשמה למכללה במהלך יום הפתוח, אוכל ושתייה, מופעי תרבות, ועוד. לעתים מחובר היום הפתוח ליום הסטודנט שנערך במכללה, ואז קיים יתרון נוסף של מפגש בלתי אמצעי עם הסטודנטים במכללה.

לבסוף, מכללות מסוימות (לרוב מכללות שאינן אקדמיות) מציעות מפגשים אשר דומים במהותם ליום פתוח, אך במתכונת שונה. כך לדוגמא יש מכללות שמציעות מפגשי היכרות עם מסלול לימודים מסוים, שיעור מבוא או היכרות (לרוב ללא תשלום), מפגשי ייעוץ ייעודיים, וכדומה. המלצתי החמה היא לא להתעלם מימים פתוחים שמציעות מכללות, לבחון היטב מה הן מציעות, לרכוש כמה שיותר ידע מימים פתוחים, ואולי אפילו ליהנות. בהצלחה!
שחר שבו, שותף מנהל בפורטל מכללות http://www.michlalot.co.il

עורך דין, בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת חיפה. עוסק בחינוך ובהוראה במסגרת מכללות ובתי ספר מאז 1996.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב