דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הארץ מכללות מכללות 

מאת    [ 20/10/2007 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3930 פעמים ]

ההורים שלכם בטח זוכרים את התקופה, שבה הנדסה ניתן היה ללמוד רק בטכניון בחיפה, רפואה רק בירושלים... התקופה הזאת נעלמה מן העולם, והמהפכה בהשכלה האקדמית בישראל ניצחה גם את המרחק הגיאוגרפי. כיום ניתן למצוא מכללות, המציעות מסלולי לימודים מגוונים, כמעט בכל עיר בישראל.

אם בעבר ניתן היה ללמוד כמעט ורק בערים הגדולות, הרי שמהפכת ההשכלה האקדמית הביאה לפתיחת מכללות חדשות גם מחוץ לערים הגדולות. חלק מהמכללות הוקמו במטרה לאפשר לימודים אקדמיים באזורי הפריפריה, לעומת חלק שנפתחו על מנת לתת מענה לצרכים אחרים שנוצרו במקומות אלה, כגון רצון של אוניברסיטה לצבור כוח אקדמי או פוליטי על ידי מתן חסות למכללה אקדמית באזור מסוים. מי לא שמע על התכנון לבנות אוניברסיטה חדשה בגליל? בין אם מדובר בחלום ובין אם ייצא לפועל, כיום ניתן לבחור כמעט כל מסלול לימודים שברצונכם ללמוד, בכל אזור בארץ. יתרה מזו, גם לימודים שאינם לתואר ראשון או תואר שני מתאפשרים כיום במגוון רחב של ישובים בארץ. כך, ניתן היום ללמוד בערים רבות לימודי תעודה, לימודים קדם אקדמיים במכינות, לימודים לתואר הנדסאי, לשפר בגרויות, לעשות קורס פסיכומטרי, או להירשם לקורסי תעודה או העשרה.
למעשה, כמעט בכל עיר בישראל ניתן למצוא אחד יותר ממסלולי הלימודים השונים שצוינו לעיל. מכללות קיימות בערים המרכזיות בישראל כגון חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע, או רעננה, לצד ערים רבות נוספות, וביניהן אשדוד, רחובות, נתניה, אשקלון, נצרת ונצרת עלית, עפולה, כרמיאל, רמת גן, הרצליה, חולון, אילת, אזור הקריות ליד חיפה, ועוד ועוד ועוד.

חשוב לציין, האפשרות ללימודים אקדמיים בכל רחבי הארץ הינה זכות גדולה, והיתרונות לסטודנטים הם ברורים ורבים: החל מהאפשרות ללמוד בד"כ קרוב לבית, ולהישאר לגור עם ההורים ולחסוך הוצאות בתקופת הלימודים; פתיחת מכללות רבות בפריסה ארצית הגבירה את התחרות על ליבו, כספו, ושנותיו האקדמיות של כל סטודנט, ותחרות מטבעה לרוב להיטיב עם הלקוח, ובמקרה זה הסטודנטים זוכים לשירות טוב יותר, לצד מלחמה של המכללות על מצוינות אקדמית בתחרות עם מכללות אחרות. מתנגדי תופעת ריבוי המכללות וודאי יגידו כי לצד מכללות איכותיות ויוקרתיות קמו עם השנים גם מכללות באיכות אקדמית נמוכה, אשר אינן מסוגלות להעניק ערך מוסף אמיתי לסטודנטים. גם אם יש אמת בטענה זו, הרי שסטודנטים שישכילו לעשות סקר שוק ויתבססו על המלצות ובחירות אקדמיות נבונות, ימצאו עצמם נהנים וזוכים מתהליך פתיחתן של מכללות באיזורים השונים, לרבות אזורי הפריפריה.
שחר שבו, שותף מנהל בפורטל מכללות http://www.michlalot.co.il

עורך דין ובעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת חיפה.
עוסק בחינוך במסגרת מכללות ובתי ספר מאז שנת 1996.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב